Community/المنتدى العام النقاش العام لكل ما يتعلق بكونكر أون لاين

قديم 10-21-2008, 09:23 AM   #1
aLmoShaX
قهر نشيط

الصورة الرمزية aLmoShaX

aLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى aLmoShaX إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى aLmoShaX إرسال رسالة عبر Skype إلى aLmoShaX
افتراضي سؤال وإجابه انتبه معي الموضوع لا يقفل ابدا ودائما اضع به اسئله واجابه

بمناسبة ان الموضوع متثبت بقاله فتره والإقبال شديد عليه فتحنا باب الأ سئله
اللي عنده سؤال يتفضل يطرح وأنا هجاوب عليه فور
وياريت يا جماعه ثلاثه ثلاثه
علشان الاحق عليكم
ولما تلاقوني جاوبت علي التلاته الباقي يسئل

وأتمني أن أكون موفق في خدمتكم

ارجوكم يا جماعه اللي عنده رد كويس يرده واللي مش عنده ياريت بلاش الأ لفاظ اللي بنسمعها
موضوعي انهارده واضح من عنوانه
يعني اللي يدخل هنا هيلاقي اسئله با الإ جابه بتاعتها
بسم الله نبدأ
؟؟؟؟

س1::بما انك كاتب موضوع عن الاسئله الغريبه
يبقي استحملني في السؤال الغريب ده
ايه هو ال lab boss ومواعيده علشان انا سمعت انه وحش مهم جدا بس مش عارف مهم ليه

يا ريت بخبرتك الكبيره تشرحلي و معلشاستحملني

ج1::

يا مان الlap boss دة بيبقى كينج اللاب و دة بيقع منة ساعات الدراجون بولز و غالبا بيقع منة jems و metor و مواعيدة مش محددة اوى و هو بيظهر غالبا فى الاعياد واقات طبعا غير الأ عياد وبيوقع حجات يونك واوقات اليت

س2::السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا عايز بس مساعده صغيره

عايز اعرف ازاى اقدر اتجوز فى لعبه كونكر

وايه المميزات بتاعت الجواز

وايه هى الـspirit

انا بعرف اروح لمكان الجواز بس ازاى اتجوز دا معرفش ازاى

ارجوكم فيدونى

ج2:يعم دي حاجة سهلة جدا:
اولا لازم انت واللي هتتجوزها تبقول فوق لفل 20
ثانيا لازم لو اكونتك ولد تبقي هيا بنت يعني مش تروح تدوسلي علي ولد وتقولي هيجوزك ههههههههههههه
ثالثا عادي بتروح للصخرة الكبيرة اللي في نص الماركت وتدوس علي i want to get marriedهيطلعك وردة كدا تدوس عليها هيبعتهلا رسالة وههتجوزو بس بشرط انك الاكونتين ميكونش متجوزين في الوقت الحالي
ومفيش مميزات مهمة للجواز بس هقولك عليها :
1)بتعرف ساعة لما تفتح
2)لما بتعمل بيت الاكونتين ينفعو يدخلو ويدخو الايتمات اللي جوا البنك بسسسسسسسسسس
اما اهمية السبيريت فدي ليها اهمية للتاوست بس عشان الماجيك وعشان يترقي
الجواز ليه فايدة مهمة كما .. مسألتش ليه الارشر بيتجوز الاميل الي بيلفلفو؟
ل انتا متجوز واحدةو هي بتلفلفك في البيرد مثلا هتلفلفك الضعف عن ما كونت هتتلفلف في اي تيم عادي

س3:
يامان ممكن تكلمني علي الايميل ده بسرعة يا مان وانا بفتح الصبح

ج3:أنا مش هكلم اي حد علي الإ يميل الا في شئ مهم او خاص لكن اي شئ عام كله يسئل هنا ومحدش يتكبر يا جماعه
لازم نسئل ونستفسر في الموضوع علشان الفائده تعم علي الجميع ولا ايه رأ يكم ؟؟

تابعوني هنا الموضوع مش هيتقفل انا معاكم في سؤال واجابه

آخر تعديل بواسطة aLmoShaX ، 10-23-2008 الساعة 04:11 PM
aLmoShaX غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 10-21-2008, 09:31 AM   #2
islam
قهر نشيط

islam is on a distinguished road

تشكر على الموضوع و عايزين اسئلة اكتر
islam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 10-21-2008, 09:31 AM   #3
aLmoShaX
قهر نشيط

الصورة الرمزية aLmoShaX

aLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى aLmoShaX إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى aLmoShaX إرسال رسالة عبر Skype إلى aLmoShaX

س4 :
انا عايز انزل لعبة كونكر

ج4:

