Arabic Conquer Forum - مجتمع الكونكر العربى

Arabic Conquer Forum - مجتمع الكونكر العربى (http://bbs.arab.99.com/index.php)
-   Community/المنتدى العام (http://bbs.arab.99.com/forumdisplay.php?f=3)
-   -   لعبه كونكر أونلاين الإصدار العربى بين الإنقاذ والضياع والاسباب كثيره...أرجو التثبيت (http://bbs.arab.99.com/showthread.php?t=82553)

Inkheart1 12-27-2011 06:52 PM

لعبه كونكر أونلاين الإصدار العربى بين الإنقاذ والضياع والاسباب كثيره...أرجو التثبيت

بسم الله الرحمن الرحيم

فى بداية الأمر

ظهرت فى الفتره الاخيره عدة برامج تبين أنها تعمل على الإصدار العربى للعبه كونكر فالكل منا سمع عن برنامج الحفر وبرنامج لفلفه الحسابات وبرنامج مبرمج على ان يقوم بعمل مهمه الفار الازرق بكفاءه وسرعه عاليه والغريب فى الامر ان هذه البرامج كانت مصممه لكونكر الاصدار الانجليزى فقط لان اللغه العربيه تختلف فى ترميز الاكواد عن اللغه الانجليزيه فعمل هذه البرامج على كونكر العربى وبهذه الكفاءه يجعلنا نلقى الضوء على مدى اصرار مبرمجين هذا البرنامج على تحدى كونكر العربى فالكل يتحدث عن هذا الموضوع من لاعبين وإداريين ومبرمجين.
متى ظهر هذا البرنامج وما رد مبرمجين اللعبه على هذا الموضوع؟
بدايه ظهور هذا البرنامج منذ 7 شهور واكثر هل احد منكم لاحظ وجود هذا البرنامج للاسف لا بس مبرمجين اللعبه كانوا عارفين انه فى برنامج وبيحاولو يوقفوه الامر اشبه بفيرس وبرنامج مكافحه
اشخاص يصنعون الفيرس هذا عملهم ويتقاضون عليه اجر
واشخاص يصنعون برنامج الحمايه ويتقاضون اجور

الامور كلها تدور حول التكنولوجيا ونقاط ضعفها وثغراتها فالثغرات انواع
ثغره تراها بيعينك وتستغلها وثغره لا يراها الى مبرمج حيث تكون داخل البرمجه

من محاولات شركه تى كيو ومبرمجينها فى التصدى لهذا البرنامج
جعل الحفر من مستوى 70 وقتها اصبحنا جميعا لا نعرف لماذا هذا التعديل ولكن فى الحقيقه وقتها كان هذا البرنامج يعمل

ثغرات فى برمجه لعبه كونكر جعلت هذا البرنامج يعمل
وثغرات فى البرنامج فضحت امره وجعلته مرئ للجميع بعد ما كان يعمل فى صمت

مبرمجين لعبه كونكر لا ينامون بسبب هذا البرنامج فهذا الامر لا يتوقف على خبره مبرمج ومبرمج اخر ولكن يتوقف على الصبر فى حرب التكنولوجيا بين المعمر والمخرب
المبرمجين تطرح حلول وتناقش للتصدى لهذا البرنامج وكل شخص الان يدور فى ذهنه الاف الحلول للتصدى لهذا البرنامج فلنجعل هذا الموضوع ملخص افكارنا وابتكاراتنا للتصدى لهذا البرنامج

والسلام ختام

إقتراحى لبرنامج الحفر إلغاء المناجم والخامات المطلوب للمهمات تباع من شخصيه معينه غير لاعبه

Inkheart1 12-29-2011 11:06 AM

الإقتراح الثانى يوجد بالبرنامج اختيار يفصل كل شخصيات الحفر اثناء وجود شخصيه الجى ام داخل السيرفر
الحل ان تفتح شخصيه للجى ام فى كل سيرفر 24 ساعه فى اليوم بكده الشخصيات مش هتدخل
والى مش هيختار الاعداد الى بيفصل الحسابات فى وجود الجى ام يقدر الجى ام يدور عليهم ويعملهم حذر

M!DO 12-29-2011 10:34 PM

ياريت والله يتشال احنا زهقنا والله من القرف **** البرنامج ده

والمخيف ف الموضوع ان الجى ام لحد دلوقتى مش لاقى له حل وفى ناس بتكبر على حس البرنامج .. !

