المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ▓▓▓ ✖ لـو عندك مشكلة فى جهازك بعيداً عن كونكر اتفضل ✖ ▓▓▓

الصفحات : 1 2 [3] 4

redtiger5000
07-19-2010, 03:08 AM
انا عندى الهوت ميل مش رادى يشتغل

جبته من الموقع مرة و عملت تحديث للقديم اللى عندى
كل مره يجى مربع صغير مكتوب فيه

تعذر تثبيت البرامج

استخدم Windows Update لتنزيل احدث اصدار
من مثبت Windows
ثم حاول مره اخرى

و فى تفاصيل بتقول ان

الاصدار الموجود لديك من مثبت Windows قديم

و انا مش عارف اعمل ايه

نزل برنامج اسمه windows installer بس فرجن حديث و سطبه و بعدين كل حاجة هتبقى تمام
دى بس مشكلة بسيطة عندك بسبب ان المتحكم فى تسطيب البرامج عندك فرجن قديم

SheToSs
07-19-2010, 03:17 AM
نزل برنامج اسمه windows installer بس فرجن حديث و سطبه و بعدين كل حاجة هتبقى تمام
دى بس مشكلة بسيطة عندك بسبب ان المتحكم فى تسطيب البرامج عندك فرجن قديم

تبقى خدمتنى اوى اوى اوى
لو جبتهولى
و ياريت دلوقتى

SheToSs
07-19-2010, 03:22 AM
او قولى انى احدث واحد عشان فى ارقام كتير اوى

مش عارف انزل انى

Windows Installer 4.5
ده كويس

redtiger5000
07-19-2010, 03:39 AM
او قولى انى احدث واحد عشان فى ارقام كتير اوى

مش عارف انزل انى

windows installer 4.5
ده كويس

اه فعلا ده اخر فرجن حمله و سطبه

SheToSs
07-19-2010, 03:43 AM
اه فعلا ده اخر فرجن حمله و سطبه

حملته و سطبته و برده منفعش

redtiger5000
07-19-2010, 03:49 AM
حملته و سطبته و برده منفعش

منفعش ازاى ؟ يعنى جربت تشغل الهوت ميل و برضه مش نافع ؟
طب البرنامج طلب منك تعمل ريستارت ؟ و لو مطلبش اعمل ريستارت و جرب تسطب الهوت ميل تانى او تشغل الهوت ميل تانى

SheToSs
07-19-2010, 03:50 AM
منفعش ازاى ؟ يعنى جربت تشغل الهوت ميل و برضه مش نافع ؟
طب البرنامج طلب منك تعمل ريستارت ؟ و لو مطلبش اعمل ريستارت و جرب تسطب الهوت ميل تانى او تشغل الهوت ميل تانى

البرنامج مطلبش ريستارت

و الهوت ميل بيقولى تحديث بعمل تحديث يقولى نفس الكلام اللى قولتهولك

redtiger5000
07-19-2010, 04:24 AM
البرنامج مطلبش ريستارت

و الهوت ميل بيقولى تحديث بعمل تحديث يقولى نفس الكلام اللى قولتهولك

طب خلاص شيل الهوت و سطبه تانى

mohamed2061
07-20-2010, 07:24 PM
طب خلاص شيل الهوت و سطبه تانى

من غير ما يشيل الهوت ميل

كل الى هتعملة ختنزل الانستيلر **** الهوت ميل الى بيسطبة اونلاين و تشغلة

و تسيبة كانة هيتسطب من اول و جديد هيشتغل ن شاء الله
لانها حصلت معايا كذا مرة

warrior tata
07-30-2010, 07:24 AM
مشكلتي يارجاله
انه الكمبيوتر بتاعي فيه حاجه غريبه وفي نفس الوقت كويسه
انه المواقع الاباحيه لو جربت تفتحها المتصفح يقوم قافل من تلقاء نفسه
بس المشكله دلوقتي انا مثلا بعمل بحث عن فيديو مثلا في كونكر القي المتصفح بيعتبره حاجه اباحيه يقوم قافل المتصفح من تلقاء نفسه
طب ازاي الغي الحاجه ديه وشكرا

MidoMsHaKeL
07-30-2010, 07:51 AM
مشكلتي يارجاله
انه الكمبيوتر بتاعي فيه حاجه غريبه وفي نفس الوقت كويسه
انه المواقع الاباحيه لو جربت تفتحها المتصفح يقوم قافل من تلقاء نفسه
بس المشكله دلوقتي انا مثلا بعمل بحث عن فيديو مثلا في كونكر القي المتصفح بيعتبره حاجه اباحيه يقوم قافل المتصفح من تلقاء نفسه
طب ازاي الغي الحاجه ديه وشكرا

انت مستخدم برنامج لغلق المواقع الاباحية !!!!

warrior tata
07-30-2010, 05:01 PM
انت مستخدم برنامج لغلق المواقع الاباحية !!!!

لا ياميدو
انا برنامج الحمايه عندي avira

SaMuRaIeG
07-30-2010, 05:46 PM
لا ياميدو
انا برنامج الحمايه عندي avira

جربت اي متصفح تاني ؟؟؟

warrior tata
07-30-2010, 06:06 PM
جربت اي متصفح تاني ؟؟؟

نعم في كل المتصفحات
نفس الكلام

SaMuRaIeG
07-30-2010, 06:30 PM
نعم في كل المتصفحات
نفس الكلام

مممممممم
على كلامك يبقى العيب في النسخه
ممكن الحاجات دي لما تفتح بتطلب ملف معين ، فالملف دا مش عندك فبيقفل الموقع
كل اللقدر اقولك عليه غير النسخه
يا اما حد منزل برنامج مراقبه ليك ، ومش معرفك لان المشكله دي كانت بتحصل لما كنت انا منزل برنامج حجب المواقع الاباحيه ، غير كدا عمرها ما حصلت معايا

warrior tata
07-30-2010, 07:29 PM
مممممممم
على كلامك يبقى العيب في النسخه
ممكن الحاجات دي لما تفتح بتطلب ملف معين ، فالملف دا مش عندك فبيقفل الموقع
كل اللقدر اقولك عليه غير النسخه
يا اما حد منزل برنامج مراقبه ليك ، ومش معرفك لان المشكله دي كانت بتحصل لما كنت انا منزل برنامج حجب المواقع الاباحيه ، غير كدا عمرها ما حصلت معايا

فعلا يبقي النسخه فيها حاجه
لانه النسخه الي كنت بستعملها قبل ديه مكنش بيحصل فيها كده
علي العموم شكرا ياجميل للمساعده

kakashi2010
07-31-2010, 02:28 AM
انا بقى فى جهازى انا بستخدم احسن انتى فايرس فى العالم المكافح ده بيمشل 3 برام انتى سوبيرا كاسبر و كمان برنامج الشمسيه بس انا عايز اعرف ليه انا عندى الشاشه ال blue ديه كل شويه تيجى زهقت ام عشتى

warrior tata
07-31-2010, 02:44 AM
يارجاله عندي مشكله دلوقتي
حملت برنامج اسمه Artera Turbo بيقولوا انه بيسرع النت قلت احمله واسطبه
المهم لقيته ملهوش لازمه قلت اشيله لما شلته لقيت النت مش بيشتغل
ولما اشغله النت يشتغل ولما اشيله النت يبوز
وطول ما هو علي الجهاز اجي افتح الفير فوكس يعمل لي كده
http://www4.0zz0.com/2010/07/30/23/308337227.jpg (http://www.0zz0.com)
ياريت يارجاله حل