أدى يا عم الموقع مباشر تدوس DownLaod وحمل اللعبة وعييييش

http://www.download.com/Conquer-Onli...?tag=pop.games

س5:

أنا عايز برنامج البووت او سبيد او اي برنامج

ج5:

برنامج ايه بس يا بوب والله كل ده ملهوش اي داعي وكمان ممكن ايميلك يتبند لو حد صورك سكرين او فيديوا صدقوني ملهوش اي داعي ابدا علشان تبقي سليم وتعبك ميروحش علي الفاضي

س6:
أنا ياجماعه جديد في اللعبه مش عارف يعني ايه لاب انا archer lvl 37 كل الي اعرفه انا بروح برد ايلند و بتلفل انا جبت منيتور بس مش عارف اعمل بيهه ايه انا في server dimond شكرا و يريت تسعدوني

ج6:
اللاب دة مكان بتدخولوا تلفلف فيه بعد ليفل 70 وهو فى 4 لابات لما توصل ليفل 70 روح للمانكى وهى هات 2000 vp دول زى التزكرة اللى حتدخلك اللاب
بالنسبة للميتور دة بتتحط على الايتمز علشان ترفعها لليفل اللى بعديه يعنى مثلا لو معاك قوس ليفل 50 الميتور تخلهولك 55 وهى بتتحط فى التاوين سيتى عند الراجل الهندى جامب البنك

تابعوني يوج بقيه كتييييييييييييير وربنا يقدرني علي مساعدة الجميع يارب
قديم 10-21-2008, 09:33 AM   #4
memory
قهر جديد

memory is on a distinguished road

شكرا علي فكرة الموضوع
متابع باقي الاسئلة والاجوبة
memory غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 10-21-2008, 09:40 AM   #5
aLmoShaX
قهر نشيط

الصورة الرمزية aLmoShaX

س8:يا جماعه ممكن حد يساعدنى
انا ارشر لفل 120 وعاوز اعمل ريبورن
ممكن حد يقولى ازاى وبطريقه صحيحه
انا لى اصدقاء عملين ريبورن بس مأخدوش الجمايه السوبر
لو ممكن حد يفيدنى بلطريقه الصحيحه
وسمعت انى لو عملته ريبورن 120
الاستف مبينزلش لفل 15 كله سمعت انه بينزل حاجات وحاجات
لو ممكن حد يفيدنى فى الموضوع ده اكون شاكر جدا
واسف للاطاله

ج 8:هيا حاجه سهلة جدا بس لازم تكون تعرف انجليزي تمام عشان تاخد الجماية السوبر هوا كل الي انت محتاجو تشتري الكلين واتر و يكون عندك 7 انواع مختالفة من الجمايات النورمال مش حيكلفووك كتير قوي يعني

س9:يا اخي انا ارشور بس انا شوفت واحد صحبي بيدوس علي مكان الاسكيل skill بتجيلوا علامة الطيران يدوس عليه يطير في اي وقت انا عايز اعرف ازاي اعملة وعايز الراجل بتاعة وعايز مكانة

ج9:اولا علشان تعمل كده لازم تبقى آرشر لفل 70 و يكون معاك حاجة خضرا اسمها ايمرلد Emerlad

(مكن تشتريها من السوبر ماركت او تصدادها من هيل مونستر فى الصحرا ديسرت سيتى )
وبعد ما تاخد الترقية تختار تتعلم اسكيل الطيران هتلاقى مكتوب قدامه لفل 70 من نفس الراجل
بعد كده لما تعوز تشغله كل اللى عليك تستنى شوية لما الشريط الزرق بتاعك يتملى و بعد كده تطير

آخر تعديل بواسطة DesertFalcon007 ، 10-23-2008 الساعة 11:47 PM
aLmoShaX غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 10-21-2008, 09:41 AM   #6
aLmoShaX
قهر نشيط

الصورة الرمزية aLmoShaX

انا اللي مشكور لتشجعيكم يا رجاله ويارب يقدرني علي المساعده
قديم 10-21-2008, 09:45 AM   #7
aLmoShaX
قهر نشيط

الصورة الرمزية aLmoShaX

س10:
السلام عليكم
معليش انا هتقل عليكم بس انا عندي أسأل مهمه
بالنسبة للمبدئين ايه هي الخطوات الصحيحه
والتمرين امتي ادخله
والكويستات ايه معنها(quest)

