Bug Report- الإبلاغ عن الأخطاء و الإقتراحات إذا وجدت أى شىء غير صحيح فى اللعبه أو فى الموقع، رجاء أعلمنا به فى أقرب وقت ممكن حتى نتمكن من تصحيحه فى الوقت المناسب

قديم 03-30-2009, 01:57 PM   #31
usa
Banned

usa is on a distinguished road
Talking

الشغل بتعكم ممتاز والله يا جماعه
بس عايزين نحصل الناس اللى فى كونكور الانجليش

وفى موضوع يقتل من الضحك فضلتم تقولو عايزين نحتفل بالمناسبات العربيه واهو جه المولد النبوى وعيد الام

ومشوفناش حتى علبه حلاوة فى التون سيتى
usa غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 03-30-2009, 02:26 PM   #32
Dream
سوبر قهر

الصورة الرمزية Dream

Dream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond repute

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة usa مشاهدة المشاركة
الشغل بتعكم ممتاز والله يا جماعه
بس عايزين نحصل الناس اللى فى كونكور الانجليش

وفى موضوع يقتل من الضحك فضلتم تقولو عايزين نحتفل بالمناسبات العربيه واهو جه المولد النبوى وعيد الام

ومشوفناش حتى علبه حلاوة فى التون سيتى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة usa مشاهدة المشاركة
كان هناك فتوى نشرها أحد اللاعبين

أن الاحتفال بمولد الرسول محمد صلى الله عليه وسلم

حرام و ممنوع شرعاً .

لذلك نحن نناشدكم بطرح احتفالات اجتماعيه بعيده تماماً عن القضايا الدينيه

ليتم الاحتفال بها داخل النسخه العربيه ل Conquer Online.

شكرا جزيلا لكم جميعا و فى انتظار مزيد من التفاعل و الأفكار لتطوير

اللعبه و جعلها الأفضل.

و للابد هذه المرة ...

Dream غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 03-30-2009, 04:35 PM   #33
البطل الساحق
قهر جديد

البطل الساحق is on a distinguished road

اللعبة ما اشتغلت عندي ثم دخيل الله (هذه ليست كلمة سيئة للمايعرفونها) يكون في قديس هي شقفة لعبة
البطل الساحق غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-03-2009, 03:20 AM   #34
superninja
قهر نشيط

الصورة الرمزية superninja

superninja is on a distinguished road

اللى يعجبنى فى اللعبة هى:
1)الضوء الحارس
2)بعض أسماء الوحوش باللغة العربية
3)مفيش مهمات الجروب سنتر(كدة مفيش حد يجيب استف بسهولة فول ايليت او سووبر بسهولة)
4)حذف القمار

اللى مايعجبنيش فى اللعبة هى:
1)متسميات فى الأشخاص الغير لاعبة و الوحوش و الأشياء بأسماء الله الحسنى مثل
قديس السحاب
وحش الجبار(التيتان)
نصل الرب
2)برج النجوم و مروحة السماء(خلت رماة الأسهم مالهومش حل و لاحتى لهم نقطة ضعف و الصغير فيهم يموت كبير التروجن أو الحاوى أو المحارب)
3)النينجا مابدأشى مع بداية اللعبة
4)الشتائم
5)برامج الغش (مازالت تستعمل حتى الان)
superninja غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-10-2009, 06:20 PM   #35
HammeR
قهر جديد

الصورة الرمزية HammeR

HammeR is on a distinguished road

جزاكم الله الف خير

ومداخلتي بسيطه

يا جماعه والله في مصطلحات مالها داعي

ونرجو التغيير

اسامي الجزر غريبه
يعني والله غريبه ليش ما يسمونها بمسما المستوي ؟؟؟؟؟
وله اي شئ ياريت بس
ان شاء الله فاهميني

يعني مديتة الصقور : يا سلام والله اسم جميل وحلو

بس غض الظر عن اي وحش واسمه شو يعني ماله داعي

نرجو تغييره اذا امكن

والله نحنه نحب التطوير
وانا ما ازيد على اخواني واخواتي

كفو ووفوووووووووو

والله لا يحرمنا منكم

اخوكم

راشد
HammeR غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-10-2009, 06:30 PM   #36
Dream
سوبر قهر