~shiko~
07-31-2010, 02:46 AM
غير نسخة ويندوز واخلص :d

redtiger5000
07-31-2010, 03:01 AM
نعم في كل المتصفحات
نفس الكلام

لأ العيب مش فى النسخة ولا حاجة....انت افتح البرنامج اللى بيمنع المواقع الاباحية ده و حط فيه المواقع المسموح بتصفحها و بس كده

redtiger5000
07-31-2010, 03:05 AM
انا بقى فى جهازى انا بستخدم احسن انتى فايرس فى العالم المكافح ده بيمشل 3 برام انتى سوبيرا كاسبر و كمان برنامج الشمسيه بس انا عايز اعرف ليه انا عندى الشاشه ال blue ديه كل شويه تيجى زهقت ام عشتى

دى ليها كذا سبب...منها كارت من الكروت المحطوطة فى البوردة عامل قافلة مع البوردة او الرامات حصل فيها حاجة
فا انت جرب تشيل الرامات و تنضفها كويس و تنضف كمان مكانها فى البوردة كويس و شوف و لو لسه يبقى مثلا شيل كارت الشاشة او الصوت و شوف و هكذا و لو استمرت المشكلة يبقى كده عيب ويندوز بأه

redtiger5000
07-31-2010, 03:06 AM
يارجاله عندي مشكله دلوقتي
حملت برنامج اسمه Artera Turbo بيقولوا انه بيسرع النت قلت احمله واسطبه
المهم لقيته ملهوش لازمه قلت اشيله لما شلته لقيت النت مش بيشتغل
ولما اشغله النت يشتغل ولما اشيله النت يبوز
وطول ما هو علي الجهاز اجي افتح الفير فوكس يعمل لي كده
http://www4.0zz0.com/2010/07/30/23/308337227.jpg (http://www.0zz0.com)
ياريت يارجاله حل

البرنامج غير فى بروتوكلات الاتصال بالنت عندك...و اظاهر انه لسه سايب بعض الملفات اللى بتتحكم فى بروتوكولات النت عندك...يا اما تسطب برنامج زى Tunup utilities و تنضف الجهاز و على فكرة هو قوى جدا فى تنضيف الجهاز يا اما تغير النسخة و تريح بالك

warrior tata
07-31-2010, 03:09 AM
البرنامج غير فى بروتوكلات الاتصال بالنت عندك...و اظاهر انه لسه سايب بعض الملفات اللى بتتحكم فى بروتوكولات النت عندك...يا اما تسطب برنامج زى tunup utilities و تنضف الجهاز و على فكرة هو قوى جدا فى تنضيف الجهاز يا اما تغير النسخة و تريح بالك

شكرا لالاجابه ياتايجر
وعلي رايك اتعب نفسي ليه
اغير نسخه واريح دماغي

redtiger5000
07-31-2010, 03:18 AM
شكرا لالاجابه ياتايجر
وعلي رايك اتعب نفسي ليه
اغير نسخه واريح دماغي

العفو يا حبى...بس حاول تختار نسخة مش ملعوب فيها ....يعنى نسخة زى ما مايكروسوفت نزلتها

tpe
08-01-2010, 02:41 PM
يا جماعة انا عايز نسخة لبرنامج psx لتشغيل صغية bin
ويريت نسخة سليمة
وشكراااا
على فكرة دة برنامج تشغيل بلاى ستيشن

محمد البرنس
08-03-2010, 02:52 PM
يا جماعة انا عايز نسخة لبرنامج psx لتشغيل صغية bin
ويريت نسخة سليمة
وشكراااا
على فكرة دة برنامج تشغيل بلاى ستيشن

هو كان عندى هو ده من هنا (http://www.mediafire.com/?6bg4h8gy1qk3bgq)

بس مش متأكد ده إلى انت عايز ولا لأ

شوف و كلمنى

F!RE-Cô
08-04-2010, 07:50 PM
بجد مفيد بللكل يا فرى انا عاوز برنامج يزيد سرعة الجهاز لان امكانيات جهازى ضائلة جدا لانه الجهاز القديم واخوى عنده الاب توب ***** ومش ساقل فى جهازى انا امكانيات جهازى رامات 448
فيجا:64
المعالج :2.66
يعنى لو فيه برنامج يعلى الرامتا او الفيجا او يزود سرعة الرامات اكون شاكر اوى ليك وليك احسن تقيم

احمد 1300
08-05-2010, 04:17 AM
انا عندي مشكلتين
1- شريط المهام اختفي و دخلت و ظبط كل حاجاة فيه عن طريق كنترول بنل و عملت كل حاجاة وبرده مش عايز يرجع
2- عندي لعبة اسمها ولف تيم بتفصل الجهاز بتعيد تشغيل الجهاز بعد خمس دقائق من لعبها والمواصفات جامدة وكله تمام بس ايه المشكلة
ناس قالو حدث كارت الشاشة دورت ما لقيت له تحدث نوه انتل 8745
شكرا

redtiger5000
08-05-2010, 06:49 AM
انا عندي مشكلتين
1- شريط المهام اختفي و دخلت و ظبط كل حاجاة فيه عن طريق كنترول بنل و عملت كل حاجاة وبرده مش عايز يرجع
2- عندي لعبة اسمها ولف تيم بتفصل الجهاز بتعيد تشغيل الجهاز بعد خمس دقائق من لعبها والمواصفات جامدة وكله تمام بس ايه المشكلة
ناس قالو حدث كارت الشاشة دورت ما لقيت له تحدث نوه انتل 8745
شكرا

بخصوص اللعبة انت عندك مشكلة فى الرامات...حاول تغير اماكن الرامات او تجرب رامات تانية بس تنضف مكان الرامات كويس...و لو المشكلة لسه قائة يبقى كده لأسف هتغير البوردة كلها عشان مكان الرامات باظ
بخصوص شريط المهام احتمال يكون فيروس و احتمال لأ فا انا مش عارف انا بخمن بس عشان المشكلة دى بصراحة لم تقابلنى قبل كده

wind
08-08-2010, 06:06 PM
انا عندي كل ماشغل كونكر او كاونتر ستريك بعد فتره من تشغيل اللعبه الجهاز يعلق ولازم اسويله رستارت:(

ايش الحل:confused:

المتهور^
08-08-2010, 07:03 PM
انا عندي لون الشاشه غااامق مررره ويطلع موشوشه اذا شغلت العبه مااشوف ولا شيي اذ عندك برناامج حق لون الشاشه

$mr.karam$
08-08-2010, 07:20 PM
انا عندي مشكله بجهازي الثاني لما اشغل الجهاز رموز سطح المكتب وابدا وكل شي مختفي وافتح ادارة المهام واحط عمليات وانهي عمل اكسبلور انترنت يرجع كل شي لطبعيته بس انا عاوز حل جذري ما عاوز تجيني اصلا ^_^

redtiger5000
08-09-2010, 05:15 AM
انا عندي كل ماشغل كونكر او كاونتر ستريك بعد فتره من تشغيل اللعبه الجهاز يعلق ولازم اسويله رستارت:(

الجهاز بيسخن جامد ... حاول تغير عجينة البروسيسور او تجيب مروحة بروسيسور قوية و كمان شوف الرامات كده لو كانت قليلة زودها و لو كانت كويسة نضفها و نضف مكانها كويس و حطها تانى و شغل و كلمنى تانى
انا عندي لون الشاشه غااامق مررره ويطلع موشوشه اذا شغلت العبه مااشوف ولا شيي اذ عندك برناامج حق لون الشاشه
لأ ده كده الشاشة باظت...وديها لمتخصص فى الشاشات يصلحها او كمان ممكن يكون العيب من كارت الشاشة فا انصحك خدى الجهاز كله لمتخصص عشان يعرفلك العيب من الكارت ولا من الشاشة
انا عندي مشكله بجهازي الثاني لما اشغل الجهاز رموز سطح المكتب وابدا وكل شي مختفي وافتح ادارة المهام واحط عمليات وانهي عمل اكسبلور انترنت يرجع كل شي لطبعيته بس انا عاوز حل جذري ما عاوز تجيني اصلا ^_^

