المنتدى العام للإصدار الإنجليزي لكونكر أونلاين النقاش العام لكل ما يتعلق بالإصدار الإنجليزي لكونكر أونلاين

قديم 09-14-2010, 03:02 AM   #1
tsnem0
قهر جديد

tsnem0 is on a distinguished road
افتراضي ماذا حدث لــلحفر فى minecave وماذا حدث لهدايا عيد العمال

السلام عليكم

اخوانى الكرام بدون مقدمات

الاا تلاحظون ان الهدايا من الحفر الان اصبحت بنسبه 0 % كل يوم احفر اكثر من 5 ساعات ب 2 اكونت واظل متابعهم واخر ما اجده هى من 2 الى 7 metor و Dragon Gem 2 اين ذهبت باقى الهدايا لا اعلم هل الاعلان من فتره كان لجر الارجل لا اعلم

ثانيا فى هدايا عيد العمال شنطه Labor Day اصبحت الان لا تحتوى على هدايا بالاصل كل ما بها الان هى الــ زهره الاوركيدا او الـ rifinre items لا يوجد الان اى شىء مما كنا نجده فى بدايه المهرجان

للاسف شركه tq اصبحت تتبع اسلوب التجارب وعندما تجد ان ما فعلته سيغنى البعض تقوم بالتقليل وايضا المنع ان لزم الامره مثل مهمه الــDemon Box التى قامو بالغائها وتقليل فرص الفوز فيها جدا جدا جدا لدرجه اننا الان نخسر بنسبه 99% عند صدورها

انا اعلم ان بعد موضوعى هذا لن يحدث شىء وستتبع الشركه نفس الاسلوب مهما تحدثنا ولكن وجب التنفيث عن المكنون حتى لا يصيبنى الجنون

وشكرا لكم
tsnem0 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 09-14-2010, 03:41 AM   #2
misho roody
قهر نشيط

misho roody is on a distinguished road
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى misho roody إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى misho roody

حته الماين كيف ده ابديت جديد الجي ام عملو تقليل نسبه الهدايا و حاجه تانيه من عيد العمال انا معايا حواي 130 اوركيدا ههههه و الصندوق معدش بيدي جرمنت تكت لا تعليق شكرا عالموضوع
misho roody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 09-14-2010, 05:52 AM   #3
redtiger5000
مشرف المنتدي

الصورة الرمزية redtiger5000

redtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond reputeredtiger5000 has a reputation beyond repute

فعلا كلامك مظبوط 100% خصوصا الديمون بوكس ده خلا الدم يغلى فى عروقى لأن نسبة الفوز فعلا اصبحت قليلة جدا 1 فى الميه تقريبا و اللى بيفوز بيفوز اخره خالص دى بى او اتنين و يمكن زى ما دفع زى ما فاز يعنى معملش حاجة و دى بتحصل كتير و حصلت معايا
و كمان لما تكسب و تعوز تكسب تانى بتخسر فى كل مرة لحد ما تخسر كل اللى معاك
الشركة ابتدت تخرف على فكرة و مش ماشيين بنظام دول ماشيين بنظام التجارب و اى كلام فاضى معقول
زى موضوع الننجا...شافوا ان الناس مش عارفة تلعب و سم الننجا ده بياكل فى هلثهم اكل و بيخليه على 1 نزلوا خاصية منع السم او تقليله جدا و بكده اصبح السم قريب انه يبقى ملوش لازمة و كمان نزلوا خاصية تضاعف من قوة الفاير ال يعنى الفاير ناقص تقوية مش كفاية انه بيضرب و هو بينط يعنى صعب تجيبه من بعيد الا بالثاندر و هو دفاعه اساسا ضد الثاندر او السحر
حسبى الله و نعم الوكيل فى الشركة دى...مش عارفين يديروها يسيبوها و يرجعوا للناس فلوسهم الله يخرب بيوتهم زى ما خربوا بيوتنا
TurbO*:Ninja-ninja-ninja 130-130-131
Server: Wonder >> Statue of Zeus