واحنا قاعديين :d

maood 12-29-2011 11:30 PM

انا فى رأي الغاء المناجم صعب جدا وفيه حل تانى وهو لاحداثيات طبعا انا لحظت شي وعلى اكثر من سيرفر انهم بيقفو وبيتحركو فى احداثيات نفسها فمثل فى نهايه التؤام على يسار دوامه قلعه العنقاء يوجد تجمعات لى شخصيات التابعه لى البرنامج و السوق تجدهم يتحركون فى الخط المائل من عراف التناسخ الى للى يلف فى الجواهر ونيازك وبعدين يروحو الى الخزنه السوق وفى خط تانى للى هو فى مدينه التؤام لم اكون جاس فى التؤام جنب الحارس 2 فى المدخل اليمين القيهم بقفزو 10 الشخصيات من فوق الشخصيه وين بدي القهم ماالقيهم بيروحو جهت طريق جزيره الطيور والله اعلم وين يروحو با الظبط .
هدا للى اعرفه يعنى لو يلقون حل فى لاحداثيات هده وكيفيه التفاعل معها يقدرو يحلو المشكله والسلام عليكم

Inkheart1 12-30-2011 04:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m!do (المشاركة 719842)
ياريت والله يتشال احنا زهقنا والله من القرف **** البرنامج ده

والمخيف ف الموضوع ان الجى ام لحد دلوقتى مش لاقى له حل وفى ناس بتكبر على حس البرنامج .. !

واحنا قاعديين :d

شكرا للمشاركه ورينا يسهل ويلاقوا حل

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maood (المشاركة 719868)
انا فى رأي الغاء المناجم صعب جدا وفيه حل تانى وهو لاحداثيات طبعا انا لحظت شي وعلى اكثر من سيرفر انهم بيقفو وبيتحركو فى احداثيات نفسها فمثل فى نهايه التؤام على يسار دوامه قلعه العنقاء يوجد تجمعات لى شخصيات التابعه لى البرنامج و السوق تجدهم يتحركون فى الخط المائل من عراف التناسخ الى للى يلف فى الجواهر ونيازك وبعدين يروحو الى الخزنه السوق وفى خط تانى للى هو فى مدينه التؤام لم اكون جاس فى التؤام جنب الحارس 2 فى المدخل اليمين القيهم بقفزو 10 الشخصيات من فوق الشخصيه وين بدي القهم ماالقيهم بيروحو جهت طريق جزيره الطيور والله اعلم وين يروحو با الظبط .
هدا للى اعرفه يعنى لو يلقون حل فى لاحداثيات هده وكيفيه التفاعل معها يقدرو يحلو المشكله والسلام عليكم

موضوع الاماكن الى بتظهر فيها الحسابات دى كلها احداثيات يمكن تغيرها على البرنامج شكرا للمشاركه

eagle2010210 12-30-2011 11:20 PM

انا من رأيي اننا نلعب بالبرنامج ده وبما ان الأدارة مش عارفة تعمل معاه حاجه
فتنزله للناس علي الموقع الرسمي :)
ده ابسط حل مادام مش عارفين يعملوا معاه حاجه

Vampirooo 12-31-2011 05:57 AM

واضح ان البرنامج ده طفرة فى عالم برامج الغش واكترها شهرة

وده ببساطة لانه منتشر على جميع السيرفرات بجميع لغات اللعبة

البرنامج فعلا مزعج وفى نفس الوقت لعب غير عادل بالنسبة لمستخدمين البرنامج ده

اتمنى ينتهى الكابوس ده فى القريب العاجل

Inkheart1 12-31-2011 12:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eagle2010210 (المشاركة 720251)
انا من رأيي اننا نلعب بالبرنامج ده وبما ان الأدارة مش عارفة تعمل معاه حاجه
فتنزله للناس علي الموقع الرسمي :)
ده ابسط حل مادام مش عارفين يعملوا معاه حاجه

وانا معاك ويبقى ضربنا عصفورين بحجر واحد
نغنغنا الناس واللعبه هتبقى مجانيه كامله
ضربنا سعر البرنامج وخربنا بيت مبرمجين البرامج هههههههه
:)

SuPeR NoVa 12-31-2011 05:47 PM

طيب ليش ما يسمحون بالقتل بالمنجم يعني اقصد بدون زيادة نقاط قتل ؟

Inkheart1 01-02-2012 03:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة super nova (المشاركة 720512)
طيب ليش ما يسمحون بالقتل بالمنجم يعني اقصد بدون زيادة نقاط قتل ؟

حل كويس برضه بس كده هتضر الى بيحفر من غير برنامج

ShAdOwStOrM 01-02-2012 03:10 PM

اصلا العربي دي نسخة زبالة فاشلة مش بيجي من وراها غير حرق الدم
الأنجليش احلي منها ب9999999999999999999999999999999999999999999999999 99 مرة

Chuz 01-02-2012 03:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shadowstorm (المشاركة 720964)
اصلا العربي دي نسخة زبالة فاشلة مش بيجي من وراها غير حرق الدم
الأنجليش احلي منها ب9999999999999999999999999999999999999999999999999 99 مرة

والله كلامك صح 100 بالمية!

الساعة الآن »04:48 PM.

تعريب drfouly®