غير نسخة الويندوز

wind
08-09-2010, 07:03 AM
الجهاز بيسخن جامد ... حاول تغير عجينة البروسيسور او تجيب مروحة بروسيسور قوية و كمان شوف الرامات كده لو كانت قليلة زودها و لو كانت كويسة نضفها و نضف مكانها كويس و حطها تانى و شغل و كلمنى تانى

الرامات 2 جيجا ونظيفه والبروسيسور والهارد وكل شي جوا الكيس حرارته عاديه :d

هو مايعلق الا لما اشغل العاب

فلسطين222
08-09-2010, 07:26 AM
انا عندي مشكلة شريط ابدا بس اشغل الجهاز القيه مختفي شو المشكلة

redtiger5000
08-09-2010, 01:06 PM
انا عندي مشكلة شريط ابدا بس اشغل الجهاز القيه مختفي شو المشكلة
ده فيروس...سطب نسخة ويندوز جديده
الرامات 2 جيجا ونظيفه والبروسيسور والهارد وكل شي جوا الكيس حرارته عاديه :d

هو مايعلق الا لما اشغل العاب

طيب بص...جرب رامات تانية كده و قولى عشان لو المشكلة لسه موجوده يبقى كده العيب من السوكت بتــاع الرامات فى البوردة...اما لو محصلش مشكلة يبقى كده العيب من الرامات بتاعتك و غيرها
تانى حاجة ممكن يكون العيب من كارت الشاشة...جرب كارت شاشة تانى و شوف...
لازم الجهاز يكون قصادى عشان اعمل كل الاختبارات اللى بقولك عليه دى عشان اعرف السبب منين بالظبط عشان تعليق الكمبيوتر او عمله للريستارت ليها كذا سبب و مينفعش اقولك بالكلام كده عشان انت ممكن متقدرش تعمل اللى بقلك عليه ده...يبقى الاحسن توديه لحد بيفهم فى الصيانه و قوله مشكلتك انا بس اقدر اقولك تعمل ايه لأن احنا على النت مش وجها لوجه

nasro02
08-09-2010, 10:21 PM
انا عندي مشكلة بالحاسوب لما اكون العب قهر اونلاين فجاة يتوقف الحاسوب كل شيئ يتوقف في الشاشة ثم اعيد تشغليه ونفس الأمر يحدث طاول اليوم وهذا يمنعي بالاستمتاع بقهر اونلاين واتمنا الاجابة على سالي في اسرع وقت:(

redtiger5000
08-10-2010, 05:36 PM
انا عندي مشكلة بالحاسوب لما اكون العب قهر اونلاين فجاة يتوقف الحاسوب كل شيئ يتوقف في الشاشة ثم اعيد تشغليه ونفس الأمر يحدث طاول اليوم وهذا يمنعي بالاستمتاع بقهر اونلاين واتمنا الاجابة على سالي في اسرع وقت:(

دى يا اما مشكلة كارت شاشة يا اما رامات...جرب كده تنضف الرامات كويس و حطها تانى و لو لسه برضه يبقى جرب رامات تانية و لو لسه برضه يبقى كده العيب من كارت الشاشة
زى ما قلت...لازم يكون الكمبيوتر قصادى عشان اجرب فيه و اعرف السبب منين بالظبط عشان كل مشكلة و ليها 100 سبب

aksas2010
08-21-2010, 11:59 PM
معلش يا رد تيجر هقول حاجة مهمة أوي مشكلة ناسرو دي أكبر احتمال أن الباور سبلاي power supply عمره الافتراضي انتهى ولازم يتغير ودي بنسبة 80 في المية في اعتقادي الشخصي

redtiger5000
08-22-2010, 05:39 AM
معلش يا رد تيجر هقول حاجة مهمة أوي مشكلة ناسرو دي أكبر احتمال أن الباور سبلاي power supply عمره الافتراضي انتهى ولازم يتغير ودي بنسبة 80 في المية في اعتقادي الشخصي

احتمال برضه...ما هو عشان كده بقول لازم يكون الجهاز قصادى عشان اعرف...عموما انا بقول الاحتمالات و هو يجرب و يشوف و هيعرف السبب بإذن الله سواء رامات او باور سبلاى او بروسيسور او كارت شاشة او او او ....

kakashi2010
08-22-2010, 12:42 PM
دى ليها كذا سبب...منها كارت من الكروت المحطوطة فى البوردة عامل قافلة مع البوردة او الرامات حصل فيها حاجة
فا انت جرب تشيل الرامات و تنضفها كويس و تنضف كمان مكانها فى البوردة كويس و شوف و لو لسه يبقى مثلا شيل كارت الشاشة او الصوت و شوف و هكذا و لو استمرت المشكلة يبقى كده عيب ويندوز بأه

نضفت الجهاز بالبلور و نضفت المكان للرامه و انا عندى رامتين 1 جيجا مع بعض و كارت الشاشه بلت ان و الصوت بلت ان و الكارت الشاشه نفيديا يعنى حاجات حلوه بس امها ديه مش رضيه اخلص منها و وندوز اكس بى سيرفر باك 3 حاجه تقرف الشاشاه ديه كل و انا الفلف تيجى و انا راح اشترى حاجه حلوه ومن حد تيجى

redtiger5000
08-22-2010, 04:07 PM
نضفت الجهاز بالبلور و نضفت المكان للرامه و انا عندى رامتين 1 جيجا مع بعض و كارت الشاشه بلت ان و الصوت بلت ان و الكارت الشاشه نفيديا يعنى حاجات حلوه بس امها ديه مش رضيه اخلص منها و وندوز اكس بى سيرفر باك 3 حاجه تقرف الشاشاه ديه كل و انا الفلف تيجى و انا راح اشترى حاجه حلوه ومن حد تيجى

انا فاهم نص كلامك و النص تانى مش فاهمه...انا فاهم لحد كلمة "حاجات حلوة" بعد كده مش مترجم خالص

sniper2009
08-23-2010, 07:28 PM
الشغل من نااااااار

جزاكم الله خيرا جميعا

طيب ممكن سؤال انا كمان

انا عندي النت 2 جيجا معايا واحد بس مش بيفتح كتير

المهم ساعات بكون قاعد عالنت YouTube او المنتدى او اياً يكن
.
يعلق اضطر اقفل الروتر او اشيل الكابل وأحطه تاني

هل ده من الروتر ولا من الجهاز ولا من المتصفح

بالمناسبة أنا بحب استخدم متصفحMozilla Fire Fox

ولا ايه ؟

وهل اني اشيل الكابل واحطه تاني غلط ولا عادي

لو عرفت الاجابة اتصل بينا على

BBS.ARAB.91

;)

~shiko~
08-23-2010, 08:03 PM
الشغل من نااااااار

جزاكم الله خيرا جميعا

طيب ممكن سؤال انا كمان

المهم ساعات بكون قاعد عالنت youtube او المنتدى او اياً يكن
.

بالمناسبة أنا بحب استخدم متصفحmozilla fire fox

ولا ايه ؟

bbs.arab.91

;)

نفس مشكلتى على فكرة انا النت 1 جيجا لوحدى ساعات بيفصل

لازم اروح قافل الرورتر وفاتحوا ومرستر الجهاز

sniper2009
08-23-2010, 11:30 PM

خلاص يلا ردوا علينا بقا يا شباب :)

SaMuRaIeG
08-24-2010, 02:02 AM
الشغل من نااااااار

جزاكم الله خيرا جميعا

طيب ممكن سؤال انا كمان

المهم ساعات بكون قاعد عالنت youtube او المنتدى او اياً يكن
.