♫ ılııllıllılı ♫ Egy.Soul ♫ ılııllıllılı ♫ << HipHop Team Soon

My DreaM Is A DreaM

كن صديقاً , ولا تطمع أن يكون لك صديق
redtiger5000 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 09-14-2010, 06:36 AM   #4
tsnem0
قهر جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة misho roody مشاهدة المشاركة
حته الماين كيف ده ابديت جديد الجي ام عملو تقليل نسبه الهدايا و حاجه تانيه من عيد العمال انا معايا حواي 130 اوركيدا ههههه و الصندوق معدش بيدي جرمنت تكت لا تعليق شكرا عالموضوع
شكرا لمروك الكريم

وللاسف فعلا الشركه اصبحت توجهاتها غريبه جدا فى تلك الفتره من حيث كل شىء الانظمه تتغير بعد الاعلان عنها ودون اعلان كما لو كان ليس لنا حقوق كل من يلعب هذه اللعبه يدفع ليس نقود بالاخص ولكن شهره واعلانات مجانيه للشركه والعابها لذلك لنا الحق ان يتم اخبارنا كما يخبونا انهم يضيفو يخبرونو انهم يحذفو ولكن لنا الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة redtiger5000 مشاهدة المشاركة
فعلا كلامك مظبوط 100% خصوصا الديمون بوكس ده خلا الدم يغلى فى عروقى لأن نسبة الفوز فعلا اصبحت قليلة جدا 1 فى الميه تقريبا و اللى بيفوز بيفوز اخره خالص دى بى او اتنين و يمكن زى ما دفع زى ما فاز يعنى معملش حاجة و دى بتحصل كتير و حصلت معايا
و كمان لما تكسب و تعوز تكسب تانى بتخسر فى كل مرة لحد ما تخسر كل اللى معاك
الشركة ابتدت تخرف على فكرة و مش ماشيين بنظام دول ماشيين بنظام التجارب و اى كلام فاضى معقول
زى موضوع الننجا...شافوا ان الناس مش عارفة تلعب و سم الننجا ده بياكل فى هلثهم اكل و بيخليه على 1 نزلوا خاصية منع السم او تقليله جدا و بكده اصبح السم قريب انه يبقى ملوش لازمة و كمان نزلوا خاصية تضاعف من قوة الفاير ال يعنى الفاير ناقص تقوية مش كفاية انه بيضرب و هو بينط يعنى صعب تجيبه من بعيد الا بالثاندر و هو دفاعه اساسا ضد الثاندر او السحر
حسبى الله و نعم الوكيل فى الشركة دى...مش عارفين يديروها يسيبوها و يرجعوا للناس فلوسهم الله يخرب بيوتهم زى ما خربوا بيوتنا
صحيح فعلا وفى اخر مره حاولت دخولها لم اخسر كتير ولكن الحمد لله انى استطعت السيطره على نفسى وعدم المغامره بأكثر من 430 Cps وللاس كما كسبت منهم خسرتهم كلهم

وبالنسبه للدفاعات والايتيم الجديد انتظر ان شا ءالله الشخصيه الجديده التى ستقلب موازين اللعبه بكل ما للكلمه من معنى بسس مهارتها الخرافيه التى لا نعلم من اين ستأتى بها

من مهاره النفى الى مهاره سحب الخصم الى ما هو الله اعلم به وايضا مهاره الشفاء من السم لها ولغيرها فهى تقوم بدور شخصيه الواتر المعدله

--

رجاء بسيط الاخت دريم توصل ذلك الموضوع للاداره عسى ان يكون له صدى لديهم (عسى عسى )

والله يجيب الخير

وغنى يا ليل ما اطولــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــك

تحياتى
قديم 09-14-2010, 11:07 AM   #5
~tafran~
قهر نشيط

الصورة الرمزية ~tafran~

~tafran~ is on a distinguished road

شركه tq للاسف شركه احتقار عالميه لزالك تركت كونكر
~tafran~ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 09-14-2010, 12:31 PM   #6
tsnem0
قهر جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ~tafran~ مشاهدة المشاركة
شركه tq للاسف شركه احتقار عالميه لزالك تركت كونكر

وها قد انتهى الحدث العجيب Labor Day الذى بدء بقانون وانتهى بقانون اخر علينا ان ننتظر ما تبقى من الشركه الموقره كى ترميه لبعض لاعبيها الاعزاء ويجيب ان نضح تحت الاعزاء 100 خط

