Chitchat / دردشه دردش مع أصدقاءك حول الأفلام، الموسيقى، الرسوم المتحركه...كل ما تهتم به.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 04-25-2010, 04:53 PM   #1
Criss Angel
قهر نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
الدولة: تونس
المشاركات: 978
معدل تقييم المستوى: 137059
Criss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Criss Angel
افتراضي محتاج مساعدتكم يا خبراء الكمبيوتر

بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على أشرف المرسلين سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم


أنا جاني فايرس على الكمبيوتر اسمو Trojan.ExOption.Gen

اكتشفتو بال Spyware Terminator


so

فسختو

بس


مش عاوز يتفسخ كل شوية ييجي من جديد


لو في حد عندو حل يقولي


محدش يقولي ده ملف تجسس ده (Trojan Downloaer )
__________________
أنا لا أفكّر ولكنّي موجود
------------
أنا لست لي ...
------------
نحن مجانين إذا لم نستطع أن نفكّر
و متعصّبون إذا لم نرد أن نفكّر
و عبيد إذا لم نجرؤ أن نفكّر

Finally We're FREE
Criss Angel غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-25-2010, 04:56 PM   #2
abotrika22
Banned
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
الدولة: ام الدنيا
المشاركات: 7,940
معدل تقييم المستوى: 845871
abotrika22 has a reputation beyond reputeabotrika22 has a reputation beyond reputeabotrika22 has a reputation beyond reputeabotrika22 has a reputation beyond reputeabotrika22 has a reputation beyond reputeabotrika22 has a reputation beyond reputeabotrika22 has a reputation beyond reputeabotrika22 has a reputation beyond reputeabotrika22 has a reputation beyond reputeabotrika22 has a reputation beyond reputeabotrika22 has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى abotrika22 إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى abotrika22
افتراضي

بص انا معرفش اوى لكن انا لما جالى فيرس معقد زى ده فرمت الهارد من الاول لاخر
abotrika22 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-25-2010, 04:58 PM   #3
SheToSs
Banned
 
تاريخ التسجيل: Mar 2010
الدولة: EgYpT
المشاركات: 4,279
معدل تقييم المستوى: 423086
SheToSs has a reputation beyond reputeSheToSs has a reputation beyond reputeSheToSs has a reputation beyond reputeSheToSs has a reputation beyond reputeSheToSs has a reputation beyond reputeSheToSs has a reputation beyond reputeSheToSs has a reputation beyond reputeSheToSs has a reputation beyond reputeSheToSs has a reputation beyond reputeSheToSs has a reputation beyond reputeSheToSs has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى SheToSs إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى SheToSs
افتراضي

حط الهارد بتاعك فى اى جهاز اخر و اعمل سكان كذة مرة و كل مايجيلك فايرس الغية
لغاية اما ميبقاش فية حاجة

بعدين رجع هردك فى جهازك مش هتلاقى اى حاجة
SheToSs غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-25-2010, 09:00 PM   #4
heroboy
قهر فعال
 
الصورة الرمزية heroboy
 
تاريخ التسجيل: Sep 2009
الدولة: اسكندرية بنت مصر ام الدنيا
المشاركات: 1,694
معدل تقييم المستوى: 1708
heroboy is on a distinguished road
افتراضي

بص يامان احسن حاجة تعملها تجيب اسطوانة فيها برنامج افاستا
وتغير الويندوس
واول ماتدخل على الجهاز تدخل سيف مود ومتعمل اى حااااااااجة غير انك تسطب برنامج الآفاستا وتخليه يعمل اسكان عشان لو فتحت اى ديسك قبل ماتحمل الافاست ممكن الفيرس يرجع يتفعل وميخليش الآفاستا يشتغل
يارب اكون افادتك
__________________



كل حاجة حولينا بايظة
هو عايز
هى عايزة
يبقى فايز
تبقى فايزة
نمره واحد ياخد الجايزة
تجميع غطيان ورق يانصيب ياتصيب ياتخيب دا فى علم الغيب .....
يابلدنا ياعجيبة فيكى حاجة محيرانى
نزرع الآرض فى سنين تطلع الكوسة فى ثوانى
heroboy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-25-2010, 09:11 PM   #5
عاشق الجنان
Guest
 
