المنتدى العام للإصدار الإنجليزي لكونكر أونلاين النقاش العام لكل ما يتعلق بالإصدار الإنجليزي لكونكر أونلاين

قديم 06-24-2009, 05:21 AM   #1
ahmedreao
قهر نشيط

الصورة الرمزية ahmedreao

ahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond repute
Smile طريقة لفلفة الارشر الى 120 فى اسبوعين او 3 اسابيع و طريقه جنى ثروة كبيرة فى وقت قصير

اولا : الموضوع من جهدى أنا ومش منقول من اى منتدى تانى

ثانيا : ارجو عدم نقل الموضوع خارج المنتدى الا للفائدة و بعلمى

--------------------

شروط الموضوع : تكون عارف ايميل ارشر كبير صحبك مثلا يكون لفل 130 عشان يلفلفك بسرعه بدل ما تضيع وقت على الفاضى

------------------

رجاء صغير : ارجو تثبيت الموضوع لانى عمرى ما عملت موضوع فى اى مكان غير كونكر و اتثبت من المشرفين فنفسى احس مره ان تعبى جيه بفايده ههههههههههه

--------------------

ندخل بقى فى الموضوع بلاش رغى كتير :

1 - : نعمل نوب ارشر و يبقى معانا ايميل صاحبنا ارشر جامد لفل 130 او 120 بس 130 احسن طبعا ... المهم نوديه البيرد هناك هيوصل لللفل 70 او 73 فى خلال 2 ساعتين او اقل كمان حسب قوة الايميل الارشر اللى معاك....

اه نسيت حاجه مهمه بعد ما تاخد لفل 70 بالنوب بتاعك خلى كابتن التيم النوب اللى انتا عامله لما يوصل لفل 70 مش الارشر الكبير عشان ايميلك اللفل 70 ياخد vp عشان يخش اللاب بعد لفل 73 اوكى متنساش

2 - : بعد ما يوصل لفل 73 هيبقى معاك vp لان انتا كنت خليت النوب هوا الكابتن فهياخد vp كتير المهم اعمله مهمات الجوب سنتر ال12 عشان الاسطف والاكسبول طبعا هيبقى معاك اسطف فول ايليت و هتبقى لفل 85 مثلا من الاكسبول

3 - : اعمل للايميل كويستاته اليوميه هتاخد لفل تقريبا فى اليوم من كوستاته العاديه

4 - : وصلنا لفل 90 و الحمد لله بعد 5 ايام مثلا اوكى الف مبروك

5 - : خش اللاب يا معلم و خد اللفل فى ساعه او ساعه و نصف اقعد يوم كامل فى اللاب او لحد ما تزهق يعنى بس حاول توصل للفل 100 .... لو موصلتش للفل 100 خش اللاب فى يوم تانى عشان لو زهقت بسرعه منه و جيب vp عن طريق لفلفة الايميلات اللى بتعمل كوستاتها زى الناس اللى فىape mountain اعملهم كوستاتهم و خد منهم vp و خش اللاب لحد ما توصل للفل 100

6 - : وصلنا لفل 100 فى 8 او 10 ايام اوف اخيرا وليس اخرا ... المهم لما توصل لفل 100 اعمل مهام الجوب سنتر السوبر و البس اسطف فول سوبر يا معلم ده غير الاكس بول هتوصل للفل102

7 - : اعمل التور الاليت وروح mystic castle لوحدك عند وحوش bloody bat و دور على مجموعه كبيره واضرب scatter هتوخد اللفل فى 2 ساعتين بالكتير لو معالك كورس لفلفه هيبقى فى ساعه واحده ....

