Community/المنتدى العام النقاش العام لكل ما يتعلق بكونكر أون لاين

قديم 12-27-2011, 05:52 PM   #1
Inkheart1
قهر نشيط

الصورة الرمزية Inkheart1

Inkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond repute
افتراضي لعبه كونكر أونلاين الإصدار العربى بين الإنقاذ والضياع والاسباب كثيره...أرجو التثبيت

بسم الله الرحمن الرحيم

فى بداية الأمر

ظهرت فى الفتره الاخيره عدة برامج تبين أنها تعمل على الإصدار العربى للعبه كونكر فالكل منا سمع عن برنامج الحفر وبرنامج لفلفه الحسابات وبرنامج مبرمج على ان يقوم بعمل مهمه الفار الازرق بكفاءه وسرعه عاليه والغريب فى الامر ان هذه البرامج كانت مصممه لكونكر الاصدار الانجليزى فقط لان اللغه العربيه تختلف فى ترميز الاكواد عن اللغه الانجليزيه فعمل هذه البرامج على كونكر العربى وبهذه الكفاءه يجعلنا نلقى الضوء على مدى اصرار مبرمجين هذا البرنامج على تحدى كونكر العربى فالكل يتحدث عن هذا الموضوع من لاعبين وإداريين ومبرمجين.
متى ظهر هذا البرنامج وما رد مبرمجين اللعبه على هذا الموضوع؟
بدايه ظهور هذا البرنامج منذ 7 شهور واكثر هل احد منكم لاحظ وجود هذا البرنامج للاسف لا بس مبرمجين اللعبه كانوا عارفين انه فى برنامج وبيحاولو يوقفوه الامر اشبه بفيرس وبرنامج مكافحه
اشخاص يصنعون الفيرس هذا عملهم ويتقاضون عليه اجر
واشخاص يصنعون برنامج الحمايه ويتقاضون اجور

الامور كلها تدور حول التكنولوجيا ونقاط ضعفها وثغراتها فالثغرات انواع
ثغره تراها بيعينك وتستغلها وثغره لا يراها الى مبرمج حيث تكون داخل البرمجه

من محاولات شركه تى كيو ومبرمجينها فى التصدى لهذا البرنامج
جعل الحفر من مستوى 70 وقتها اصبحنا جميعا لا نعرف لماذا هذا التعديل ولكن فى الحقيقه وقتها كان هذا البرنامج يعمل

ثغرات فى برمجه لعبه كونكر جعلت هذا البرنامج يعمل
وثغرات فى البرنامج فضحت امره وجعلته مرئ للجميع بعد ما كان يعمل فى صمت

مبرمجين لعبه كونكر لا ينامون بسبب هذا البرنامج فهذا الامر لا يتوقف على خبره مبرمج ومبرمج اخر ولكن يتوقف على الصبر فى حرب التكنولوجيا بين المعمر والمخرب
المبرمجين تطرح حلول وتناقش للتصدى لهذا البرنامج وكل شخص الان يدور فى ذهنه الاف الحلول للتصدى لهذا البرنامج فلنجعل هذا الموضوع ملخص افكارنا وابتكاراتنا للتصدى لهذا البرنامج

والسلام ختام

إقتراحى لبرنامج الحفر إلغاء المناجم والخامات المطلوب للمهمات تباع من شخصيه معينه غير لاعبه

أعز أصدقاء شباب
bombo17|Nicolas$cage!!