المشاركات: n/a
افتراضي

أفضل حل
أذا كان عندك هاردسك خارجي واي فلاش كنت تستخدمها

يجب عليك عمل فرمات كامل للجهاز كله

ومهما قال لك الناس ومهما عملو

راح يكون حل مؤقت فقط

واول ماتعمل فرمات ركب برنامج حماية أصلي
والافضل كاسبر
وحدث يوميا

طبعا أخوك الشادي
كان 24 ساعه في محل الصيانه
خخخخخخخخخ
كان جهازي لو مايدخله فيروس اكون أنا خربت حاجه في النظام

والان ولله الحمد أعرف حلول المشاكل

لكن لزم فرمات


وعلى فكرة كونكر تهييس

تحتوي على ملفات تجسس
وهي في أهم ملف لتشغيل اللعبة AutoPatch
او ملف اسمه نسيته والله

يعني المهم أنا اكتشفت أن كونكر تهييس
تدمر الجهاز ببطئ شديد
وتسرق المعلومات

وماأحد يقولي لا

انا مجرب

والمثل يقول : أسئل مجرب خير من أن تسأل طبيب
  رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-25-2010, 10:51 PM   #6
redtiger5000
مشرف المنتدي
 
الصورة الرمزية redtiger5000
 
تاريخ التسجيل: Nov 2008
الدولة: مصر
المشاركات: 7,947
معدل تقييم المستوى: 618188
redtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشادي مشاهدة المشاركة
أفضل حل
أذا كان عندك هاردسك خارجي واي فلاش كنت تستخدمها

يجب عليك عمل فرمات كامل للجهاز كله

ومهما قال لك الناس ومهما عملو

راح يكون حل مؤقت فقط

واول ماتعمل فرمات ركب برنامج حماية أصلي
والافضل كاسبر
وحدث يوميا

طبعا أخوك الشادي
كان 24 ساعه في محل الصيانه
خخخخخخخخخ
كان جهازي لو مايدخله فيروس اكون أنا خربت حاجه في النظام

والان ولله الحمد أعرف حلول المشاكل

لكن لزم فرمات


وعلى فكرة كونكر تهييس

تحتوي على ملفات تجسس
وهي في أهم ملف لتشغيل اللعبة autopatch
او ملف اسمه نسيته والله

يعني المهم أنا اكتشفت أن كونكر تهييس
تدمر الجهاز ببطئ شديد
وتسرق المعلومات

وماأحد يقولي لا

انا مجرب

والمثل يقول : أسئل مجرب خير من أن تسأل طبيب
طب ما كده هيفقد كل الحاجات اللى على الجهاز...و ده فيروس هايف مش جامد ولا حاجة...هو الحل زى ما قال شيتوس كده و كله هيبقى تمام...بس يسطب وندوز من اول و جديد بعد ما يعمل سكان
__________________
My char
Redx : Archer-Archer 131-131
Snow White: Water -Warrior-Trojan 130-130-130
TurbO*:Ninja-ninja-ninja 130-130-131
Server: Wonder >> Statue of Zeus

♫ ılııllıllılı ♫ Egy.Soul ♫ ılııllıllılı ♫ << HipHop Team Soon

My DreaM Is A DreaM

كن صديقاً , ولا تطمع أن يكون لك صديق
redtiger5000 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-25-2010, 11:40 PM   #7
عاشق الجنان
Guest
 
المشاركات: n/a
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة redtiger5000 مشاهدة المشاركة
طب ما كده هيفقد كل الحاجات اللى على الجهاز...و ده فيروس هايف مش جامد ولا حاجة...هو الحل زى ما قال شيتوس كده و كله هيبقى تمام...بس يسطب وندوز من اول و جديد بعد ما يعمل سكان
هي المشكلة في الحاجات راح يكون فيها شئ

وعلى فكرة لو عمل سكان من نفس الجهاز ماراح يظهر له شئ

يعني لو كان عاوز الملفات بشدة

يعمل شبكة ويفحصه بجهاز ثاني

وعلى فكرة دائما مانجد فيروس أو تروجان صغير في الجهاز

لما نسوي بحث

لكن الحقيقة أذا وجدت صغير فاتاكد أن فيه فيروسات كبيرة في جهازك


يعني صاحب ملف التجسس تجده وضع لك

مايسمي بالقنبلة الموقوته

اسف على الاطالة
  رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-25-2010, 11:45 PM   #8
Criss Angel
قهر نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
الدولة: تونس
المشاركات: 978
معدل تقييم المستوى: 137059
Criss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Criss Angel
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشادي مشاهدة المشاركة
هي المشكلة في الحاجات راح يكون فيها شئ

