Arabic Conquer Forum - مجتمع الكونكر العربى

Arabic Conquer Forum - مجتمع الكونكر العربى (http://bbs.arab.99.com/index.php)
-   Bug Report- الإبلاغ عن الأخطاء و الإقتراحات (http://bbs.arab.99.com/forumdisplay.php?f=13)
-   -   حل مشاكل اللعبه بعد التحديثات الجديده و صدور نظام الخيل (http://bbs.arab.99.com/showthread.php?t=16033)

Dream 12-03-2009 10:43 AM

حل مشاكل اللعبه بعد التحديثات الجديده و صدور نظام الخيل

1 مرفق

مرحبا بجميع لاعبي قهر أونلاين بجميع انحاء الوطن العربي،

اولا نود نشكر جميع اللاعبين على مشاركتهم لنا في هذا الحدث الهام جدا بتاريخ اللعبه العربيه الاولى قهر اونلاين و صدور نظام الخيل و العشائر المغيره و كهف الجليد. و كما نعلم جميعا ، لا يوجد شيىء يولد كاملا و لابد من وجود بعض الاخطاء البسيطه باي منتج جديد و هو ما يساعدنا في بذل اقصى جهد للتطوير و تقديم الافضل. و بفضل تفهمكم و مساعدتكم سوف نعمل دائما على تقديم قهر اونلاين في ابهى و ارقى صوره لتكون بلا منافس على الدوام و لتلحق بركب الاصدارات الاقدم للعبه من حيث بث كل جديد بها لارضاء ذوق اللاعب العربي.

الان اوافيكم ببعض الخطوات لحل المشاكل التي قد واجهت او تواجه البعض منكم بعد صدور النظام الجديد:

• عدم ظهور الحصان
لحل مشكلة عدم رؤية الحصان بعد تثبيت باتش 1057 و 1058 تلقائيا، كل ما عليكم هو: تحميل الباتش الشامل يدويا و لصقه داخل مجلد اللعبه ثم الضغط مرتين للتثبيت.

رابط مباشر، اضغط للتحميل.

الباتش الشامل
ACO باتش 1051-1058 12.7 ميجابايت

• عدم ظهور سيرفر علي بابا او اي سيرفر اخر
هذا يرجع لقيام بعض اللاعبين بالتسرع و حذف اللعبه و اعادة تثبيتها من مشغل قديم للعبه ، مما سيؤدي لمشاكل عديده من اهمها اختفاء احد السيرفرات. و الحل لهذه المشكله قد يكون مزعج بعض الشيىء حيث:

1. يجب تحميل احدث اصدار للعبه 1050 ثم تحميل الباتش الشامل و تثبيته داخل مجلد اللعبه. قد يستغرق التحميل 3 ساعات او اقل حسب سرعة الانترنت.

2. يمكن لبعض اللاعبين طلب CD اللعبه (قرص يحتوي على احدث اصدار للعبه) مجانا من خلال التقدم بطلب السي دي من الموقع الرسمي.
https://7esab.91.com/enmyaccountsubmit/GetCD.aspx

3. يمكن اخذ نسخه من صديق على فلاش ميموري او من أقرب مقهى انترنت يدعم اللعبه.

4. اذا كنت لاعب متقدم و لديك بعض المعرفه عن مكونات مجلد اللعبه و مدى التحديثات التي قمت بها و لا ينقصك سوى سيرفر علي بابا ، فيمكنك اخذ نسخه من ملف server.dat من اي صديق لديه اللعبه بدون مشاكل و لصقه داخل مجلد اللعبه.

5. ايضا ينصح بتثبيت احدث فلاش بلاير و احدث DirectX 9 أو أعلى ،، للحصول على افضل جرافيكس.