بالمناسبة أنا بحب استخدم متصفحmozilla fire fox

ولا ايه ؟

bbs.arab.91

;)

خليك بقى معايا
عشان موضوع انفصال النت دا بيرجع لحاجات كتيره جدا
وللاسف انت موضحتليش البتعمله بالضبط ، عشان كدا انا هاحطلك اغلب الاسباب وانت اتاكد منها

اولها : عيب من الشركه اللي انت موصل منها ، يبقى في عندها مشكله ، وبالتالي النت بيروح وبييجي ، وفي الاغلب الكلام دا بيحصل وبتلاحظه بالليل .
ثانيا : عيب من السنترال التابع ليه الخط بتاعك ، وبالتالي حدوث المشكله .
ثالثا : الروتر بتاعك بيهنج ، ودا لارتفاع درجة حرارة الروتر ، والحمد لله الصيف السنادي من النحيه دي عامل الواجب صح ، وبالتالي غيره وجرب روتر غيره ، وشوف المشكله اتحلت ولا لأ .
رابعا : عيب في النسخه بتاعتك ، او البرنامج اللي انت بتتصفح بيه ، فانت غيرهم ونزلهم من جديد وشوف المشكله لسه معاك ولا لأ .
وفي اسباب تانيه بس جرب وقولي وانا ان شاء الله هاتابع معاك
:)

SaMuRaIeG
08-24-2010, 02:07 AM

بص يا صديق
انا نسخة السيفن بتعمل معايا مشاكل كتير في قهر او كونكر عموما ، عشان كدا بطلت اشتغل عليها
جرب نسخة الاكس بي وقولي المشكله لسه مستمره ولا لأ ؟؟

redtiger5000
08-24-2010, 04:50 AM

اسمها واحد ميجا مش جيجا...فرق كبير اوى بين الجيجا و الميجا...انت لو عندك نت 1 جيجا انت توزع للشركات و لأكتر من 400 فرد و بدون اى مشكلة
بالنسبة للمشكة ده طبيعى انه يحصل لأنه يعتبر زى الدونلود لأن الجهاز بيحمل الفيديو على الذاكرة المؤقتة فى الهارد و يعرضها من الهارد فا بالظبط بالظبط اكنه بيعمل دون لود و كمان دون لود الفيديو تقيل و دى ملهاش حل لأن ده الطبيعى و ملهاش لازمة ابدا انك تقفل الراوتر او ترستر الجهاز او الروتر
و بالنسبة للمتصفح فاير فوكس فا هو الاسرع و الأمن و على حسب علمى 95 فى المية من مستخدمى النت بيستخدموه

sniper2009
08-24-2010, 05:42 AM
اسمها واحد ميجا مش جيجا...فرق كبير اوى بين الجيجا و الميجا...انت لو عندك نت 1 جيجا انت توزع للشركات و لأكتر من 400 فرد و بدون اى مشكلة
بالنسبة للمشكة ده طبيعى انه يحصل لأنه يعتبر زى الدونلود لأن الجهاز بيحمل الفيديو على الذاكرة المؤقتة فى الهارد و يعرضها من الهارد فا بالظبط بالظبط اكنه بيعمل دون لود و كمان دون لود الفيديو تقيل و دى ملهاش حل لأن ده الطبيعى و ملهاش لازمة ابدا انك تقفل الراوتر او ترستر الجهاز او الروتر
و بالنسبة للمتصفح فاير فوكس فا هو الاسرع و الأمن و على حسب علمى 95 فى المية من مستخدمى النت بيستخدموه

اولا شكراً لأهتمامك

ثانياً خلاص ميجا مش جيجا ذلنا بقا عشان فاهم :d

ثالثا

يا نهااااااار ابيـــــــــــض

ده طبيعى انه يحصل لأنه يعتبر زى الدونلود لأن الجهاز بيحمل الفيديو على الذاكرة المؤقتة فى الهارد و يعرضها من الهارد فا بالظبط بالظبط اكنه بيعمل دون لود و كمان دون لود الفيديو تقيل و دى ملهاش حل لأن ده الطبيعى و ملهاش لازمة ابدا انك تقفل الراوتر او ترستر الجهاز او الروتر

انا مش مجمع كلام خالص صاحي من امبارح وانت بتقول ذكرة مؤقتة

عالعموم ألف شكر يا تايجر المنتدى

baraa999
08-24-2010, 05:48 AM
تمام عليك برافو احسن

redtiger5000
08-25-2010, 04:29 AM
تمام عليك برافو احسن
العفو اى خدمة
و ابوس دماااااااااااااغك صغر التوقيع شوية...انت داخل مسابقة اكبر توقيع!!

اولا شكراً لأهتمامك

ثانياً خلاص ميجا مش جيجا ذلنا بقا عشان فاهم :d

ثالثا

يا نهااااااار ابيـــــــــــض

انا مش مجمع كلام خالص صاحي من امبارح وانت بتقول ذكرة مؤقتة

عالعموم ألف شكر يا تايجر المنتدى
هههههههه حلوة ذلنا دى...لأ انا بعرفك الصح عشان محدش يضحك عليك لو جيت تتكلم كده قصاده عشان العصر ده الجاهل فى الكمبيوتر يعتبر "امى" بس "امى كمبيوتر"
ذاكره مؤقته يعنى الجهاز بيحط المعلومات دى فى ذاكرته المؤقته مؤقتا لأنه مش هيحتاجها تانى هو مجرد بس يعرض لك الفيديو او الحاجة اللى انت بتعملها و شكرا على كده بس مش هتتمسح الا لما انت تمسحها عشان كده بعد فترة بتبص تلاقى ال c مليان و متعرفش اتملى ليه
و العفو يا حبى و شكرا لذوقك

lords
08-29-2010, 07:12 AM
شوف اخوي انا عندي كونكر شغالة و زي الفل لكن بعض الالعاب تعمل لكن بدون كفاءة يعني لما احرك الماوس الشاشة تثبت و تعلق و لما اسيب الماوس العبة تشتغل مع العلم ان كل الالعاب كانت شغالة و زي الفل لكن الكومبيوتر اصيب بفايروس و عملت له فرمات بعد الفرمات كل الالعاب خربت:(:(:(:(ارجو الافادةالاسم:zezo123

redtiger5000
08-29-2010, 05:39 PM
شوف اخوي انا عندي كونكر شغالة و زي الفل لكن بعض الالعاب تعمل لكن بدون كفاءة يعني لما احرك الماوس الشاشة تثبت و تعلق و لما اسيب الماوس العبة تشتغل مع العلم ان كل الالعاب كانت شغالة و زي الفل لكن الكومبيوتر اصيب بفايروس و عملت له فرمات بعد الفرمات كل الالعاب خربت:(:(:(:(ارجو الافادةالاسم:zezo123

جرب كده ماوس تانى لأن ممكن يكون الماوس بتاعك عامل قافله فى الجهاز
و انت بتقول عملت فورمات...طيب المفروض بعد الفورمات تسطب كل حاجة تانى عشان الالعاب تشتغل زى الجافا و ال DirectX و الفلاش بلاير و تعريف كارت الشاشة و الصوت
و لو برضه المشكلة متحلتش يبقى كده الفيروس ضرب كل الالعاب اللى عندك و هتضطر تجيبها تانى لأن كده الفيروس ضرب كل فايلات ال exe فى الالعاب