وعلى فكرة لو عمل سكان من نفس الجهاز ماراح يظهر له شئ

يعني لو كان عاوز الملفات بشدة

يعمل شبكة ويفحصه بجهاز ثاني

وعلى فكرة دائما مانجد فيروس أو تروجان صغير في الجهاز

لما نسوي بحث

لكن الحقيقة أذا وجدت صغير فاتاكد أن فيه فيروسات كبيرة في جهازك


يعني صاحب ملف التجسس تجده وضع لك

مايسمي بالقنبلة الموقوته

اسف على الاطالة
سلملي على الي يصلح الكمبيوترات المرة الجاية شكلك مش حتطول وتكون عنده ههههههههه
__________________
أنا لا أفكّر ولكنّي موجود
------------
أنا لست لي ...
------------
نحن مجانين إذا لم نستطع أن نفكّر
و متعصّبون إذا لم نرد أن نفكّر
و عبيد إذا لم نجرؤ أن نفكّر

Finally We're FREE
Criss Angel غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-26-2010, 12:40 AM   #9
عاشق الجنان
Guest
 
المشاركات: n/a
افتراضي



لا خلاص

الحين ما أعرف فين الي يصلح الاجهزه

الحمد لله صار عندي خبرة

وعلى فكرة

مافيه عالم مادمر حاجات قبل مايكون عالم

لزم أي واحد يحب العلم يدمر حاجات

لكن مش بقصد

يعني يحاول يتعلم راح يدمر أكثر من 100 مرة

لكن 101 راح يكون أتعلم كثير
  رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-26-2010, 02:41 AM   #10
redtiger5000
مشرف المنتدي
 
الصورة الرمزية redtiger5000
 
تاريخ التسجيل: Nov 2008
الدولة: مصر
المشاركات: 7,947
معدل تقييم المستوى: 618188
redtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشادي مشاهدة المشاركة
هي المشكلة في الحاجات راح يكون فيها شئ

وعلى فكرة لو عمل سكان من نفس الجهاز ماراح يظهر له شئ

يعني لو كان عاوز الملفات بشدة

يعمل شبكة ويفحصه بجهاز ثاني

وعلى فكرة دائما مانجد فيروس أو تروجان صغير في الجهاز

لما نسوي بحث

لكن الحقيقة أذا وجدت صغير فاتاكد أن فيه فيروسات كبيرة في جهازك


يعني صاحب ملف التجسس تجده وضع لك

مايسمي بالقنبلة الموقوته

اسف على الاطالة
بص من الاخر كده اى كمبيوتر لازم بيكون فيه ثغره او ملف تجسس...عندك الكراكات مثلا دى ملفات تجسس و عندك كمان الكيجن ده برضه ملف تجسس فا احنا اللى بنعمله ان احنا بنشيل بس الفيروسات المضرة لكن ملفات التجسس دى فى اعتقادى مش مضرة اوى يعنى...و طبعا محدش يحتفظ بأى معلومات مهمة على جهازه زى رقم الفيزا مثلا
فا هو كل الىل هيعمله زى ما انت قلت كده و بإذن الله كله هيبقى تمام
__________________
My char
Redx : Archer-Archer 131-131
Snow White: Water -Warrior-Trojan 130-130-130
TurbO*:Ninja-ninja-ninja 130-130-131
Server: Wonder >> Statue of Zeus