8 - : محدش يزهق من الموضوع اوكى.... المهم خودلك لفلين او 3 فى اليوم فى mystic castle لحد ماتوصل للفل 110

9 - : هتوصل من لفل 102 للفل 110 فى 3 او 4 ايام يعنى خلال اسبوعين هتوصل للفل 110 خد الديبى يا معلم وشوف انتا عاوز تعمل بيها ايه

10 - : روح ارض المجيكات لو محدش يعرفها اكتبوا فى الاستفسارات و انا هاشرحها انشاء الله اوكى المهم هتنزل تحت الكوبرى هتلاقى وحوش اسمها basilik اضرب سكتر هتوخد اللفل فى 3 او 4 ساعات

11 - : خودلك لفلين فى اليوم يا معلم من لفل 110 فى خلال اسبوعين تكون وصلت للفل 120

اخيرا خلصنا لفلفه الارشر اقولكم على حاجه انتا هتعملك ارشر فى خلال شهر توصله للفل 120 حاجه حلوى اوى هتتعب اه بس بعد كده هتعمل ايميلات من غير تعب وومكن تقفل اليوم ب2 ديبى بس انتظرونى هكمل شرح بس انا تعبت اوى هريح شويه و اخش فى جزء جنى الثروة و ال2 ديبى فى اليوم

فى الاخر مش هقول عاوز ردود بس لو انتا حاسس انى تعبت فى الموضوع رد فيه لو مش حاسس بكده يبقى مش مهم و ارجو انكم تكون استفدتم انتظروا تكمله الجزء التانى غدا انشاء الله دمتم بود byeeeeeeeeee

آخر تعديل بواسطة ahmedreao ، 12-10-2009 الساعة 07:48 PM
ahmedreao غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-24-2009, 09:23 AM   #2
ahmedreao
قهر نشيط

الصورة الرمزية ahmedreao

ahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond reputeahmedreao has a reputation beyond repute
Smile تكمله الجزء الثانى .... جنى ثروة من كونكر

اهلا بكم اصدقائى ازيكم عاملين ايه.... نكمل الجزء التانى على بركه الله

---------------

بعد ما بقى معانا ايميل ارشر لفل 120 عاوزين ديبيهات بقى صح نبدا

-----------------

اول طريقة : عمل المون بوكس moon box يعنى اعملك فى اليوم 3 او 4 مش هيخدوا 2 ساعتين منك يمكن اقل كمان

تانى طريقه : روح لوحش الكلين واتر بس يبقى معاك لبس حلو عشان ال magic defense يكون حلو و اقعد هناك 2 ساعتين بردو و موت الوحش 6 مرات لانه بيطلع كل ثلث ساعه وجمع كلين واتر منه

ثالث طريقه : روح اعمل مهمة snake island quest لو محدش يعرفها منين ... خوش على youtupe.com و اكتب فى السيرش snake island و هتلاقيه انشاء الله

رابع طريقه : دى احسن طريقه طالما ارشر ... اعملك ايميل واتر و لفلفه ووصله 110 و نزله ربورن فى خلال يومين او 3 هتاخد ديبى و جيمايه سوبر دى من احسن الطرق للارشر يجيب فيها 3 ديبى فى اليوم

خامس حاجه : روح ال met zone و جمع ميت و اعمل سكرول و بيع هتكسب فلوس

سادس حاجه : روح لوحش الديبى كل يوم الساعه 21 بتوقيت السيرفر و حاول تخدها ممكن تخدها فى يوم

سابع حاجه : اعمل بيت فى كونكر فى خلال 3 ايام و تبيعه ب2 ديبى

و يا جماعه كتروا من الواتر اللى هاتعملوه لانه ممكن تعملوا ربورن و تاخد جيمايه سوبر و تبعها و ديبى كمان هيبقى معاك 2 ديبى فى ال2 يوم ده غير المون بوكس و الكلين واتر و وحش السناك ايلاند ووحش الديبى كل يوم و الmet zone

صدقونى هاتقفلوا اسبوعكم مش اقل من 8 ديبى و اسال مجرب وفى الاخر كده انا خلصت اللى عاوز يرد يتفضل

byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ee

آخر تعديل بواسطة ahmedreao ، 12-10-2009 الساعة 07:56 PM
قديم 06-24-2009, 12:35 PM   #3
best man
قهر نشيط

الصورة الرمزية best man

best man is on a distinguished road
Thumbs up

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedreao مشاهدة المشاركة
اهلن بكم اصدقائى ازيكم عاملين ايه.... نكمل الجزء التانى على بركه الله

بعد ما بقى معانا ايميل ارشر لفل 120 عاوزين ديبيهات بقى صح نبدا باول صريقة و اشهرهم