مـاْ‘تــ؛ٌ~ًـرٍيــكْـسَ
09-01-2010, 11:03 AM
بـسم الرحـمن

spellecter
09-01-2010, 01:50 PM
عندي مشكلة في جهازي
اجي افتح ماي كمبيوتر
اجي افتح اي قرص
سي او الدي او الاف او الاي او الجي
يظهر لي رسالة خطا
ومايفتح
قلت العيب من الوندوز
جبت اسطوانة ويندوز اكس بي 2009 وسطبطها
وبردوا نفس المشكلة
ارجو اخباري بالحل

redtiger5000
09-02-2010, 04:51 AM
عندي مشكلة في جهازي
اجي افتح ماي كمبيوتر
اجي افتح اي قرص
سي او الدي او الاف او الاي او الجي
يظهر لي رسالة خطا
ومايفتح
قلت العيب من الوندوز
جبت اسطوانة ويندوز اكس بي 2009 وسطبطها
وبردوا نفس المشكلة
ارجو اخباري بالحل

ممكن تكون مشكلة فيروسات...انت اه شيلت الويندوز و سطبته من الاول و جديد لكن الفيروس ربما يكون مستقرا فى الدرايف الاخر اللى هو ال d جرب اعمل سكان كده و شوف و لو مفيش فيروسات قولى و انا اقولك على حل تانى بإذن الله

spellecter
09-02-2010, 11:50 AM
ممكن تكون مشكلة فيروسات...انت اه شيلت الويندوز و سطبته من الاول و جديد لكن الفيروس ربما يكون مستقرا فى الدرايف الاخر اللى هو ال d جرب اعمل سكان كده و شوف و لو مفيش فيروسات قولى و انا اقولك على حل تانى بإذن الله

عملت سكان والحمدلله اشتغل
شكرا
كان عندي 12 فيرص علي الجهاز كله :mad:

redtiger5000
09-03-2010, 05:19 AM
عملت سكان والحمدلله اشتغل
شكرا
كان عندي 12 فيرص علي الجهاز كله :mad:

مش قلت لك...دى عمايل فيروس هههههه
الحمد لله و خد بالك بعد كده بأه ...كل يومين تلاتة كده اعمل سكان و انسى ان يدخل عندك اى فيروس
و العفو ده واجب

Last Offer
09-15-2010, 01:09 AM
انا كنت عايزة برنامج لو حد يعرف يجبهولى
بس بلاش تورنت علشان مش بفهم ف التورينت دة ههههه
معلش هتعبكو معايا
انا اصلا مش عارفة هل دة مكان الموضوع الصحيح ولا لا بس
كنت عايزة برنامج 3D.Max
ممكن ؟

redtiger5000
09-15-2010, 02:41 AM
انا كنت عايزة برنامج لو حد يعرف يجبهولى
بس بلاش تورنت علشان مش بفهم ف التورينت دة ههههه
معلش هتعبكو معايا
انا اصلا مش عارفة هل دة مكان الموضوع الصحيح ولا لا بس
كنت عايزة برنامج 3D.Max
ممكن ؟

مممم...برنامج حجمه كبير بصراحة...
بس اقولك على نصيحة حلوة عشان انا مش عندى البرنامج
ادخلى على موقع اسمه rapid library يعنى مكتبة الرابيد شير و هتلاقى عليه كل اللى انتى عايزها من الابرة للصاروخ
و لو مش لقيتى اللى عايزاه قوليلى و انا اجيبلك لنكات التحميل بس اصل انا مش فاضى دلوقتى
و على فكرة التورنت سهل جدا غير ما انتى متخلية او زى ما انا كنت متخيل فى الاول
الحكاية كلها انك هتحملى برنامج خاص بالتورنت و بعدين تدخلى على اى موقع تورنت و تبحثى على اللى انتى عايزاه و تشوفى حاجة اسمها peers و seeders كل ما كان الرقم اللى جنبيهم فوق ال 20 يبقى احسن و تضغطى على لنك الحاجة اللى عايزها تحمليها و بعدين تحملى فايل التورنت و تحطيه فى البرنامج و تحددى عايزه تحطيه فين فى الهارد و سيبيه يحمل و كل ما كان عدد ال peers و ال seeders كبير كل اما كان التحميل اسرع...بس مش اقل من 20 و من احسن مواقع التورنت isohunt و torrent-finder

~نوارة~
09-24-2010, 05:55 AM
تسلم اخوي ع الموضوع الرائع

الفارسة
09-24-2010, 06:00 AM
يسلموووو عـ الموضوعـ

nasro02
09-25-2010, 02:57 PM
السلام عليكم
انا عندي مكشلة لما اجي العب اي لعبة في الحاسوب مثل قهراونلاين بعد شوية من دخولي اليها يحبس الحاسوب لاشيئ يصبح يعمل حتى الصورة تتوقف لازم عليا اعداة تشغيل الحاسوب من جديد وهذا يحدث باستمرار واطلب منكم اعطائي الاجابة بسرعة

فتوكي
09-25-2010, 03:35 PM
موضوع رائع جدا مشكور على الموضوع

redtiger5000
09-25-2010, 06:10 PM
السلام عليكم
انا عندي مكشلة لما اجي العب اي لعبة في الحاسوب مثل قهراونلاين بعد شوية من دخولي اليها يحبس الحاسوب لاشيئ يصبح يعمل حتى الصورة تتوقف لازم عليا اعداة تشغيل الحاسوب من جديد وهذا يحدث باستمرار واطلب منكم اعطائي الاجابة بسرعة

اولا شكرا يا فارسة و للفتوكى و لكل من شكر فى الموضوع رغم مش انى اللى عملته...و لكن اشكركم بالنيابة عن صاحب الموضوع الاصلى و بالنيابة عن كل من ساهم فى الموضوع بخبرته و اشكركم انا شخصيا لتقديركم و اعجابكم بالموضوع
ثانيا...مشكلتك ليها كذا سبب...الرامات او سخونة البروسيسور او كارت الشاشة...هنجرب اول حاجة و هى المشكوك فيها دائما..الرامات..نضف الرامات و مكان الرامات كويس جدا..و تنضف مكان الرامات بأنك تجيب فرشة سنان و تنضف كويس و تحط الرامات تانى و جرب تشغل الالعاب و لو لسه المشكلة موجوده جرب رامات حد صاحبك و لو لسه المشكلة موجوده هندخل فى البروسيسور حاول تشوف كده الحرارة بتــاعة البروسيسور لو ازيد من 70 يبقى كده غلط ساعتها تغير عجينة البروسيسور و تجيب مروحة نضيفة ليه اذا كانت المروحة بتــاعته قديمة او بقالها زمن...شوف كده و كلمنى تانى
و لو معرفتش تعمل اللى قلت لك عليه لوحدك خد الجهاز لأقرب بــتاع صيانة بس يكون خبره و ثقة عشان الكمبيوتر بالذااااات محتاج اللى يصلحه يكون خبره و كمان ثقة عشان مينصبش عليك

إتاشي
09-28-2010, 03:47 PM
السلام عليكم ~)

عندما اقوم بأغلاق الجهاز تظهر لي رسالة خطآ يقول DW20.exe وش الحل ^_^

يجي بعد من الماسنجر لما اغلق الجهاز messenger.exe
ويقولي ., End now او Cancel

(( حذفت الماسنجر اكثر من مره وماضبط ))
:confused:

طاير
09-28-2010, 11:46 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا عندى مشكلة فى جهازى ممكن تساعدنى انا الجهاز عندى متقسم تقسيمة سيئة جدا حيث ان ال( c 4.66) جيجا و ال(D32.6) جيجا و ال(E 37.2)جيجا
انا عايز اقسم البرتشنات من جديد من غير ما امسح الى على الجهاز
مثلا ال (C15 جيجا ) و باقى البرتشنات اقسمهم واحد 30 وواحد 35 ياريت تساعدنى لانى مش عارف اعملها خالص
وياريت يا جميل تجبلى برنامج يشيلى اى فولدر رخم مش راضى يتحذف
طبعا متقوليش اعمل اسكان او نزل انتى فيرس انا معنديش مساحة اصلا اسطب اى حاجة
ارجو التفاعل معى لانى اتخنقت بجد :eek::eek::eek::confused::confused:

SheToSs
09-29-2010, 12:46 AM

انا عندى مشكلة فى جهازى ممكن تساعدنى انا الجهاز عندى متقسم تقسيمة سيئة جدا حيث ان ال( c 4.66) جيجا و ال(d32.6) جيجا و ال(e 37.2)جيجا
مثلا ال (c15 جيجا ) و باقى البرتشنات اقسمهم واحد 30 وواحد 35 ياريت تساعدنى لانى مش عارف اعملها خالص

انا هقدر اساعدك بس فى التانى

انا لما الاقى فولدر رخم مش عايز يتمسح

اعمله كات و خده الى سطح المكتب بره خالص

و بعدين امسحه هتلاقيه اتمسح ان شاء الله

redtiger5000
09-29-2010, 12:50 AM
السلام عليكم ~)

عندما اقوم بأغلاق الجهاز تظهر لي رسالة خطآ يقول DW20.exe وش الحل ^_^

يجي بعد من الماسنجر لما اغلق الجهاز messenger.exe
ويقولي ., End now او Cancel

(( حذفت الماسنجر اكثر من مره وماضبط ))
:confused:
السيستم بيبوظ عندك و ابتدى يشتكى...اكتب فى جوجل الفايلات الناقصة دى و هتلاقى لنكات تحمل منها الفايلات دى و حطها فى ال c جوه system32 و بإذن الله كله هيظبط معاك
و لو فرضنا احتمال بعيد ان مظبطتش معاك يبقى احسن لك تسطب ويندوز من جديد عشان كده الويندوز بيبتدى يبوظ و شوية شوية النسخة هتقع
انا عندى مشكلة فى جهازى ممكن تساعدنى انا الجهاز عندى متقسم تقسيمة سيئة جدا حيث ان ال( c 4.66) جيجا و ال(D32.6) جيجا و ال(E 37.2)جيجا
مثلا ال (C15 جيجا ) و باقى البرتشنات اقسمهم واحد 30 وواحد 35 ياريت تساعدنى لانى مش عارف اعملها خالص

طبعا حلك الوحيد هو بارتيشن ماجيك بس مش هينفع اقلك الطريقة عشان صعبة عليك و شرحها طويل و هتوه...انت روح لحد بتــاع صيانة كويس و هو هيظبطك و متخلهوش ياخد منك اكتر من 10 جنيه...هو 10 جنيه حلو جدا جدا
بالنسبة للبرنامج اللى بيمسح اى حاجة ده المفروض بيبقى متسطب قبل ما البرامج كلها تتسطب...الحل السحرى بأه و دى من خبايا الصيانة...افتح الويندوز عادى بس اول لما تدوس على زرار الفتح دوس f8 هتظهر لك قايمة اختار منها safe mode هيدخل عادى و امسح اى حاجة عايز تمسحها مش هيقولك لأ...دى خاصية بتسمح لك تدخل فى نظام الامان بحيث تقدر تشيل او تحط اى حاجة انت عايزها بدون قلق
اى خدعه

SheToSs
09-29-2010, 12:58 AM
السيستم بيبوظ عندك و ابتدى يشتكى...اكتب فى جوجل الفايلات الناقصة دى و هتلاقى لنكات تحمل منها الفايلات دى و حطها فى ال c جوه system32 و بإذن الله كله هيظبط معاك
و لو فرضنا احتمال بعيد ان مظبطتش معاك يبقى احسن لك تسطب ويندوز من جديد عشان كده الويندوز بيبتدى يبوظ و شوية شوية النسخة هتقع

طبعا حلك الوحيد هو بارتيشن ماجيك بس مش هينفع اقلك الطريقة عشان صعبة عليك و شرحها طويل و هتوه...انت روح لحد بتــاع صيانة كويس و هو هيظبطك و متخلهوش ياخد منك اكتر من 10 جنيه...هو 10 جنيه حلو جدا جدا
بالنسبة للبرنامج اللى بيمسح اى حاجة ده المفروض بيبقى متسطب قبل ما البرامج كلها تتسطب...الحل السحرى بأه و دى من خبايا الصيانة...افتح الويندوز عادى بس اول لما تدوس على زرار الفتح دوس f8 هتظهر لك قايمة اختار منها safe mode هيدخل عادى و امسح اى حاجة عايز تمسحها مش هيقولك لأ...دى خاصية بتسمح لك تدخل فى نظام الامان بحيث تقدر تشيل او تحط اى حاجة انت عايزها بدون قلق
اى خدعه

نمر المنتدى

بجد انت موسوعه معلومات

لازم اى حد يستشيرك فى اى حاجه عايزها

انت انسان نادر مفيش زيك تانى

بسم الله ما شاء الله تفهم فى كل شىء

ربنا يعينك فى عملك و فى الدنيا و الاخره

redtiger5000
09-29-2010, 01:14 AM
نمر المنتدى

بجد انت موسوعه معلومات

لازم اى حد يستشيرك فى اى حاجه عايزها

انت انسان نادر مفيش زيك تانى

بسم الله ما شاء الله تفهم فى كل شىء

ربنا يعينك فى عملك و فى الدنيا و الاخره

متشكر اوى يا غالى اخجلتم تواضعنا

**GLORY**
10-05-2010, 10:39 PM
الموضوع جميل يا فريي بس انا عندي مشكلة كدا
انا سعات لما اراقب عتاد واحد اللعبة بتقفل لوحدها كدا واحيانا الكمبيوتر يعلق ويهنج وسعات لما ادوس علي رسالة زي رسالة التوام مثلا تروح اللعبة فاصلة والجهاز يعلق يا ريت تقوللي ايه المشكلة الكمبيوتر windows7 لو تفهم فيه يا ريت تقوللي اعمل ايه وشكرا

redtiger5000
10-06-2010, 01:42 AM
الموضوع جميل يا فريي بس انا عندي مشكلة كدا
انا سعات لما اراقب عتاد واحد اللعبة بتقفل لوحدها كدا واحيانا الكمبيوتر يعلق ويهنج وسعات لما ادوس علي رسالة زي رسالة التوام مثلا تروح اللعبة فاصلة والجهاز يعلق يا ريت تقوللي ايه المشكلة الكمبيوتر windows7 لو تفهم فيه يا ريت تقوللي اعمل ايه وشكرا

طبعا كل الشكر و الفضل لأخونا فرى بس هو مش عارف راح فين و سابنا ده كان اولا
ثانيا..المشكلة عندك فى حاجة من الاتنين يا كارت الشاشة يا اما الرامات...اول حاجة هتنضف الجهاز بالبلاور كويس اوى و بعدين تفك الرامات و تنضفها و تنضف مكانها كويس اوى و تحطها و تشغل اللعبة و تلعب و لو لسه المشكلة زى ما هى شيل كارت الشاشة و نضفه كويس و نضف مكانه كويس و لو لسه المشكلة زى ما هى جرب رامات حد صاحبك و لو اللعبة اشتغلت كويس يبقى العيب من الرامات و غيرها و لو اللعبة مشتغلتش كويس برضه جرب كارت شاشة تانى
اعمل اللى قلت لك عليه كده و كلمنى تانى