حمل ملف server.dat من المرفقات و فك الضغط ثم انسخ الملف و الصقه داخل مجلد اللعبه لمشاهدة اي سيرفر مفقود

سيتم اضافة حلول اخرى لاي مشاكل تباعا. شكرا لكم

dweller 12-03-2009 12:02 PM

شكرا يادريم
بس انا عندي مشكلة وهي انا لما اسجل الدخول بيقول كلمة المرور او تعريف الحساب
غير صحيحة وجربت كل الأكونتات نفس المشكلة
ارجو الرد ولك خالص الشكر

أكسجين 2010 12-03-2009 12:20 PM

السيرفر كل شوية يقطع

Dream 12-03-2009 12:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dweller (المشاركة 144832)
شكرا يادريم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dweller (المشاركة 144832)
بس انا عندي مشكلة وهي انا لما اسجل الدخول بيقول كلمة المرور او تعريف الحساب
غير صحيحة وجربت كل الأكونتات نفس المشكلة
ارجو الرد ولك خالص الشكر

احذف اللعبه نهائيا و ثبتها من اول و جديد. و استخدم احدث اصدار للعبه.

ساعطيك برنامج لحذف البرامج اذا لم تجدها في add/remove programs

spellecter 12-03-2009 01:15 PM

انا مش عايز يدخلني علي اللعية يقول فشل لازدحام الانتؤ نت يعني النت فاصل من اللعبة وشغال برة ارجوا الرد بسرعة يادريم

Dream 12-03-2009 01:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spellecter (المشاركة 144879)
انا مش عايز يدخلني علي اللعية يقول فشل لازدحام الانتؤ نت يعني النت فاصل من اللعبة وشغال برة ارجوا الرد بسرعة يادريم

غير السيرفر ، اللعبه الان مزدحمه جدا لان كل اللاعبين بيجربوا النظام الجديد.

حاول مره تانيه و اكيد هتدخل ان شاء الله.

dweller 12-03-2009 01:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dream (المشاركة 144860)
[center]

احذف اللعبه نهائيا و ثبتها من اول و جديد. و استخدم احدث اصدار للعبه.

ساعطيك برنامج لحذف البرامج اذا لم تجدها في add/remove programs

شكر يااخت دريم هجرب وان شاء الله
تظبط وشكرا مرة ثانية

silverali 12-03-2009 02:14 PM

اكونتي لوكد شوفولي حل انا متعصب اوي بقا و انا لسة بحاول افتح اكونت لوكد اية الرخامة دي انا زهقت :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Dream 12-03-2009 02:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silverali (المشاركة 144908)
اكونتي لوكد شوفولي حل انا متعصب اوي بقا و انا لسة بحاول افتح اكونت لوكد اية الرخامة دي انا زهقت :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

اقفل اللعبه و شغلها تاني

و بلاش تضغط على اعادة المحاوله كتير عشان مش يتقفل الحساب.

يبدو ان السيرفرات كلها مزدحمه الان بسبب الضغط الشديد و محاولة الجميع الحصول على الحصان و تجربة النظام الجديد.

silverali 12-03-2009 02:22 PM

اوك دريم وهو خلاص مش لوكد شككرا علي الرد بس بردو مش عايز يقتح حراااام

rmadbad 12-03-2009 04:48 PM

وش المشكله يادريم انا قبل افتح اكثر من اربع حسابات ولا يسير شي والحين ماقدر افتح واحد يقولي انه السيرفر مزدحم

الورده 12-03-2009 07:32 PM

انا بمنتهى البساط انى دخلت لاقيت جواهر راقى وحاجات راقى وحاجات +2 و+1 معى ومش بتوعى انا متاكد ايه ده ومش بدخلو فى الخزانة ولا بيتاجرو ولا حاجة خالص ممكن افهم ايه ده :confused:

أكسجين 2010 12-03-2009 09:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أكسجين 2010 (المشاركة 144851)
السيرفر كل شوية يقطع

duني مش رديت دريم

wxxxw 12-03-2009 10:59 PM

انا بعد عندي السيرفر كل شوية يقطع

wxxxw 12-03-2009 11:06 PM

انا اقتر ان شركة اللعبة تسوي لجنة تتاكد من الاخطاء داخل اللعبة عشان يتاكدو من الاخطاء اول باول يعني تسوي لجنة يدخلو داخل اللعبة ويشوفو وش في من اخطاء ويعدلوها

الساعة الآن »12:41 PM.

تعريب drfouly®