قسم قهر أونلاين عربي-arabic version قسم لحل مشاكل اللعبه و تبادل المساعده بين اللاعبين--لمشاكل الحسابات يرجى زيارة موقع خدمة العملاء

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما رأى الاعضاء فى اضافه سيرفرات جديده لكونكور العربى
نعم احبذ فكره اضافه سيرفرات جديده 22 70.97%
اكتفى حاليا بيسرفر واحد 9 29.03%
المصوتون: 31. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 02-25-2009, 03:49 PM   #16
EvoleT
قهر نشيط

الصورة الرمزية EvoleT

EvoleT is on a distinguished road

انا شايف ان فكرة سيلفر تاني دي صعبة دلوقتي علشان اصلا لسة سيلفر علاء الدين فاضي مافيهوش حد يعني اللعيبة اللي في علاء الدين
كده هيتقسموا نصين نص هنا ونص هنا
لسة شوية يا جماعة كل اللي في علاء الدين لسة نوبات بما فيهم انا طبعا كلوا لسة مافيش ستفات حلوه
انا شايف اها فكرة حلوه جدا مش بعترض بس مش دلوقتي
Archer To Archer
Co0oLGirL
Ninja To warrior to Trojan
Bad™Gril
Trojan To warrior selar Market
من مواضيعي
EvoleT غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 02-25-2009, 09:14 PM   #17
Azumi
قهر جديد

الصورة الرمزية Azumi

Azumi is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة evolet مشاهدة المشاركة
انا شايف ان فكرة سيلفر تاني دي صعبة دلوقتي علشان اصلا لسة سيلفر علاء الدين فاضي مافيهوش حد يعني اللعيبة اللي في علاء الدين
كده هيتقسموا نصين نص هنا ونص هنا
لسة شوية يا جماعة كل اللي في علاء الدين لسة نوبات بما فيهم انا طبعا كلوا لسة مافيش ستفات حلوه
انا شايف اها فكرة حلوه جدا مش بعترض بس مش دلوقتي
بعد فتح شحن الديبهات الى السيرفر سوف يختلف السيرفر كليا و من ممكن انتا شخصيا تغير رأيك لذلك انا طرحت الموضوع ليكون نافذه نستطيع من خلالها رؤيه جميع الاراء لكى تكون الصوره لنا واضحه و اهم شئ اننا نخطط للمستقبل و لا نكتفى بالنظر تحت اقدامنا
Azumi غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 03-02-2009, 11:13 PM   #18
Azumi
قهر جديد

الصورة الرمزية Azumi

اشكر كل من ساهم فى الموضوع بالرأى و اترك الرأى الاخير و القرار النهائى للاداره و المطورين للعبه
قديم 03-02-2009, 11:57 PM   #19
aLmoShaX
قهر نشيط

الصورة الرمزية aLmoShaX

aLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond reputeaLmoShaX has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى aLmoShaX إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى aLmoShaX إرسال رسالة عبر Skype إلى aLmoShaX

يا جماعه
هو انتو شفتو السيرفر في ناس كتير
ده لسه مكملش يعني لما يتملا يبقي يعملوا سيرفر تاني
ازاي يعملو سيرفر تاني وده لسه فاضي
وده بيكلفهم كتير جدا يعني مش سيرفر بيتعمل وخلاص
aLmoShaX غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 03-03-2009, 08:40 AM   #20
fares15
Banned

fares15 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة azumi مشاهدة المشاركة
انا معاك اخى فارس ان السيرفر الاجنبى بدأ بسيرفر واحد فى البدايه و لكن ذلك فى بدايه اللعبه و لم تكن منتشره لكن عندما اصدرت تى كيو اللعبه بالاسبانيه و الفرنسيه خلال فتره لم تزبد عن 3 اشهر كان هناك اكثر من سيرفرين فى كل لغه وذلك لان اللعبه اصبحت معروفه
و نفس الكلام ينطبق على النسخه العربيه يعنى هنلاقى حوالى 85-95% من اللاعبين كانوا بيلعبوا فى سيرفرات اجنبيه
يعنى عارفين الجيمه كويس جدا و من هذه النقطه بيكون فى صعوبه فى التنافس لان انا عرف و غيرى عارف فالطبيعى اول من دخل هو اللى هيكون اقوى منى

لذالك ياخى تم عمل قسم بالمنتدى خاص للعبه وما يدور داخلها من اى مشكله تواجه مبتدىء او غير مبتدئ ومع ذالك سيتم نزول مواضيع للشرح المبسط للمبتدئين عن اللعبه ام عن مبداء التنافس اعتقد مع مرور الوقت ليس الكثير سيجد الجميع فرصته .

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة azumi مشاهدة المشاركة
و اخيرا انا من حقى انى احلم انى اكون من التوب بلاير فى السيرفر و ليس مجرد بلاير عادى و خصوصا اما اكون فى السيرفر الاجنبى الارشر رقم 3 على السيرفر كله متفوق على كثير من الاجانب يبقى مش من المنطقى ان علشان الكبار هيكون مشغولين بالحروب و تجميع دبيهات و غيرها من الكويستات ذو الفائده العاليه اكون انا بفكر ازاى اجمع اسكروله نيازك
علشان كده يبقى على الاقل الشركه تفتح سيرفر تانى علشان اللى داخلوا اللعبه متأخر ما يتظلموش بالاضافه فتح شحن الدبيهات اللى اتاخر اكتر من اللازم علشان الناس اللى سابت اكونتتها فى السيرفر الاجنبى تقدر تلعب فى السيرفر العربى
و حينها اما يتوزع كل دوول على سيرفريين مش هنحس بازدحام فى السيرفر
و فى الاخر اضافه سيرفرات اخرى ده امر راجع للشركه ليس من حقى التدخل فيه كل ما هناك انا حاولت بموضوعى انقل جميع وجهات النظر

ولكن من حقك المناقشه فى ذالك .

قريبا جدا سيفتح البيع والشراء داخل الموقع الرسمى للعبه تـابعه

النسخه ما زألت فى مرحله ألفا ولم تصل حتى الى المرحله التجريبه

بالتالى نعالج بها الاخطاء بشكل فورى وعند الوصول الى افضل مستوى تأكد بفتح اكثر من سرفر اخر

دومت بود
fares15 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 03-03-2009, 10:16 AM   #21
Azumi
قهر جديد

الصورة الرمزية Azumi

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة almoshax مشاهدة المشاركة
يا جماعه
هو انتو شفتو السيرفر في ناس كتير
ده لسه مكملش يعني لما يتملا يبقي يعملوا سيرفر تاني
ازاي يعملو سيرفر تاني وده لسه فاضي
وده بيكلفهم كتير جدا يعني مش سيرفر بيتعمل وخلاص
للتوضيح شركه توكيو شركه كبيره و طبعا اللى بتكلم فيه ده من اساسيات التخطيط السليم و نجاح الشركه لذلك من التخطيط الجيد انه عندما يقوم بعمل كونكور العربى اكيد هو واضع فى حساباته اضافه سيرفرات اخرى و فى هذه الحاله تختلف عن ما اذا كان لم يضع فى حساباته اضافه سيرفرات اخرى او حتى اضافه عدد قليل من السيرفرات
المهم انه لو مخطط صح و ده شئ اكيد من جانب شركه تى كيو لانها ليست شركه فى البدايه تكون تكلفه السيرفر الاول فى اى مجموعه اعلى من تكلفه اضفه اى سيرفر اخر فى نفس المجموعه

العلامات المرجعية