لآن هذا ما يستهلون به اعلانتهم عما سينعمون به علينا من خيراتهم وبقايا بخلهم

لست وحدى من يصفهم بالبخل بل حتى فى الاصدار العربى الذى لم يمر على اصداره الكثير يخسر الاعبين هناك ايضا الاف الــ Cps على المسابقات الوهميه التى يتخذها الجميع ويدخلونها علها تكون السبب فى صعوده الى قمه العبه بضربه حظ

وكما حدث لدينا فى الاصدار الانجليزى كان هناك حدث يقال انه دائم ولكن ازيل على انه به خطاء وهذا هو رابط الموضوع الخاص به ولكن بالنسخه العربيه http://bbs.arab.91.com/showthread.php?t=33424

وطبعا لم يعود ولن يعود الا فى مناسبات خاصه فقط وايضا

انظرو الى الاعبين كم منهم خسرو اكثر بنسبه 99% ممن ربحو او يزعمون انهم ربحو

ولكن علينا ان نعترف انها شركه اولا واخيرا ويجب ان تربح ولكن الاعتدال فى كل شىء هو الفضيله المثلى

لآن الشىء اذا ما زاد عن حده انقلب الى ضده والسياسه التى تتبعها الشركه ستنم فى النهايه عن خسارتهم الكبيره للمعلنين المجانين(المقصود هنا الذين يعلنون بدون مقابل=(مجانا)) لها ولآلعابها وللاستغلال المتبع لديها
الذين هم نحن بمواضيعنا فى كل المنتديات نسأل هذا ونسأل عن المهمه الفلانيه وعن البرنامج الفلانى وعن ... وعن .... وعن ... اشياء كثير يجب على الشركه ان تنتبه لها قبل فوات الاوان وقبل ان تضيع فى مهب الريح ويجب ان يتذكرو المثل القائل

(( ما طار طير وارتفع!! ..الا كما طار وقع ))

وشكرا لمروك الكريم ااخى الكريم
قديم 09-14-2010, 01:29 PM   #7
~tafran~
قهر نشيط

الصورة الرمزية ~tafran~

لا وغير كده الجي زفت و لا الجي ام عايز يخربها اكتر عايز ينزل شخصيه ملهاش مهارات في الوجود و هايخربها هايخربها وبكره تشوفه ايه الي هايحصل الجي ام عايز يمشي نظام الي الي معهوش ميلزموش
قديم 09-14-2010, 08:38 PM   #8
tsnem0
قهر جديد

اقتباس:
لا وغير كده الجي زفت و لا الجي ام عايز يخربها اكتر عايز ينزل شخصيه ملهاش مهارات في الوجود و هايخربها هايخربها وبكره تشوفه ايه الي هايحصل الجي ام عايز يمشي نظام الي الي معهوش ميلزموش
شكرا لك اخى والله هذه شركتهم واول من يضر من سياستهم هم انفسهم

اقسى ما سوف افعله اذا ما استمرت الشركه على ما هى عليه وفى النايه سقطت سأبدأ بالبحث عن العاب لشركه اخرى

لآن هذه الشركه لا تعطى للاعبيها الاحساس بالانتماء لها حتى ندعمها فى كل محفل

وكما ترى للاسف لم نرى اخ واحد من المشرفين فقط نحن الثلاث لا غير وكل من يمر ولا يجد ما

يقوله يغلق صفحه الموضوع وكأنه لم يكن

وفى النهايه هذا الموضوع لمصلحتنا جميعا
قديم 09-14-2010, 09:13 PM   #9
الاهلاوى جدا
قهر نشيط