أعز أصدقاء بنات
love*you|*moon*|TheCat
Server:Shar~Zad
*
كلمنى بإحساسك نفسى أعرف إيه جواك
أنا قولت على إلي فى قلبى وإلي بيجرالى معاك
*
*أنا مش بحبك أنا بموت فى كل حاجه فيك
حياتى جمبك مش بعيش غير وانا قدام عنيك
سلمت قلبى وروحى ليه
*
مستوى الشخصية 136---->

آخر تعديل بواسطة Inkheart1 ، 12-27-2011 الساعة 05:55 PM
Inkheart1 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 12-29-2011, 10:06 AM   #2
Inkheart1
قهر نشيط

الصورة الرمزية Inkheart1

Inkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond reputeInkheart1 has a reputation beyond repute

الإقتراح الثانى يوجد بالبرنامج اختيار يفصل كل شخصيات الحفر اثناء وجود شخصيه الجى ام داخل السيرفر
الحل ان تفتح شخصيه للجى ام فى كل سيرفر 24 ساعه فى اليوم بكده الشخصيات مش هتدخل
والى مش هيختار الاعداد الى بيفصل الحسابات فى وجود الجى ام يقدر الجى ام يدور عليهم ويعملهم حذر

أعز أصدقاء شباب
bombo17|Nicolas$cage!!

أعز أصدقاء بنات
love*you|*moon*|TheCat
*
*
سلمت قلبى وروحى ليه
*
مستوى الشخصية 136---->

آخر تعديل بواسطة Inkheart1 ، 12-29-2011 الساعة 10:09 AM
قديم 12-29-2011, 09:34 PM   #3
M!DO
قهر نشيط

الصورة الرمزية M!DO

M!DO has a reputation beyond reputeM!DO has a reputation beyond reputeM!DO has a reputation beyond reputeM!DO has a reputation beyond reputeM!DO has a reputation beyond reputeM!DO has a reputation beyond reputeM!DO has a reputation beyond reputeM!DO has a reputation beyond reputeM!DO has a reputation beyond reputeM!DO has a reputation beyond reputeM!DO has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى M!DO

ياريت والله يتشال احنا زهقنا والله من القرف **** البرنامج ده

والمخيف ف الموضوع ان الجى ام لحد دلوقتى مش لاقى له حل وفى ناس بتكبر على حس البرنامج .. !

واحنا قاعديين :d
The MIST
الفئه : تروجان نقى / سابقاً ,,, حاليا : حاوى ماء - محارب - تروجان

M!DO غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 12-29-2011, 10:30 PM   #4
maood
قهر نشيط

maood has a reputation beyond reputemaood has a reputation beyond reputemaood has a reputation beyond reputemaood has a reputation beyond reputemaood has a reputation beyond reputemaood has a reputation beyond reputemaood has a reputation beyond reputemaood has a reputation beyond reputemaood has a reputation beyond reputemaood has a reputation beyond reputemaood has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى maood إرسال رسالة عبر Skype إلى maood

انا فى رأي الغاء المناجم صعب جدا وفيه حل تانى وهو لاحداثيات طبعا انا لحظت شي وعلى اكثر من سيرفر انهم بيقفو وبيتحركو فى احداثيات نفسها فمثل فى نهايه التؤام على يسار دوامه قلعه العنقاء يوجد تجمعات لى شخصيات التابعه لى البرنامج و السوق تجدهم يتحركون فى الخط المائل من عراف التناسخ الى للى يلف فى الجواهر ونيازك وبعدين يروحو الى الخزنه السوق وفى خط تانى للى هو فى مدينه التؤام لم اكون جاس فى التؤام جنب الحارس 2 فى المدخل اليمين القيهم بقفزو 10 الشخصيات من فوق الشخصيه وين بدي القهم ماالقيهم بيروحو جهت طريق جزيره الطيور والله اعلم وين يروحو با الظبط .
هدا للى اعرفه يعنى لو يلقون حل فى لاحداثيات هده وكيفيه التفاعل معها يقدرو يحلو المشكله والسلام عليكم
لا داعى للخوف من صوت الرصاص .. فالرصاصة التى تقتلك لن تسمع صوتها.

maood غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 12-30-2011, 03:42 PM   #5
Inkheart1
قهر نشيط

الصورة الرمزية Inkheart1

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m!do مشاهدة المشاركة
ياريت والله يتشال احنا زهقنا والله من القرف **** البرنامج ده

والمخيف ف الموضوع ان الجى ام لحد دلوقتى مش لاقى له حل وفى ناس بتكبر على حس البرنامج .. !

