قسم قهر أونلاين عربي-arabic version قسم لحل مشاكل اللعبه و تبادل المساعده بين اللاعبين--لمشاكل الحسابات يرجى زيارة موقع خدمة العملاء

قديم 06-13-2012, 12:45 PM   #1
almalik
قهر جديد

الصورة الرمزية almalik

almalik is on a distinguished road
افتراضي ثغرة خطيرة تخرب بيوت ناس أرجو دخول الادارة بسرعة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا صاحب حساب almalik
سيرفر قمر الزمان تروجان مستوى 129 بارون عتادى +5 مقبسين فاخر المهم تركت هذا الحساب فى السوق يبيع العتاد ونمت ولما رجعت وجدت رسالة من شخص يحمل نفس اسمى تمام لا ادرى كيف عمل هذا ولكن شوف الصورة

طبعا ناس هتقول وايه المشكلة واحد مقلد الاسم اقولك ده مش تقليد ده اسمى تمام يعنى ابسط شئ ممكن المقلد ده يعمل حاجة مخالفة واتحظر انا يعنى مثلا يعمل اذاعة للبيع حسابى خارج اللعبة بمبلغ معين وطبعا المعروف ان ده مخالف واحد يصورنى ويراسل الادارة تحظر حسابى انا

حصل نفس الموضوع امس مع امير كان تم حظره مسبقا اسمه TigerKiller عمل نفس اسمه وقاله انا حظرت من قبلك لاهوب#37 و Deadly#41 اللى هوا حسابى الاخر المهم قاله انى هحظرك والدور عليك

اللى عاوز افهمه ازاى حاجة زى دى تحصل ويمشى يهدد فى الناس هوا اولا مقاليش حاجة لانى مكنتش موجود اتحاور معاه ولما راسلته وجدته قافل

أرجو ان الادارة تحل المشكلة الخطيرة دى لانه ممكن يهدد ملوك وامراء ويساوم على مبلغ مالى اللهم قد بلغت

وانا هنقل عتادى لحد ما المشكلة تنحل شكرا جزيلا,,,,
almalik غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-13-2012, 03:40 PM   #2
Lion.Heart
قهر نشيط

الصورة الرمزية Lion.Heart

Lion.Heart has a reputation beyond reputeLion.Heart has a reputation beyond reputeLion.Heart has a reputation beyond reputeLion.Heart has a reputation beyond reputeLion.Heart has a reputation beyond reputeLion.Heart has a reputation beyond reputeLion.Heart has a reputation beyond reputeLion.Heart has a reputation beyond reputeLion.Heart has a reputation beyond reputeLion.Heart has a reputation beyond reputeLion.Heart has a reputation beyond repute

السلام عليكم :
أنا حبيت اوضح لحضرتك كيف قلد اسمك وهو ليس نفس الاسم ويمكن أيضًا كتابة 3 مثل اسمك هذا
1- aImaIik
2- aImalik
3- almaIik

ونفس الأمثلة على اسم TigerKiller
1- TigerKiIIer
2- TigerKiIler
3- TigerKilIer

و Deadly#41 أيضًا DeadIy#41

والثغرة هنا هي تشابه حرف الـ I كابتل مع الـ l صمول داخل اللعبة.

آخر تعديل بواسطة Lion.Heart ، 06-13-2012 الساعة 04:21 PM
Lion.Heart غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-13-2012, 07:01 PM   #3
AASAA.
قهر نشيط

الصورة الرمزية AASAA.

AASAA. has a reputation beyond reputeAASAA. has a reputation beyond reputeAASAA. has a reputation beyond reputeAASAA. has a reputation beyond reputeAASAA. has a reputation beyond reputeAASAA. has a reputation beyond reputeAASAA. has a reputation beyond reputeAASAA. has a reputation beyond reputeAASAA. has a reputation beyond reputeAASAA. has a reputation beyond reputeAASAA. has a reputation beyond repute

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lion.heart مشاهدة المشاركة
السلام عليكم :
أنا حبيت اوضح لحضرتك كيف قلد اسمك وهو ليس نفس الاسم ويمكن أيضًا كتابة 3 مثل اسمك هذا
1- aimaiik
2- aimalik
3- almaiik

ونفس الأمثلة على اسم tigerkiller
1- tigerkiiier
2- tigerkiiler
3- tigerkilier

و deadly#41 أيضًا deadiy#41

والثغرة هنا هي تشابه حرف الـ i كابتل مع الـ l صمول داخل اللعبة.