اول طريقه : عمل المون بوكس moon box يعنى اعملك فى اليوم 3 او 4 مش هيخدوا 2 ساعتين منك يمكن اقل كمان

تانى طريقه : روح لوحش الكلين واتر بس يبقى معاك لبس حلو عشان ال magic defense يكون حلو و اقعد هناك 2 ساعتين بردو و موت الوحش 6 مرات لانه بيطلع كل ثلث ساعه وجمع كلين واتر منه

ثالث طريقه : روح اعمل مهمة snake island quest لو محدش يعرفها منين انا عندى فيديو بس مش بعرف ارفعه على المنتدى سورى ممكن حد يشرحلى بليييييييز .... خوش على youtupe.com و اكتب فى السيرش snake island و هتلاقيه انشاء الله

رابع طريقه : دى احسن طريقه طالما ارشر ... اعملك ايميل واتر و لفلفه ووصله 110 و نزله ربورن فى خلال يومين او 3 هتاخد ديبى و جيمايه سوبر دى من احسن الطرق للارشر يجيب فيها 3 ديبى فى اليوم

خامس حاجه : روح ال met zone و جمع ميت و اعمل سكرول و بيع هتكسب فلوس

سادس حاجه : روح لوحش الديبى كل يوم الساعه 21 بتوقيت السيرفر و حاول تخدها ممكن تخدها فى يوم

سابع حاجه : اعمل بيت فى كونكر فى خلال 3 ايام و تبيعه ب2 ديبى

و يا جماعه كتروا من الواتر اللى هاتعملوه لانه ممكن تعملوا ربورن و تاخد جيمايه سوبر و تبعها و ديبى كمان هيبقى معاك 2 ديبى فى ال2 يوم ده غير المون بوكس و الكلين واتر و وحش السناك ايلاند ووحش الديبى كل يوم و الmet zone
صدقونى هاتقفلوا اسبوعكم مش اقل من 8 ديبى و اسال مجرب وفى الاخر كده انا خلصت اللى عاوز يرد يتفضل

byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ee
والله شرح جميل جدا انا كنت عامل موضوع زي ده بس ده احسن ميه مره بس حكايه انك تعمل اكونت وتير وي تخليه 110 في4 يوم صعبه شويه بص المهم شرح احسن من كده مفيش صوال لما تكون لفل 110 لما ططلع علي المجيكات لو شخلت كرسي لفل هزيدالفل في كام ساعه ارجو الرد وشكرا انتا المفروضيتعملك تثال ملك الأرشر
وي مشكورررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر رررررررررررررررررررررررررررررررر
best man غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-24-2009, 01:29 PM   #4
MeZoOoOoO
Banned

MeZoOoOoO is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى MeZoOoOoO

تسلم ايدك و شرح ممتاز بجد
بس انا عندى سؤال ازاى بتلفلو الواتر بسرعة
MeZoOoOoO غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-24-2009, 02:21 PM   #5
روبن هود 2010
قهر نشيط

الصورة الرمزية روبن هود 2010

روبن هود 2010 is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى روبن هود 2010 إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى روبن هود 2010

موضوع جامد وانا عندى فعلا ارشر نوب مشكور مرة تانية
روبن هود 2010 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-24-2009, 02:35 PM   #6
Trick
قهر نشيط

الصورة الرمزية Trick

Trick is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر مراسل ICQ إلى Trick إرسال رسالة عبر مراسل AIM إلى Trick إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Trick إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى Trick إرسال رسالة عبر Skype إلى Trick
Thumbs up

شرح ممتاز جداً والله

الف شكر يا برنس

تحياتـــــــى

قــل ولا تـقُـل

قُل : رَكَزت ولا تقل ركّزت .
قُل : سلّم إليه الشيء ولا تقل سلّمه الشيء .
قُل : تسلّمت الشيء ولا تقل استلمته وقُل التسلّم وليس الاستلام .