!*ZeRoO*!
10-09-2010, 01:29 AM
لو سمحت يا تايجر

انا عندي مشكله في النت

انا النت عندي سرعه 1 ميجا ومشترك لوحدي كمان حاليا تمام

بس حاسس انو بيقطع يعني وانا مثلا بحمل صفحه يقف فجاه

واان بلعب كونكر مثلا تلاقي اللعبه وقفت فجاه لثواني وترجع تاني

بس طبعا الثواني ديه بتفرق في pk

وحتي التحميلى اليرعه مش ثابته تكون عاليه وتنزل مرة واحده

هل ده عيب جهاز ولا عيب اسلاك ولا عيب اسبليتر؟

ياريت لو تعرف تفدني الله يخليك:)

redtiger5000
10-09-2010, 04:54 AM
لو سمحت يا تايجر

انا عندي مشكله في النت

انا النت عندي سرعه 1 ميجا ومشترك لوحدي كمان حاليا تمام

بس حاسس انو بيقطع يعني وانا مثلا بحمل صفحه يقف فجاه

واان بلعب كونكر مثلا تلاقي اللعبه وقفت فجاه لثواني وترجع تاني

بس طبعا الثواني ديه بتفرق في pk

وحتي التحميلى اليرعه مش ثابته تكون عاليه وتنزل مرة واحده

هل ده عيب جهاز ولا عيب اسلاك ولا عيب اسبليتر؟

ياريت لو تعرف تفدني الله يخليك:)

اولا انت مشترك مع شركة ايه ؟
ثانيا نوع السلك ايه ؟ صينى ولا تيوانى ولا ايطالى ؟
ثالثا..أسأل الشركة الاول هل النت مظبوط ؟ و اشتكى لهم ان السرعه مش مظبوطة و أسألهم هل عدد الجيجات المسموح لك خلصت ولا لسه

!_NawaF_!
10-09-2010, 01:51 PM
لو سمحتو انا عندي مشكله بسيطه بس معقدتني لما ادخل اللعبه العب عادي مافي اي شي بس لما اراقب اي سلاح مثلا كاتنا مستوى 80 الاقي مكتوب مطلوب مستوى d%
وعند اخوي يقول مطلوب مستوى 10 ولا 8 واي شي يشتغل وانا لا ؟؟ ايش الحل ماعد صرت اعرف الاتقان

ومشكله ثانيه لما اراقب عتاد الناس احيانا انطرد من اللعبه ؟؟؟ المشكله يشتكون منها كثيرين

redtiger5000
10-09-2010, 02:46 PM
لو سمحتو انا عندي مشكله بسيطه بس معقدتني لما ادخل اللعبه العب عادي مافي اي شي بس لما اراقب اي سلاح مثلا كاتنا مستوى 80 الاقي مكتوب مطلوب مستوى d%
وعند اخوي يقول مطلوب مستوى 10 ولا 8 واي شي يشتغل وانا لا ؟؟ ايش الحل ماعد صرت اعرف الاتقان

ومشكله ثانيه لما اراقب عتاد الناس احيانا انطرد من اللعبه ؟؟؟ المشكله يشتكون منها كثيرين

دى مش مشكلة عندك دى مشكلة فى اللعبة ذات نفسها

!*ZeRoO*!
10-09-2010, 09:20 PM
اولا انت مشترك مع شركة ايه ؟
ثانيا نوع السلك ايه ؟ صينى ولا تيوانى ولا ايطالى ؟
ثالثا..أسأل الشركة الاول هل النت مظبوط ؟ و اشتكى لهم ان السرعه مش مظبوطة و أسألهم هل عدد الجيجات المسموح لك خلصت ولا لسه

انا شركه تي داتا

والسيلك الله اعلم

هو سلكين اللي جاين مع الرواتر وانا شاري الراوتر منهم اصلا

والسلك التالت اللي بوصله في الحيطه مش عارف هو سلك تليفون عادي

بعدين مش فاهم جيجات ايه اللي تخلص ؟

انا مشترك مفتوح :confused:

انا مش يو اس بي تبع اتصالات ولا فودافون

مش عارف انا هقفل الواير ليس يمكن حد بياخد سرعه مني ولا حاجه مع اني قافل الواير ليس ببساورد واجرب

شكرا يا حبي :o

redtiger5000
10-09-2010, 09:48 PM
انا شركه تي داتا

والسيلك الله اعلم

مش عارف انا هقفل الواير ليس يمكن حد بياخد سرعه مني ولا حاجه مع اني قافل الواير ليس ببساورد واجرب

لأ طالما انت عامل الوير لس ب باس ورد خلاص اطمن الا اذا اللى بياخد السرعه ده حد محترف هاك و محدش كده فى مصر الا كام واحد بس
انا فاكرك مشترك فى المحدود عشان كده سألتك عشان لو خلص المحدد ليك بتنزل سرعة التحميل فقط الى النصف لكن التصفح عادى
لأ كده المشكلة مع الشركة لأن شركة TE-Data عليها حمل عالى جدا ز شركة لنك بس شركة لنك عارفة تدير ال over load ده لكن TE-Data لأ و قدامى بيحصل كتير اوى ان اصحابى بيسيبوها عشان النت بتـاعها وحش
انصحك تفصل من الشركة دى و خليك فى شركة Link او فودافون انا عن نفسى مشترك مع فودافون 1 ميجا لوحدى و البنج 300 و 500 فى اللعبة و ال 2 ميجا لوحدك بيبقى البنج 100 الى 300 و 400 ولا تزيد عن ذلك

YAKO
10-09-2010, 09:49 PM
انا شركه تي داتا

والسيلك الله اعلم

حبيبي لكل الي مشتركين من 2009 بيطبق عليهم نظام الاستخدام العادل الي هوا بيديك عدد من الجيجات مثلا لو انت سرعتك 1 ميجا بيديك 60 جيجا كل شهر دونلود واول ميخلصو بيرجعلك السرعة يا 64 او 128 مش فاكر ده لو كان كده
والقانون بيطبق على الdsl وعلى كلو مبتفرقشي اتصلات ولا غيرو
تاني سبب ان الانترنت نت بيتاثر بالموجات الكهربية الي بتطلقها اللمض والحجات دي فابعد اسلاك النت عن اسلاك الكهربة في ما لا يقل 1 متر مساحة
تالت حاجه اعمل سكان على الكومبيوتر لو كان في اي فيرس سباي وير او اي تروجان بيبطئ النت
تالت حالجه غير باس الوير لس
رابعا لو انت واخد النت من مكان بعيد اعرف ان سلك الاثيرنت بتقل سرعة النقل للبيانات اذا كان اطول من 100 متر فلو انت مشترك مع واحد ياريت يكون قريب منك دي كل اسباب بطئ النت وربنا معاك

nada132
10-10-2010, 12:54 AM
اهلااااااااااااااااااااااااااا

redtiger5000
10-10-2010, 09:43 PM
حبيبي لكل الي مشتركين من 2009 بيطبق عليهم نظام الاستخدام العادل الي هوا بيديك عدد من الجيجات مثلا لو انت سرعتك 1 ميجا بيديك 60 جيجا كل شهر دونلود واول ميخلصو بيرجعلك السرعة يا 64 او 128 مش فاكر ده لو كان كده
والقانون بيطبق على الdsl وعلى كلو مبتفرقشي اتصلات ولا غيرو
تاني سبب ان الانترنت نت بيتاثر بالموجات الكهربية الي بتطلقها اللمض والحجات دي فابعد اسلاك النت عن اسلاك الكهربة في ما لا يقل 1 متر مساحة
تالت حاجه اعمل سكان على الكومبيوتر لو كان في اي فيرس سباي وير او اي تروجان بيبطئ النت
تالت حالجه غير باس الوير لس
رابعا لو انت واخد النت من مكان بعيد اعرف ان سلك الاثيرنت بتقل سرعة النقل للبيانات اذا كان اطول من 100 متر فلو انت مشترك مع واحد ياريت يكون قريب منك دي كل اسباب بطئ النت وربنا معاك