اتفق معاك
بس يعني لو كان هو اي سمول وانا سجلت ب اي كبيتل يضهر نفس اسمه؟؟؟ تماما

اسم السيرفر: مرجانه

اللفل: 138

قديس الماء - محارب سيد- سفاح #41
AASAA. غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-13-2012, 07:49 PM   #4
al2seer
قهر فعال

الصورة الرمزية al2seer

al2seer is infamous around these partsal2seer is infamous around these partsal2seer is infamous around these partsal2seer is infamous around these partsal2seer is infamous around these partsal2seer is infamous around these partsal2seer is infamous around these partsal2seer is infamous around these partsal2seer is infamous around these partsal2seer is infamous around these partsal2seer is infamous around these parts

اصلا ما ظن الادارة حتحظر الحساب من الاسم وانما من الip
قديم 06-14-2012, 02:23 AM   #5
hossamnono
قهر جديد

hossamnono is infamous around these partshossamnono is infamous around these partshossamnono is infamous around these partshossamnono is infamous around these partshossamnono is infamous around these partshossamnono is infamous around these partshossamnono is infamous around these partshossamnono is infamous around these partshossamnono is infamous around these partshossamnono is infamous around these partshossamnono is infamous around these parts

بص ليون هارت المشكله مش فى كدا هوا بيكون فى سيبر الحساب بيتنقل من كذا اى بى وعلى فكره انا الى كنت عامل فيها الشغل ده وانا الى حظرت ديدلى ولهوب هما لو هيشوفه الايى بى هوا بيكون مفتوح الحساب قبل كدا على كذا اى بى وبعدين هوا بيلغى الشخصيه الى كتب بيها زى ما انا عملت كدا وانتا غلت انك كتبت حاجه زى دى اى حد هيعرفها ويعمل كدا فى الناس وانا الى كنت بكلمها ولو كتب فى الاذاعه وبعت شكوه حسابك انتى ال هيتحظر علشان هوا بيكون لغه شخصيته وهوا ميمفعش ترجع الشخصيه الى تحت ال70 يعنى لو انا قدمت الشكوه هتنحظرى فهمت وبعدين ديدلى مش حسابك انا عراف ديدلى كويس ديدلى ده راجل محترم بس انا حظرته جت غلط كنت بجربها وجربتها فيه

آخر تعديل بواسطة hossamnono ، 06-14-2012 الساعة 02:27 AM
hossamnono غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-14-2012, 10:15 AM   #6
الجرىء
قهر نشيط

الصورة الرمزية الجرىء

الجرىء has a reputation beyond reputeالجرىء has a reputation beyond reputeالجرىء has a reputation beyond reputeالجرىء has a reputation beyond reputeالجرىء has a reputation beyond reputeالجرىء has a reputation beyond reputeالجرىء has a reputation beyond reputeالجرىء has a reputation beyond reputeالجرىء has a reputation beyond reputeالجرىء has a reputation beyond reputeالجرىء has a reputation beyond repute

انا اقول لكم عملها ازاى,
و هو بيعمل الحساب يكتب اسمك و يدوس مسافه يعنى انا مثلا :الجرىء يقوم كاتب الجرىء"مسافة"
الميلاد:ميلاد ثانى
السيرفر:سيندباد

I LOVE NINJA
NINJA 4 EVER
الجرىء غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-14-2012, 01:24 PM   #7
TiTi
قهر نشيط

TiTi is on a distinguished road

يا حبي ده مش سايبة فيه حاجة إسمها عنوان ip ده عنوان خاص بكل جهاز ولا يمكن تقليده أو صناعته لو إنتا إنحظرت لقدر الله قدم للجي إم عنوان الأي بي ويطابقوه بعنوان المدعي عليك وتقبل مروري
TiTi غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-14-2012, 09:59 PM   #8
Rare.Thewise
قهر جديد

الصورة الرمزية Rare.Thewise

Rare.Thewise is on a distinguished road

لا حول ولا قوة الا بالله

الثغرة حقيقية و موجودة و خطر اوى على كل الناس
Rare.Thewise غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 06-14-2012, 10:07 PM   #9
النسر2000
قهر فعال

الصورة الرمزية النسر2000

النسر2000 has a reputation beyond reputeالنسر2000 has a reputation beyond reputeالنسر2000 has a reputation beyond reputeالنسر2000 has a reputation beyond reputeالنسر2000 has a reputation beyond reputeالنسر2000 has a reputation beyond reputeالنسر2000 has a reputation beyond reputeالنسر2000 has a reputation beyond reputeالنسر2000 has a reputation beyond reputeالنسر2000 has a reputation beyond reputeالنسر2000 has a reputation beyond repute

يس المشكلة فى اللعبة انه حرف اللال بيظهر زيه زى حرف الاى ودى مشكلة بس نصيحة انا عملتها فى ايميلى اى حد فيه حرف الال يعمل ايميلى تانى ويحطه بالاى
النسر2000 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook

العلامات المرجعية