ج10:
الخطوات اما إنك تشوف لعيبة اعلى منك يعلوك فى التيم ودى ليها بعض العيوب لو استخدمتها علطول
او انك تلعب انت لو عايز تلفلف بسرعة اضرب فى الوحوش اللى لونها ابيض او احمر {لو تقدر}
-بالنسبة لأرض التمرين TG بتدخلها بعد لفل 20 وتدفع كل مرة 1000 بس هى مالهاش لازمة الا اذا كنت ممكن تسيب جهازك اكتر من 4-12 ساعة مفتوح واللعبة شغالة اقل من 3 او 4 ساعات ما نصحكش تدخلها
-كويستات يعنى مهمات بعضها ممكن يعليك فى اللفل والبعض ممكن يجيبلك فلوس جيمات ميتيور ..... الخ

س11:
لو سمحتوا عايز اعرفالفرق بين metor scroll وبين drunk siestal و dbs scroll ويا ريت اعرف وظائفهم ومنين الاقيهم او اجيبهم ومعلش هاتعبكم معايا
شكرا اوى اوى
ج11:
انا اعرف بس الميتيور سكرول و الدى بى سكرول ودى عبارة عن زى ما تقول حزمة يعنى ميتيور سكرول عبارة عن 5 ميتيور بس فى ايتمك واحد بس يعنى مثلا لو انت معاك 50 ميتيور مش هاتعرف تشيهم كلهم معاك لكن لو سكرول هيبقم 10 بس

س12:
ومعلش فيه سؤال محيرنى اوى اوى اوى phonix gem و ape gem والحجات دى بتجى منين
وازاى اخلى اسلحتى كلها شبه الكهربا يعنى اظبطها ازاى

ج12:
الPhonix Gem دى عارفينها لكن مافيش اى نوع جيمات اسمها Ape Gem وانا واثق من كده ميةفى المية والجيمات عموما ليها استخدامين :
1- لو اللبس او السلاح فى سوكت ممكن تحطها فيه
2- ممكن تحسن بيها الصحة بتاعتك يعنى مث لو الشريط الصحة بتاعك150 ممكن تخليه بالجيماية 300-400(انا بقول مثلا لأن المعدلات بتختلف )

والجيمات بتيجى ب3 طرق :
1- الصيد
2- الحفر فى المنجم
3- او تشتريها من اللاعيبة اللى فى الماركت

- اولا هى ما اسمهاش كهربا ده على حسب الكواليتى **** السلاح كالآتى :
1- رفيند (لونها ازرق فاتح)
2- انكيو (ازرق غامق)
3- ايليت (بنفسجى او فوشيا )
4- سوبر (بيبقى لونها برتقانى او احمر بس مش واضح اوى ) ودى بقى اللى من برة بتبقى منورة او عليها نار او التآثيرات دى

ودوليا اما بتشتريهم من اللاعيبة اللى فارشين فى الماركت او ممكن تلاقهيم وانت بتصطاد

انتظروني يوجد بقيه اخوكم احمد
قديم 10-21-2008, 09:55 AM   #8
Dream
سوبر قهر

الصورة الرمزية Dream

Dream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond repute
Thumbs up

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة almoshax مشاهدة المشاركة
انا اللي مشكور لتشجعيكم يا رجاله ويارب يقدرني علي المساعده

----------------------------------------------------------------
موضوع جيد و يغطى مساحه عريضه من الأسئله الأساسيه الخاصة باللعبة

سأقوم بتثبيته مع ملاحظة بسيطه:

رجاء تعديل اللغه ،، ليس كل من يلعب اللعبه مصريين ليفهموا هذه اللغة العاميه الطحن!!!

حتى أنا أحتاج لمترجم كى أفهمها... رجاء ملاحظة ذلك حتى تعم الفائده.

على كل من لديه أسئله بخصوص اللعبه وضعها هنا و نشكرك على الرد عليها يا مشاكس

آخر تعديل بواسطة Dream ، 11-06-2008 الساعة 07:20 AM
Dream غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 10-21-2008, 10:38 AM   #9
aLmoShaX
قهر نشيط

الصورة الرمزية aLmoShaX

س13:

I want to know why, to server often in times of the night

ج13:
Often something is updated server or adding certain goods and Xiae signatory game

س13:
انا عايز اعرف يا جماعه ليه السيرفر بيقفل بالليل اوقات

ج13:

والله يا بوب السيرفر بيقفل اكيد في تحديثات في السيرفر يعني اضافة شئ في اللعبه او تغير شئ او حذف شئ ايد فهمتوني

س14:
I'm still new in the game and I want to know How do I increase up Accound

ج14:
Go to your example, Archer higher 130 or higher is not open team Ba ready to enter with him and were surrounded by

س14:

أنا لسه جديد في اللعبه وعايز اعرف ازود نفسي ازاي

ج14:
بص يا بوب انت دور علي ارشر ليفل 130 او اعلي او اقل اهم شئ يكون اكبر منك اقل حاجه 120 ليفل
علشان تزيد بسرعه
وهو هيفتح تيم وانت ادخل التيم وامشي وراه اوعي تسيبه ههههههههههههه