الاهلاوى جدا is on a distinguished road

الموضوع دة مهم جدا بس مع الاسف مفيش اى حاجة هتحصل انا عن نفسى عملت قبل كدة موضوع عن غلاء كروت الشحن ومفيش اى حد عبرنى والموضوع دة برضة فى منتهى الاهمية لانة بيصب فى الاتجاة الى كلنا بنقول علية وهو ان هدف الشركة الوحيد هو الربح بدون اى اعتبار لاى لاعب وطبعا دة حق طبيعى لاى شركة وانا شخصيا بحترمة جدا لكن الاعتراض بالنسبى لكونكر هو الاعلانات الوهمية من الشركة عن فتح السوكت والحفر والمهرجانات الى بتوهم الاعبين انهم ممكن يعملو شخصية محترمة فى العبة بالاعتماد على هذة الدعاية ولكن الحقيقة ان هذا الكلام بعيد تماما عن الصحة وغير ممكن ابدا ابدا ابدا انك تعمل شخصية فى العبة وتكون جامدة بدون شحن مالايقل عن تلاثة او خمسة الاف جنية على الاقل
الاهلاوى جدا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 09-14-2010, 10:13 PM   #10
الرامى القاهر
قهر نشيط

الصورة الرمزية الرامى القاهر

الرامى القاهر will become famous soon enough

حاجه قله ادب يعنى ايه الجوايز اوركيد انا معايا فوق ال50 اوركيد

ثانيا هدف الشركه ضرب كل طرق تجميع الاموال زى السولات دى كانت مصدر رزق كبير جداً اتلغى تقريبا بعيد العمال ده

كمان الماين قللوه حاجه مستفزه جداً كل ده عشان تروح تشحن كروت
قديم 09-15-2010, 05:19 AM   #11
Sniper.870
قهر فعال

Sniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى Sniper.870

ولسا الايفينت الجديد الي هينزل بكرة
هيكسب ترقية بيت وبيت و99 ليلي وليله كبيرة جدا

وادعا مجتمع كونكر العربي

و للابد هذه المرة ...
Sniper.870 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 09-15-2010, 08:19 AM   #12
tsnem0
قهر جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاهلاوى جدا مشاهدة المشاركة
الموضوع دة مهم جدا بس مع الاسف مفيش اى حاجة هتحصل انا عن نفسى عملت قبل كدة موضوع عن غلاء كروت الشحن ومفيش اى حد عبرنى والموضوع دة برضة فى منتهى الاهمية لانة بيصب فى الاتجاة الى كلنا بنقول علية وهو ان هدف الشركة الوحيد هو الربح بدون اى اعتبار لاى لاعب وطبعا دة حق طبيعى لاى شركة وانا شخصيا بحترمة جدا لكن الاعتراض بالنسبى لكونكر هو الاعلانات الوهمية من الشركة عن فتح السوكت والحفر والمهرجانات الى بتوهم الاعبين انهم ممكن يعملو شخصية محترمة فى العبة بالاعتماد على هذة الدعاية ولكن الحقيقة ان هذا الكلام بعيد تماما عن الصحة وغير ممكن ابدا ابدا ابدا انك تعمل شخصية فى العبة وتكون جامدة بدون شحن مالايقل عن تلاثة او خمسة الاف جنية على الاقل

صحيح وهو ده اللى بتكلم عنه لآننا لازم يكون لنا صوت اى مكان محترم بيكون للمشتركين فه صوت يوضح ارائهم وانطباعاتهم عن المكان وخدماته

والشركه ان لم تكن محتاجه لنا فلم من الاصل سيمت شركه فهى تحتاج الى عملاء مهما قالت انها لا تحتاج ولكن هذا هو الواقع العملاء واللاعبين هم كل شىء للشركه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرامى القاهر مشاهدة المشاركة
حاجه قله ادب يعنى ايه الجوايز اوركيد انا معايا فوق ال50 اوركيد

ثانيا هدف الشركه ضرب كل طرق تجميع الاموال زى السولات دى كانت مصدر رزق كبير جداً اتلغى تقريبا بعيد العمال ده

كمان الماين قللوه حاجه مستفزه جداً كل ده عشان تروح تشحن كروت
اكيد مفيش مشاكل محدش بيجبرنا على الشحن ولكن لازم بردو يحصل مصداقيه فى الاعلانات علشان حتى نحس اننا بنعامل ناس صادقه مع نفسها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sniper.870 مشاهدة المشاركة
ولسا الايفينت الجديد الي هينزل بكرة
هيكسب ترقية بيت وبيت و99 ليلي وليله كبيرة جدا
والله ربنا يستر وحاسس انه هيكون اول يوم زى البطيخ الاحمر كله لحم ومياه بارده