الصورة الرمزية Dream

Dream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond repute

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hammer مشاهدة المشاركة
جزاكم الله الف خير

ومداخلتي بسيطه

يا جماعه والله في مصطلحات مالها داعي

ونرجو التغيير

اسامي الجزر غريبه
يعني والله غريبه ليش ما يسمونها بمسما المستوي ؟؟؟؟؟
وله اي شئ ياريت بس
ان شاء الله فاهميني

يعني مديتة الصقور : يا سلام والله اسم جميل وحلو

بس غض الظر عن اي وحش واسمه شو يعني ماله داعي

نرجو تغييره اذا امكن

والله نحنه نحب التطوير
وانا ما ازيد على اخواني واخواتي

كفو ووفوووووووووو

والله لا يحرمنا منكم

اخوكم

راشد

شكرا جزيلا لمشاركتك

و هلا منحتنا الأسماء التى تراها غريبه ؟ لننظر بشأنها.

و للابد هذه المرة ...

Dream غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-16-2009, 12:59 AM   #37
faisal3000
قهر جديد

faisal3000 is on a distinguished road

أتمنى تغيير مهمة الشيطان العتيق إلى الشيطان القديم لأن هناك أسرة عربية أسمها العتيق !!

وفيه مساس إليهم بذكر أنهم شياطين فأتمنى تغيرها وشكراً
faisal3000 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-23-2009, 01:15 PM   #38
سقراط
قهر جديد

سقراط is on a distinguished road

فى البداية .... انا أب لبعض اللاعبين وفى حكم الجد سناً للبعض الأخر .... وانا ايضاً لاعب
ولا تستغربوا أن اكون لاعبا ..... فطبيعة عملى ذات ضغوط نفسية هائلة تستدعى أن أقضى بعض الوقت بعيداً عن الدنيا وما فيها وبطبيعة الحال وأمر طبيعى أن قضاء الوقت فى أمور دينية أهم وبالتالى فهذا لا يعنى أننى لا أتلمس الراحة فى معية المولى عز وجل.
وبالتالى فإن تعليقى سينصب على اللاعبين وعلاقاتهم ببعضهم وتصرفاتهم تجاه بعضهم البعض
وفى الحقيقة لقد إستفزنى أحد اللاعبين بشكل قاسى جداً وأخرجنى عن الوعى مما دفعنى الى إستخدام ألفاظ خارجة بشكل عنيف مما جعلنى أصر بعد تلك الواقعه على الإكثار من التعليق على من يخالف أصول الأخوة والزماله فى اللعبه.
فى البداية أعلق على مشاركات اللاعبين فى هذا الموضوع
فنحن جميعاً نتحدث العربية ... فمن المحزن جداً أن أرى مثل تلك الأخطاء فى لغتنا العربية إضافة الى ذلك تعريب بعض الألفاظ الأجنبية (وليس ترجمتها) فمثلا ماذا يضيرنا لو كتبنا (مستوى بدلا من لفل) وإنى لأتعجب من ذلك فلغتنا العربية من أثرى اللغات فى العالم بالتعبيرات والألفاظ وأيضا (الجروب سنتر - ألا تعنى مركز المجموعات) وهكذا.
النقطة الثانية التى أرغب فى الإشارة اليها هى علاقات اللاعبين ببعضهم .... فمثلا اللاعب يقضى الوقت فى محاولة قتل الوحش ويفقد من أسلحته التى قد تكون لها قيمة (كما فى حالة الرماه) ثم يأتى لاعب أخر فى مستوى أعلى فيطلق قذيفة على الوحش فيرديه قتلا ولا يحتسب القتل للاعب الذى بدأ المعركه كما أن الجوائز التى تسقط من الوحش تصبح من حق القاتل الأخير وهذا الأمر مستفز ويخلق روح العداوة بين اللاعبين، أضف الى ذلك أنه حينما يرى لاعب جائزة قيمة قد وقعت من الوحش بعد قتله فإنه يقف فى مكانها فلا يستطيع مستحقها أن يأخذها وبعد مضى بعض الوقت تصبح الجائزة من حق أى شخص وبالتالى فإن من حجزها بالوقوف عليها يستطيع أن يأخذها، وهذا أيضاً أمر غاية فى الإستفزاز.
وأمر ثالث .... يأتى لاعب ذو مستوى عالى ويفتح صفحة لاعب أخر لمعرفة مستواه وما يمتلكه من أسلحه ثم يقوم بقتل اللاعب لسلب ما قد يسقط منه وهذا أمر يسبب إحباط للاعبين المبتدئين فالاعب يجوب المدينة يميناً ويسارا ويقتل الوحوش هنا وهناك ليحظى بجوائز قيمة ثم يأتى لاعب أخر كسول ومغرور فيقتله ويسلب منه ما عثر عليه من جوائز قيمه وبطبيعة الحال فإن اللاعب الأقل مستوى لا يستطيع فعل شئ وتترسب فى نفسه الرغبه فى الإنتقام وتتحول اللعبة من لعة مسلية الى لعبة مستفزه تخلق شخصيات حاقده لا تعرف روح التعاون فى مواجهة الشر.
وفى الختام أعتذر عن الإطاله وأذكر الجميع بأن الألعاب لها غرض أساسى وهو الترفيه عن النفس وخلق روح مبدعة خلاقه وبث روح الألفة والمحبة والتنافس الشريف فإن خرجت عن هذا الإطار فما الداعى منها ... وبهذه المناسبة أذكركم بأن من يفعل مثل تلك السلبيات التى أشرت اليها فإنه يستحق أن نفضحه بإسمرار ونلاحقه بالتأنيب والتوببيخ (فى حدود الأدب واللياقة) حتى ينتهى عن فعله بالإعتذار ورد ما يكون قد سلبه الى صاحب الحق فتصفو النفوس ويكون جو اللعبة جو ملئ بالألفة والمحبة.
سقراط غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-24-2009, 12:48 AM   #39
Google
قهر جديد