واحنا قاعديين :d
شكرا للمشاركه ورينا يسهل ويلاقوا حل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maood مشاهدة المشاركة
انا فى رأي الغاء المناجم صعب جدا وفيه حل تانى وهو لاحداثيات طبعا انا لحظت شي وعلى اكثر من سيرفر انهم بيقفو وبيتحركو فى احداثيات نفسها فمثل فى نهايه التؤام على يسار دوامه قلعه العنقاء يوجد تجمعات لى شخصيات التابعه لى البرنامج و السوق تجدهم يتحركون فى الخط المائل من عراف التناسخ الى للى يلف فى الجواهر ونيازك وبعدين يروحو الى الخزنه السوق وفى خط تانى للى هو فى مدينه التؤام لم اكون جاس فى التؤام جنب الحارس 2 فى المدخل اليمين القيهم بقفزو 10 الشخصيات من فوق الشخصيه وين بدي القهم ماالقيهم بيروحو جهت طريق جزيره الطيور والله اعلم وين يروحو با الظبط .
هدا للى اعرفه يعنى لو يلقون حل فى لاحداثيات هده وكيفيه التفاعل معها يقدرو يحلو المشكله والسلام عليكم

موضوع الاماكن الى بتظهر فيها الحسابات دى كلها احداثيات يمكن تغيرها على البرنامج شكرا للمشاركه

أعز أصدقاء شباب
bombo17|Nicolas$cage!!

أعز أصدقاء بنات
love*you|*moon*|TheCat
*
*
سلمت قلبى وروحى ليه
*
مستوى الشخصية 136---->
قديم 12-30-2011, 10:20 PM   #6
eagle2010210
سوبر قهر

الصورة الرمزية eagle2010210

eagle2010210 has a reputation beyond reputeeagle2010210 has a reputation beyond reputeeagle2010210 has a reputation beyond reputeeagle2010210 has a reputation beyond reputeeagle2010210 has a reputation beyond reputeeagle2010210 has a reputation beyond reputeeagle2010210 has a reputation beyond reputeeagle2010210 has a reputation beyond reputeeagle2010210 has a reputation beyond reputeeagle2010210 has a reputation beyond reputeeagle2010210 has a reputation beyond repute

انا من رأيي اننا نلعب بالبرنامج ده وبما ان الأدارة مش عارفة تعمل معاه حاجه
فتنزله للناس علي الموقع الرسمي
ده ابسط حل مادام مش عارفين يعملوا معاه حاجه

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

( واتقوا يوما ترجعون فيه إلى الله ثم توفى كل نفس ما كسبت وهم لا يظلمون )

.
متابع

eagle2010210 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 12-31-2011, 04:57 AM   #7
Vampirooo
قهر نشيط

الصورة الرمزية Vampirooo

Vampirooo has a reputation beyond reputeVampirooo has a reputation beyond reputeVampirooo has a reputation beyond reputeVampirooo has a reputation beyond reputeVampirooo has a reputation beyond reputeVampirooo has a reputation beyond reputeVampirooo has a reputation beyond reputeVampirooo has a reputation beyond reputeVampirooo has a reputation beyond reputeVampirooo has a reputation beyond reputeVampirooo has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Vampirooo إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى Vampirooo

واضح ان البرنامج ده طفرة فى عالم برامج الغش واكترها شهرة

وده ببساطة لانه منتشر على جميع السيرفرات بجميع لغات اللعبة

البرنامج فعلا مزعج وفى نفس الوقت لعب غير عادل بالنسبة لمستخدمين البرنامج ده

اتمنى ينتهى الكابوس ده فى القريب العاجل
Server : Cancer
Vampirooo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 12-31-2011, 11:02 AM   #8
Inkheart1
قهر نشيط

الصورة الرمزية Inkheart1

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eagle2010210 مشاهدة المشاركة
انا من رأيي اننا نلعب بالبرنامج ده وبما ان الأدارة مش عارفة تعمل معاه حاجه
فتنزله للناس علي الموقع الرسمي
ده ابسط حل مادام مش عارفين يعملوا معاه حاجه
وانا معاك ويبقى ضربنا عصفورين بحجر واحد
نغنغنا الناس واللعبه هتبقى مجانيه كامله
ضربنا سعر البرنامج وخربنا بيت مبرمجين البرامج هههههههه

أعز أصدقاء شباب
bombo17|Nicolas$cage!!