♫ ılııllıllılı ♫ Egy.Soul ♫ ılııllıllılı ♫ << HipHop Team Soon

My DreaM Is A DreaM

كن صديقاً , ولا تطمع أن يكون لك صديق
redtiger5000 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-26-2010, 09:56 AM   #11
Criss Angel
قهر نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
الدولة: تونس
المشاركات: 978
معدل تقييم المستوى: 137059
Criss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Criss Angel
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة redtiger5000 مشاهدة المشاركة
بص من الاخر كده اى كمبيوتر لازم بيكون فيه ثغره او ملف تجسس...عندك الكراكات مثلا دى ملفات تجسس و عندك كمان الكيجن ده برضه ملف تجسس فا احنا اللى بنعمله ان احنا بنشيل بس الفيروسات المضرة لكن ملفات التجسس دى فى اعتقادى مش مضرة اوى يعنى...و طبعا محدش يحتفظ بأى معلومات مهمة على جهازه زى رقم الفيزا مثلا
فا هو كل الىل هيعمله زى ما انت قلت كده و بإذن الله كله هيبقى تمام
انا مرة اخترقو جهازي فقمت عامل ملف فيه رقم الفيزا و الباس و كل البيانات و كانت مفاجأة الهاكر انو فيها 0 دولار نياهاهاهاها
__________________
أنا لا أفكّر ولكنّي موجود
------------
أنا لست لي ...
------------
نحن مجانين إذا لم نستطع أن نفكّر
و متعصّبون إذا لم نرد أن نفكّر
و عبيد إذا لم نجرؤ أن نفكّر

Finally We're FREE
Criss Angel غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-26-2010, 11:48 AM   #12
عاشق الجنان
Guest
 
المشاركات: n/a
افتراضي

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


لكن بجد
المفروض الواحد مايضع شئ في جهازه


تخيلو حتى شركة ميكروسفت
تتجسس عليك

وقوقل ينشر يقدم دراسة عن العرب
وعن الذي يبحثون عنه

ولو عاوزين التفاصيل نجيب لكم الموضوع كامل

وعلى فكرة أي ويندوز فيه علم أسرائيل
تخيلو هذه الاهانه لنا
  رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-26-2010, 02:04 PM   #13
max111
قهر نشيط
 
الصورة الرمزية max111
 
تاريخ التسجيل: Dec 2009
المشاركات: 302
معدل تقييم المستوى: 315
max111 is on a distinguished road
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشادي مشاهدة المشاركة
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


لكن بجد
المفروض الواحد مايضع شئ في جهازه


تخيلو حتى شركة ميكروسفت
تتجسس عليك

وقوقل ينشر يقدم دراسة عن العرب
وعن الذي يبحثون عنه

ولو عاوزين التفاصيل نجيب لكم الموضوع كامل

وعلى فكرة أي ويندوز فيه علم أسرائيل
تخيلو هذه الاهانه لنا

لا انا اضن ان علم اسرائيل في الأوفيس بس
وهو صورة وتقدر تحذها متى ماتبي
والأوفيس تابع لشركة مايكروسفت
max111 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-26-2010, 04:37 PM   #14
Criss Angel
قهر نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
الدولة: تونس
المشاركات: 978
معدل تقييم المستوى: 137059
Criss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond reputeCriss Angel has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Criss Angel
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة max111 مشاهدة المشاركة

لا انا اضن ان علم اسرائيل في الأوفيس بس
وهو صورة وتقدر تحذها متى ماتبي
والأوفيس تابع لشركة مايكروسفت
شركة تي كيو بتتجسس عليك و اي لعبة اونلاين لما تكون بتلعب بيها الجهاز يكون تحت سيطرة الشركة
__________________
أنا لا أفكّر ولكنّي موجود
------------
أنا لست لي ...
------------
نحن مجانين إذا لم نستطع أن نفكّر
و متعصّبون إذا لم نرد أن نفكّر
و عبيد إذا لم نجرؤ أن نفكّر

Finally We're FREE
Criss Angel غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 04-26-2010, 06:26 PM   #15
عاشق الجنان
Guest
 
المشاركات: n/a
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة criss angel مشاهدة المشاركة
شركة تي كيو بتتجسس عليك و اي لعبة اونلاين لما تكون بتلعب بيها الجهاز يكون تحت سيطرة الشركة
ههههههههههههههههههههه

لا ولا تقدر تتجسس علي

ولو أكتشفت أنها كذا راح أتركها

لكن لا تتجسس علي

والسبب معروف
  رد مع اقتباس Share with Facebook
إضافة رد

العلامات المرجعية

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا يمكنك اضافة مرفقات
لا يمكنك تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن »05:18 AM.


 تعريبCopyright آ©2000 - 2021
قهر اون لاين عربية