Google is on a distinguished road
Smile

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سقراط مشاهدة المشاركة
فى البداية .... انا أب لبعض اللاعبين وفى حكم الجد سناً للبعض الأخر .... وانا ايضاً لاعب
ولا تستغربوا أن اكون لاعبا ..... فطبيعة عملى ذات ضغوط نفسية هائلة تستدعى أن أقضى بعض الوقت بعيداً عن الدنيا وما فيها وبطبيعة الحال وأمر طبيعى أن قضاء الوقت فى أمور دينية أهم وبالتالى فهذا لا يعنى أننى لا أتلمس الراحة فى معية المولى عز وجل.
وبالتالى فإن تعليقى سينصب على اللاعبين وعلاقاتهم ببعضهم وتصرفاتهم تجاه بعضهم البعض
وفى الحقيقة لقد إستفزنى أحد اللاعبين بشكل قاسى جداً وأخرجنى عن الوعى مما دفعنى الى إستخدام ألفاظ خارجة بشكل عنيف مما جعلنى أصر بعد تلك الواقعه على الإكثار من التعليق على من يخالف أصول الأخوة والزماله فى اللعبه.
فنحن جميعاً نتحدث العربية ... فمن المحزن جداً أن أرى مثل تلك الأخطاء فى لغتنا العربية إضافة الى ذلك تعريب بعض الألفاظ الأجنبية (وليس ترجمتها) فمثلا ماذا يضيرنا لو كتبنا (مستوى بدلا من لفل) وإنى لأتعجب من ذلك فلغتنا العربية من أثرى اللغات فى العالم بالتعبيرات والألفاظ وأيضا (الجروب سنتر - ألا تعنى مركز المجموعات) وهكذا.
النقطة الثانية التى أرغب فى الإشارة اليها هى علاقات اللاعبين ببعضهم .... فمثلا اللاعب يقضى الوقت فى محاولة قتل الوحش ويفقد من أسلحته التى قد تكون لها قيمة (كما فى حالة الرماه) ثم يأتى لاعب أخر فى مستوى أعلى فيطلق قذيفة على الوحش فيرديه قتلا ولا يحتسب القتل للاعب الذى بدأ المعركه كما أن الجوائز التى تسقط من الوحش تصبح من حق القاتل الأخير وهذا الأمر مستفز ويخلق روح العداوة بين اللاعبين، أضف الى ذلك أنه حينما يرى لاعب جائزة قيمة قد وقعت من الوحش بعد قتله فإنه يقف فى مكانها فلا يستطيع مستحقها أن يأخذها وبعد مضى بعض الوقت تصبح الجائزة من حق أى شخص وبالتالى فإن من حجزها بالوقوف عليها يستطيع أن يأخذها، وهذا أيضاً أمر غاية فى الإستفزاز.
وأمر ثالث .... يأتى لاعب ذو مستوى عالى ويفتح صفحة لاعب أخر لمعرفة مستواه وما يمتلكه من أسلحه ثم يقوم بقتل اللاعب لسلب ما قد يسقط منه وهذا أمر يسبب إحباط للاعبين المبتدئين فالاعب يجوب المدينة يميناً ويسارا ويقتل الوحوش هنا وهناك ليحظى بجوائز قيمة ثم يأتى لاعب أخر كسول ومغرور فيقتله ويسلب منه ما عثر عليه من جوائز قيمه وبطبيعة الحال فإن اللاعب الأقل مستوى لا يستطيع فعل شئ وتترسب فى نفسه الرغبه فى الإنتقام وتتحول اللعبة من لعة مسلية الى لعبة مستفزه تخلق شخصيات حاقده لا تعرف روح التعاون فى مواجهة الشر.
وفى الختام أعتذر عن الإطاله وأذكر الجميع بأن الألعاب لها غرض أساسى وهو الترفيه عن النفس وخلق روح مبدعة خلاقه وبث روح الألفة والمحبة والتنافس الشريف فإن خرجت عن هذا الإطار فما الداعى منها ... وبهذه المناسبة أذكركم بأن من يفعل مثل تلك السلبيات التى أشرت اليها فإنه يستحق أن نفضحه بإسمرار ونلاحقه بالتأنيب والتوببيخ (فى حدود الأدب واللياقة) حتى ينتهى عن فعله بالإعتذار ورد ما يكون قد سلبه الى صاحب الحق فتصفو النفوس ويكون جو اللعبة جو ملئ بالألفة والمحبة.