بعد كده هيكون زى الشمام كله بزر واغلبه ماسخ :d

وشكرا لمروكم الكريم
قديم 09-15-2010, 09:59 AM   #13
Sniper.870
قهر فعال

Sniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond reputeSniper.870 has a reputation beyond repute
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى Sniper.870

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tsnem0 مشاهدة المشاركة
صحيح وهو ده اللى بتكلم عنه لآننا لازم يكون لنا صوت اى مكان محترم بيكون للمشتركين فه صوت يوضح ارائهم وانطباعاتهم عن المكان وخدماته

والشركه ان لم تكن محتاجه لنا فلم من الاصل سيمت شركه فهى تحتاج الى عملاء مهما قالت انها لا تحتاج ولكن هذا هو الواقع العملاء واللاعبين هم كل شىء للشركه

اكيد مفيش مشاكل محدش بيجبرنا على الشحن ولكن لازم بردو يحصل مصداقيه فى الاعلانات علشان حتى نحس اننا بنعامل ناس صادقه مع نفسها

والله ربنا يستر وحاسس انه هيكون اول يوم زى البطيخ الاحمر كله لحم ومياه بارده

بعد كده هيكون زى الشمام كله بزر واغلبه ماسخ :d

وشكرا لمروكم الكريم
فعلا والله ممكن يكون كلامك صح
ماهو المهرجان اللابور داي في اوله كسبت منو دراجون سول كتير
لكن من كام يوم قبل ما يخلص او بالاصح ثاني ايامة وما بعدة كنا ازا اخد فينا احد دراجون سول عملناله حفله هههههههههه

وادعا مجتمع كونكر العربي

و للابد هذه المرة ...
Sniper.870 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس Share with Facebook
قديم 09-15-2010, 11:36 AM   #14
~tafran~
قهر نشيط

الصورة الرمزية ~tafran~

كونكر ايه و TQ ايه انا اروح للشركه الي ليها مصدقيه في الحداث و هئول حاجه انا قررت اعتزل كونكر الي الابد و هالعب لعبه تانيه هئول علي اول اربع حروف بس علشان ميئلوش اعلان للعبه تانيه silkاظن كده وضحط و بكررها تاني الجي ام عايز يمشينا علي نظام الي معهوش ميلزموش

ومش هارجع لكونكر الا لما تتحسن ونطئدر في اللعبه ديه و عايز ئئول حاجه كمان ان الاجانب هما الي واخدين كل حاجه في اللعبه ديه
قديم 09-15-2010, 12:26 PM   #15
tsnem0
قهر جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sniper.870 مشاهدة المشاركة
فعلا والله ممكن يكون كلامك صح
ماهو المهرجان اللابور داي في اوله كسبت منو دراجون سول كتير
لكن من كام يوم قبل ما يخلص او بالاصح ثاني ايامة وما بعدة كنا ازا اخد فينا احد دراجون سول عملناله حفله هههههههههه
ههههههههه ده مش الدراجون سول بس ده حتى الجيرمنت تيكت اصلا ملقيتهوش الا مره او اتنين على اقصى تقدير
وفى سيرفرين مختلفين تماما ولكن لنا الله ونشوف اللى باقى من المساباقات لعل وعسل يصدقو فى مره من المرات
اقتباس:
كونكر ايه و TQ ايه انا اروح للشركه الي ليها مصدقيه في الحداث و هئول حاجه انا قررت اعتزل كونكر الي الابد و هالعب لعبه تانيه هئول علي اول اربع حروف بس علشان ميئلوش اعلان للعبه تانيه silkاظن كده وضحط و بكررها تاني الجي ام عايز يمشينا علي نظام الي معهوش ميلزموش

ومش هارجع لكونكر الا لما تتحسن ونطئدر في اللعبه ديه و عايز ئئول حاجه كمان ان الاجانب هما الي واخدين كل حاجه في اللعبه ديه
اكيد كلنا عرفنا بتتكلم غن لعبه ايه بالضبط ودى حريه شخصيه طبعا ومفيش اى حد يقدر يقول لك انتا رايح فين

وخلى بردو الاكونت بتاعك ف كونكر لعل امنيتك تحقق فى يوم من الايام وتعود كما كانت

العلامات المرجعية