أعز أصدقاء بنات
love*you|*moon*|TheCat
*
*
سلمت قلبى وروحى ليه
*
مستوى الشخصية 136---->
قديم 12-31-2011, 04:47 PM   #9
SuPeR NoVa
قهر نشيط

الصورة الرمزية SuPeR NoVa

SuPeR NoVa has a reputation beyond reputeSuPeR NoVa has a reputation beyond reputeSuPeR NoVa has a reputation beyond reputeSuPeR NoVa has a reputation beyond reputeSuPeR NoVa has a reputation beyond reputeSuPeR NoVa has a reputation beyond reputeSuPeR NoVa has a reputation beyond reputeSuPeR NoVa has a reputation beyond reputeSuPeR NoVa has a reputation beyond reputeSuPeR NoVa has a reputation beyond reputeSuPeR NoVa has a reputation beyond repute

طيب ليش ما يسمحون بالقتل بالمنجم يعني اقصد بدون زيادة نقاط قتل ؟

المجموعة : الف ليلة وليلة

السيرفر: شهرزاد سابقا ........ بدر البدور

المستوى :حاوي ماء نقي 140
SuPeR NoVa غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 01-02-2012, 02:09 PM   #10
Inkheart1
قهر نشيط

الصورة الرمزية Inkheart1

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة super nova مشاهدة المشاركة
طيب ليش ما يسمحون بالقتل بالمنجم يعني اقصد بدون زيادة نقاط قتل ؟
حل كويس برضه بس كده هتضر الى بيحفر من غير برنامج

أعز أصدقاء شباب
bombo17|Nicolas$cage!!

أعز أصدقاء بنات
love*you|*moon*|TheCat
*
*
سلمت قلبى وروحى ليه
*
مستوى الشخصية 136---->
قديم 01-02-2012, 02:10 PM   #11
ShAdOwStOrM
قهر فعال

ShAdOwStOrM has a reputation beyond reputeShAdOwStOrM has a reputation beyond reputeShAdOwStOrM has a reputation beyond reputeShAdOwStOrM has a reputation beyond reputeShAdOwStOrM has a reputation beyond reputeShAdOwStOrM has a reputation beyond reputeShAdOwStOrM has a reputation beyond reputeShAdOwStOrM has a reputation beyond reputeShAdOwStOrM has a reputation beyond reputeShAdOwStOrM has a reputation beyond reputeShAdOwStOrM has a reputation beyond repute

اصلا العربي دي نسخة زبالة فاشلة مش بيجي من وراها غير حرق الدم
الأنجليش احلي منها ب9999999999999999999999999999999999999999999999999 99 مرة
ShAdOwStOrM غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 01-02-2012, 02:25 PM   #12
Chuz
قهر نشيط

الصورة الرمزية Chuz

Chuz has a reputation beyond reputeChuz has a reputation beyond reputeChuz has a reputation beyond reputeChuz has a reputation beyond reputeChuz has a reputation beyond reputeChuz has a reputation beyond reputeChuz has a reputation beyond reputeChuz has a reputation beyond reputeChuz has a reputation beyond reputeChuz has a reputation beyond reputeChuz has a reputation beyond repute

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shadowstorm مشاهدة المشاركة
اصلا العربي دي نسخة زبالة فاشلة مش بيجي من وراها غير حرق الدم
الأنجليش احلي منها ب9999999999999999999999999999999999999999999999999 99 مرة
والله كلامك صح 100 بالمية!

احمد
ربي

واشكره..

علي

نعمة

العلم

I LovE ©ounter Strike