قُل : تجرِبة بكسر الراء ولا تقل تجرُبة بضم الراء .
قُل : أحتاج إليه ولا تقل أحتاجه .
قُل : والله ولا تقل والهي .
Trick غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-24-2009, 02:54 PM   #7
GXG
قهر جديد

GXG is on a distinguished road

شكرا يا ahmedraeo عالشرح الجامد

ولفلة الوتر انا مجربتهاش بس هقولك انا بلفل ايميلي التاني ازاي

بخليه بنت واتجوزها والفلفها في البيرد واعمل مهمات الجوب سنتر واخد اكسب بول منها ...

انا بلفلف كدة معرفش فيه طريقة تانية ولا لا...
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩۩۩۩
۩-۩-۩-۩
( ۞۞۞۞ )
I( ۞ GXG20_PL ۞ )I
/`*•.¸,¤° °¤,¸.•*´\
/,¤°´'`°•.¸O¸.•°´'`°¤,\
) ●● (
) ۞ (
) ●● (
) ۞ (
\_°_/
O

التوقيع منقول من DARK HELL
GXG غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-24-2009, 03:27 PM   #8
Dream
سوبر قهر

الصورة الرمزية Dream

Dream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond reputeDream has a reputation beyond repute

شرح جميل و مصراوى اصيل بجد

ميرسى على المعلومات القيمه اللى هتفيد ناس كتير

تصحيح بسيط لبعض المعلومات اللى ذكرتها بخصوص رفع مستوى الارشر

انك تخلى النوب كابتن الفريق عشان ياخدVP المعلومه دى للاسف غلط لان استحاله تاخد vp الا بعد ترقية مستوى 70.

حاجه كمان بخصوص المون بوكس من الصعب جدا جد ان الارشر يعمل مون بوكس .و كمان مون بوكس فى ساعتين ده مستحيل الا لو معاك كل التوكنز من زمان و مجمعهم او بتستخدم برنامج و دلوقت استحاله و اللى هيستخدمه هيدخل السجن.

كمان ووتر ينزل ريبورن فى يومين انا جربتها و مش نفعت مع ان عندى ارشر 131 فوول سوبر 1 سوكت و لبس ووتر اليت 1 سوكت و BS 2 سوكت . الماجيكات زحمه و سورى فى ناس واخداها بالقوه و من الصعب دلوقت تلاقى spwn من غير ارشر مفترى سكند و بيجيب معاه 2 اصحابه تروجان على نينجا restak و pk open فالحكايه بقت صعبه جدا.

شكرا مره تانيه و اتمنى الكل يستفيد من موضوعك .

و للابد هذه المرة ...

Dream غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-24-2009, 03:41 PM   #9
ahmedreao
قهر نشيط

الصورة الرمزية ahmedreao

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة best man مشاهدة المشاركة
والله شرح جميل جدا انا كنت عامل موضوع زي ده بس ده احسن ميه مره بس حكايه انك تعمل اكونت وتير وي تخليه 110 في4 يوم صعبه شويه بص المهم شرح احسن من كده مفيش صوال لما تكون لفل 110 لما ططلع علي المجيكات لو شخلت كرسي لفل هزيدالفل في كام ساعه ارجو الرد وشكرا انتا المفروضيتعملك تثال ملك الأرشر
وي مشكورررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر رررررررررررررررررررررررررررررررر
شكرااااا يا باشا على ردك الجميل ده .... بس يا جماعه صدقونى حكايه الوتر ولاهى سهله جدا لو جربتها بس هتتعب شويه
انا فى يوم و نصف وصلتوا لفل 80 و على فكرة انا مش معايا ايميل ارشر 120 انا لسه بعملوا ووصلت لفل 116 يعنى ايميلى الواتر لو انا وصلت لفل 120 هرفعه ل 110 صدقونى بسهوله جدا ولاهى يا جماعه فى حركات تعملها عشان اللفلفة تزيد هاقولها اهه.....اتجوز ايميلك الواتر عشان اللفلة تزيد و بعد لفل 70 اللفلفة بتزيد بردو وخده على المجيكات ولو معاك كرس لفلفة يبقى تمام اوى و صدقنى هتجيب ال 110 بسهوله يا جماعه الواتر سهل جدااااااااااا فى لفلفته ... بالنسبه لسؤالك للارشر لو معاك كرس لفلفة هتزيد جامد جدا و ممكن تاخد اللفل فى 2 ساعتين بس لو لفل 110 احسن لك روح الbloody bat او red devil ده بالنسبه للارشر يا معلم لو قصدك للواتر يبقى اقرا شرحه بالاعلى..... بس شكراا على ردك يا برنس ونورت الموضوع
قديم 06-24-2009, 03:44 PM   #10
man2020
قهر فعال