س15:
How to keep Accound is not even close the account and are not even work banned A final

ج15:
Do not take anything and always take the stolen goods and Xiae person or the content of your Ba Via the official website of the game

س15:

انا خايف قوي الأ كوند بتاعي يتبند عايز احافظ عليه اعمل ايه

ج15:
اوعي تشتري دبيهات مسروقه او من واحد متعرفهوش الأ فضل تدخل علي السايت **** اللعبه وتشتري دبيهات
اهم شئ ابعد عن اللي يوديك في داهيه او بتشك في

Wait not go away
مفيش حد يمشي استنوني
قديم 10-21-2008, 10:57 AM   #10
Vampire!Lover
قهر جديد

Vampire!Lover is on a distinguished road
Talking

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة interpreter مشاهدة المشاركة
----------------------------------------------------------------
موضوع جيد و يغطى مساحه عريضه من الأسئله الأساسيه الخاصة باللعبة

سأقوم بتثبيته مع ملاحظة بسيطه:

رجاء تعديل اللغه ،، ليس كل من يلعب اللعبه مصريين ليفهموا هذه اللغة العاميه الطحن!!!

حتى أنا أحتاج لمترجم كى أفهمها... رجاء ملاحظة ذلك حتى تعم الفائده.

على كل من لديه أسئله بخصوص اللعبه وضعها هنا و نشكرك على الرد عليها يا مشاكس
معلش يا كبير المنتدى اذا كنت بعلق على رد من ردودك بس وانا لازم اقول اللى انا شايفة
انا والله شايف انة ملوش لازمة خالص ان احنا نكتب انجليش فى الفورم لأن دة فورم عربى
انت بتقول ان الفورم مش بيدخلة مصريين بس
احنا عارفين طب فى الفورم الأنجليش محدش قالوهم لية اكتبو عربى علشان يا جماعة فى مصرين بيدخلو الفورم دة بردة .
المهم انا شايف انة مالوش لازمة خالص ان احنا نكتب انجليش فى فورم عربى للمصريين .

شكرا جزيلا !!!
اة انا كنت ناوى اعيد اللى انا قلتة دة تانى بالانجليش بس لأ

¶®™ÜÇô§…¶»VampiRe LoVeR«¶…§ôáÜ™®¶

آخر تعديل بواسطة Dream ، 11-06-2008 الساعة 07:21 AM
Vampire!Lover غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 10-21-2008, 11:13 AM   #11
barhoum
قهر جديد

الصورة الرمزية barhoum

barhoum is on a distinguished road
Smile

معلش يا كبير المنتدى اذا كنت بعلق على رد من ردودك بس وانا لازم اقول اللى انا شايفة
انا والله شايف انة ملوش لازمة خالص ان احنا نكتب انجليش فى الفورم لأن دة فورم عربى
انت بتقول ان الفورم مش بيدخلة مصريين بس
احنا عارفين طب فى الفورم الأنجليش محدش قالوهم لية اكتبو عربى علشان يا جماعة فى مصرين بيدخلو الفورم دة بردة .
المهم انا شايف انة مالوش لازمة خالص ان احنا نكتب انجليش فى فورم عربى للمصريين .
شكرا جزيلا !!!
اة انا كنت ناوى اعيد اللى انا قلتة دة تانى بالانجليش بس لأ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
كلام صح ياصحبى
وموضوعك احلى وربنا يوفقك
وكمل موضوعك الجميل
.......لا اهل ولا صديق ولا حبيب بعدك اتبعه.......
barhoum غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 10-21-2008, 11:23 AM   #12
aLmoShaX
قهر نشيط

الصورة الرمزية aLmoShaX

متشكر جدا لردودكم يا جماعه وتابعوني
قديم 10-21-2008, 01:02 PM   #13
Vampire!Lover
قهر جديد

Vampire!Lover is on a distinguished road
Talking

لوول بحبك يا كاظم هههههههه

¶®™ÜÇô§…¶»VampiRe LoVeR«¶…§ôáÜ™®¶
Vampire!Lover غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 10-21-2008, 07:13 PM   #14
aLmoShaX
قهر نشيط

الصورة الرمزية aLmoShaX

بحبك يا ستموني مهما الناس لاموني ^^
قديم 10-21-2008, 08:34 PM   #15
DooDZ
قهر جديد

DooDZ is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى DooDZ

بالنسبه للاجابه رقم واحد الlap boosمش بيطلع فى المناسبات ولا حاجه هو بيطلع كل ساعه
DooDZ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook

العلامات المرجعية