السلام عليكم

اننى ارفع لك القبعة

تحياتى
Google غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-25-2009, 04:42 PM   #40
garlen20
قهر جديد

garlen20 is on a distinguished road

انا بضم صوتي لصوت اخيي ان عملوا ايجاد الطريق في كل المدن وايضا المهمات هو يقولي سلم هذا الخطاب لملك الجبل بمدينة القرود اخذ الخطاب ولما اروح لملك الجبل الاقيه بيقولي المكان خطر ومفيش رد غير اقولو انا لست جبانا ومبيخدش الخطاب ؟؟؟؟ وايضا كل اما ادخل اللعبة يقولي الشبكة مزدحمة ويقعد كل شوي يقطع اللعبة يريت تجدو حل لذلك ونرجو من لي عامل الموضوع يرد علي ما اقترحناه
garlen20 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-28-2009, 03:09 PM   #41
saeedgarsh
قهر جديد

saeedgarsh is on a distinguished road

أنا عندي مجموعة من الاقتراحات .

أولاً

انا أقترح أن تضعو الأحصنة والـسود والذئب .

ثاناً

أنا أقترح التضعو مرافقون مثل الأسد والذئب الطيو والقردة .

ثالاً

أنا أقترح النكون الشاسة تتحرك لتري الشخصي بكل الجهات مثل لعبة الشهيرة أمل الشعوب .

رابعاً

أنا قترح أن يكون في العالم الموتى عندمى يمت هاذا الشخص يذهب فوراً إلى العالم الموتى على شكل شبح وفي العالم الموتي في مهمات لتحي هاذا الشحص مثل جمع زمرداه الحيات .

آخر تعديل بواسطة saeedgarsh ، 04-29-2009 الساعة 04:12 PM
saeedgarsh غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-30-2009, 04:18 PM   #42
faisal3000
قهر جديد

faisal3000 is on a distinguished road

أتمنى لو يذهب خاصية إرسال الودود من الرجال إلى النساء لأن الرجال يستغلون هذه النقطة من أي ناحية كانت

وأتمنى لو تعمل مهمه أو غيرها للنساء لجلب الورود إذا انهتها وأعتقد أن من الافضل فعل ذلك
faisal3000 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 05-21-2009, 02:29 PM   #43
roony_883
قهر جديد

الصورة الرمزية roony_883

roony_883 is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى roony_883
افتراضي ملكه السيوف