الصورة الرمزية man2020

man2020 is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى man2020
Wink

مشكور جداااا علي الموضوع الرائع ده

man2020 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-24-2009, 03:57 PM   #11
ahmedreao
قهر نشيط

الصورة الرمزية ahmedreao

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MeZoOoOoO مشاهدة المشاركة
تسلم ايدك و شرح ممتاز بجد
بس انا عندى سؤال ازاى بتلفلو الواتر بسرعة
اهلا وسهلا بيك يا معلم بالنسبه لسؤالك....

اول حاجه : دخله فى تيم ارشر فى البيرد لحد ما يوصل لفل 78 وبعدها شوف هيزيد بكام فى البيرد لو لقيته بيزيد جامد خليك فيها لو مبقاش بيزيد جامد وديه المجيكات

تانى حاجه : اتجوز الارشر اللى معاك عشان اللفلفه تزيد وخده ووديه المجيكات تحت الكوبرى عند وحوش ال basilsk

ولو معاك كرس لفلفه يبقى ميه ميه هتاخد اللفل بسهوله جدا ولو ارشر 130 زى ما بقول مش هتاخد 2 يومين بس هتتعب وانا هقول ليه
فى البيرد هتاخد اللفلات بسهوله جدا ممكن فى 4 ساعات توصله للفل 78 او اكثر
اما المجيكات لما تروح هناك حاول تاخد معاك كرس لفلفة عشان تزيد اسرع و اتجوز ايميلك و انشاء الله توصل للفل 110 فى خلال يومين او 3

آخر تعديل بواسطة ahmedreao ، 06-25-2009 الساعة 04:04 PM
قديم 06-24-2009, 03:58 PM   #12
ahmedreao
قهر نشيط

الصورة الرمزية ahmedreao

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روبن هود 2010 مشاهدة المشاركة
موضوع جامد وانا عندى فعلا ارشر نوب مشكور مرة تانية
شكرا لردك يا جميل عقبال ما يبقى 130
قديم 06-24-2009, 03:59 PM   #13
ahmedreao
قهر نشيط

الصورة الرمزية ahmedreao

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة trick مشاهدة المشاركة
شرح ممتاز جداً والله

الف شكر يا برنس

تحياتـــــــى
شكراا يا مان على ردك الجميل ده
قديم 06-24-2009, 04:01 PM   #14
ahmedreao
قهر نشيط

الصورة الرمزية ahmedreao

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gxg مشاهدة المشاركة
شكرا يا ahmedraeo عالشرح الجامد

ولفلة الوتر انا مجربتهاش بس هقولك انا بلفل ايميلي التاني ازاي

بخليه بنت واتجوزها والفلفها في البيرد واعمل مهمات الجوب سنتر واخد اكسب بول منها ...

انا بلفلف كدة معرفش فيه طريقة تانية ولا لا...
احسن طريقه انك اجوزته عشان اللفلفه تزيد ميه ميه وخليه فى البيرد لحد ما تلاحظ انك بتاخد اللفل بعد كتير وبعد كده وديه المجيكات لوحوش basilsk مش وحوش تانيه عشان تتلفلف اسرع واعمل الجوب سنتر عشان السطف و الاكسبول يا بوب و منتظرين ردك و تقولنا وصلت للفل 110 مع السلامه

آخر تعديل بواسطة ahmedreao ، 06-24-2009 الساعة 04:03 PM
قديم 06-24-2009, 04:05 PM   #15
ahmedreao
قهر نشيط

الصورة الرمزية ahmedreao

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة man2020 مشاهدة المشاركة
مشكور جداااا علي الموضوع الرائع ده
متشكر على ردك يا محمود و مرورك بالموضوع

العلامات المرجعية