[SIZE="6"يا جماعه والله انا خسرت صحاب كتير بسبب موضوع الزواج دا
الناس مفتكرا بجد ولا ايه مش عارف والله]
[/S

الأسم :QuEEn
اللقب : ملكة السيوف
المستوى : 124:
الوظيفة :أقوى حاوى نار بأذن الله
IZE]
roony_883 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 05-24-2009, 03:45 AM   #44
angel-of-heaven
قهر جديد

الصورة الرمزية angel-of-heaven

angel-of-heaven is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى angel-of-heaven إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى angel-of-heaven

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سقراط مشاهدة المشاركة
انامع اخويا الكبير او ابويا زى ما هو بيقول انا فى شوية حجات كتيييييييير خنقابنى من النسخة العربية
اولا النقابات0 انا هموت واعرف لية عملين كل النقابات دى لان كل واحد بيعدى مستوى النقابة يقوم عامل نقابة ومدخل صحابة وخلاص وفى نقابات كبيرة زى سون ايند وكينجز او هيل واندر هيل الخ الخ الخ وكل واحد عايز يسيطر على اللعبة بنقابتة طب لية انا اسمع ان النسخة الانجلش مش فيها غير نقابتين بس بيفكرونى بالاهلى والزمالك وده عاجبنى جدا فى النسخة الانجلش يعنى انا بقترح ان النقابات تبقى 2 بس ونجمع كل ابطال وكبار اللعبة فى النقابيتن دول وميبقاش فى عدائات زى ما بنشوف دلوقتى وزى منتوا فاهمين كل واحد بيحالو يستعرض قوتة وخلاص مش فاهم بقى الى قاعد ده بيلعب ولا بيتسلى ولا اية المهم عندو ابقى كبير وخلاص
وبقترح كمان ان منطقة الوحوش اللى بتضرب سحر لانى معرفش اسمها اية توقع حجات تانية غير الهيلز وبس لان كده بنضيع وقت على الفاضى وكمان اسعار السي بي والكروت والحجات الى فى مركز التسوق لية ميبقاش مركز التسوق فيه حجات تشترى بفضة وحجات تانية الغالية والنفيسة يعنى تشترى بسي بي ده الى المفروض يتعمل او يبقى فى خيارات فى مركز التسوق الى عايز يشترى بسي بي ماشى والى عايز يشترى بفضة ماشى وبصرف النظر عن السعر ممكن تخفض سعر السي بي شوية وتغلى الحجات الى بفضة زى منتا عايز بس يكون فى خيارات مش ابقى فى منطقة النيازك ومش عارف اروح ولا اعمل اية ومش معايا لا اسهم ولا هيلز وعايش كده وخلاص
ويارت تكتروا كمية الي بي او كرات التنين شوية لان لغاية الان ملقيتش غير واحدة وانا بلعب باقالى 4 شهور اظن كده عيب يعنى(هههههههه) وكمان لازم وحتما ولابد وعشان خاطرى وبليز وكل حاجة ممكن تتقال لازم تشوفو حكاية حيوان الPETعشان بتعب جدا فى لم الفلوس ارجو التفكير فى الامر وشكرا لكل من ساهم فى صنع كونكر العربى لان بجد انا اتبسطت جدا لما شوفتها وفى اشاعه عندنا فى دمياط بتقول ان النسخة دى معمولة عشان تنصب على الناس هاكر يعنى زى ما كتير من العاب الاونلاين اتقلدت بس انا مسكتش وقلتلهم العبوها وبعدين قرروا والحمد لله علمنا شعبية جامده جدا
اخوكم محمد سعد
الاسم mohamedssad
السيرفر علاء الدين
الشخصية رامى تنين
المستوى 107 ويارب اكبر بقى
السن 24 سنة مصرى من بلدى المحبوبة جدا دمياط وشكرا ليكوا كلكم وياريت تفكروا فى حكاية النقابات دى لانى بجد زهقت
angel-of-heaven غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-14-2009, 02:09 PM   #45
apdo
قهر جديد

apdo is on a distinguished road

انا نفسي ( مع اني عارف اللي ده مش ها يحصل) ان كونكر تتلعب بالكيبورد وال تصوير يكون زي ما بيكون في الالعاب اللي برده بتتلعب

بالاسهم ارجوا التقدم بهذا الاقتراح لشركة tq
apdo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook

العلامات المرجعية