حلو الكلام ده و يدل على ثقافة و دراية عالية احييك عليها
بس تصحيح...السرعة لما بتنزل بتنزل النص يعنى ال 1 ميجا تصبح 512 و دى بتبقى سرعة الدون لود بس لكن التصفح بيبقى بال 1 ميجا عادى جدا
ثانيا ال 1 ميجا عليها 25 جيجا و ده من شركة فودافون معرفش بأه باقى الشركات نظامها ازاى...الكلام ده مش سمعته من حد لأ ده من شركة فودافون اللى بتعامل معاها..بصراحة شركة محترمة جدا..الراوتر عليهم و التركيب عليهم يعنى مش هتدفع الا حق الاشتراك فقط و خدمة العملاء سريعه و محترمة جدا
ثالثا كل كلامك الباقى مظبوط...فعلا لازم سكان الاول و بعدين يبعد السلك عن اى مصدر كهرباء
بس هو واخد النت لوحده مش مشترك مع حد يعنى السلك قصير
و من الاخر زى ما قلت قبل كده شركة TE-Data اساسا كله بيبعد عنها دلوقتى عشان كده نازلة بحملة اعلانات قوية

ninja1417
10-15-2010, 08:51 PM
السلام عليكم
انا جهازي أقدر أخفض ضوء الشاشة منه من خلال الضغط على زر Fn + F6
وأعليه بـالضغط على Fn + F7
لاكن فجآة خرب عليا ومعاد صار يقدر يخفض الضوء حق الشاشة
بدون ما أغير أي حاجة من خيارات الجهاز
وانا من وقتها وأحاول أصلح المشكلة لاكن مالقيت حل
وإن شـآء الله يكون الحل عندكم :o

xxx8v8xxx
10-16-2010, 12:47 AM
لا ابرنامج هو فيرس والله انت يمكن تحمل العبه من الوقع المزيف

xxx8v8xxx
10-16-2010, 12:48 AM
الله يعنكم علي البلواي ههههههههههه

xxx8v8xxx
10-16-2010, 12:49 AM
يالله باي سلام

redtiger5000
10-16-2010, 02:47 AM
لا ابرنامج هو فيرس والله انت يمكن تحمل العبه من الوقع المزيف
لو سمحت متجاوبش و انت مش عارف الاجابة الصح...ايه اللى دخل الفيروس فى الشاشة !!
السلام عليكم
انا جهازي أقدر أخفض ضوء الشاشة منه من خلال الضغط على زر fn + f6
وأعليه بـالضغط على fn + f7
لاكن فجآة خرب عليا ومعاد صار يقدر يخفض الضوء حق الشاشة
بدون ما أغير أي حاجة من خيارات الجهاز
وانا من وقتها وأحاول أصلح المشكلة لاكن مالقيت حل
وإن شـآء الله يكون الحل عندكم :o

اولا الشاشة بقالها معاك اد ايه ؟ و نوعها ايه lcd ولا عادية ؟
ثانيا...لو كانت الشاشة lcd يبقى اخر عمرها هو 5 سنوات بعد كده تشتكى اما لو عادية ممكن تقعد معاك اكتر من 6 سنوات بس بعد كده هتشتكى...قولى بأه انت الشاشة اللى عندك نوعها ايه و انا اقولك اذا كان ينفع تتصلح ولا لأ و بقالها معاك اد ايه ؟

YAKO
10-16-2010, 06:48 AM

ثانيا...لو كانت الشاشة lcd يبقى اخر عمرها هو 5 سنوات بعد كده تشتكى اما لو عادية ممكن تقعد معاك اكتر من 6 سنوات بس بعد كده هتشتكى...قولى بأه انت الشاشة اللى عندك نوعها ايه و انا اقولك اذا كان ينفع تتصلح ولا لأ و بقالها معاك اد ايه ؟

من الواضح انو بيقعد على لاب توب لان زرار ال Fn موجود بنسبة 99% في اللابتوبات
بس انا بصراحة مش عارف حل المشكلة بس ياريت تتاكد من تعريفات ال future بتاعت الجهاز عندك
ركب السي دي وعيش مع التعريفات

نادر وليد
10-16-2010, 08:01 AM
شكرا جدا على المجهود

ninja1417
10-16-2010, 01:54 PM

لا هي شاشة لاب توب مش جهاز مكتبي
وهي معايا تقريبا من سنتين ونص

من الواضح انو بيقعد على لاب توب لان زرار ال Fn موجود بنسبة 99% في اللابتوبات
بس انا بصراحة مش عارف حل المشكلة بس ياريت تتاكد من تعريفات ال future بتاعت الجهاز عندك

ركب السي دي وعيش مع التعريفات

ايوا لاب توب
وانا دورت في كل ملف يخص أنظمة الجهاز لاكن مالقيت أي شي
وممكن المشكلة تكون من الكيبورد نفسه

وشكرآ :o

redtiger5000
10-17-2010, 12:22 AM

ايوا لاب توب

طب بص...المشكلة دى خارج تخصصنا و معرفتنا...خد اللاب توب لأى مركز صيانة كمبيوتر يكون محترم و بإذن الله المشكلة تتحل...او لو اللاب توب غالى عليك اوى وديه التوكيل بتـاعه و هما هيعرفوا يصلحوه...بما انه اللاب توب قعد معاك سنتين و نص فا هو كده فعلا بداية مشاكله الا اذا كان توشيبا لأن التوشيبا بيعيش
طبعا ضمانه كان سنة صح ؟

Dark^^Light
10-17-2010, 12:55 AM

ايوا لاب توب

طيب اتأكد من ان الزراير شغالة
لو شغالة يبقي ممكن تغير الاضاءة من الويندوز نفسه

لو انتا ويندوز 7 يبقي اعمل الاتي:
اضغط علي سطح المكتب بزرا الماوس اليمين و اختار تخصيص او Personalize
هتظهرلك شاشة اختار منها العرض او Desplay
هتفتحلك شاشة تانية اختار منها ظبط الأضاءة او Adjust brightness
بص تحت خالص فوق التاسك بار علي طول هتلاقي الضبط بتاعها
حرك المؤشر او ال pointer
و خليه علي ااخر او الوسط براحتك و الشاشة هتلاقي اضاءتها بتذيد او تقل علي حسب ما انتا عايز

محمد البرنس
10-18-2010, 10:34 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يا مليون اهلا و سهلا بكل اعضائنا و حبايب قلبى

والله ليكو وحشة كبيرة اوى :rolleyes:

انا كان عندى مشكلة كده رُفيعه فى الجهاز انا عندى فيرس AutoRun
وكام فيرس كده بيبقو موجودين فى كل البارتشنات بإمتداد Exe

وسعات بيبقا فيه فيروسات من غير إمتداد

انا بس عايز انتى فيرس حلو كده يقدر يشيل الفيروسات دى عشان انا خلاص هولع فى الجهاز

Dark^^Light
10-19-2010, 01:49 AM
اتفضل يا باشا

[/بسم الله الرحمن الرحيم

انا عندي طريقة بشيل بيها اي فيروس من الجهاز مهما كان

الموضوع بسيط جدا

انتا الاول نزل البرنامج ده Avast (http://download30.avast.com//iavs4pro/setupengpro.exe) ]

[FONT="Comic Sans MS"]بعد يستحسن تعمل نسخة ويندوز جديدة قبل ما تنزله و تسطبه و كمان لما تنزل الويندوز متفتحش ال My computer خالص
كل اللي عليك بعد ما تنزل الويندوز انك تاخد الرابط دة في صفحة نت و نزله و سطبه
هيطلب منك في نهاية تسطيبه انه يعمل سكان بعد الريستارت للجهاز دوس علي Yes

بعد كدة هيطلب منك يعمل ريستارت و دوس Finish و الجهاز هيعمل ريستارت

اول ما يفتح الويندوز قبل الكلبة بتاعت ال Welcome بتاعت دخول الويندوز هيعمل سكان

لو طلب منك اي حاجة دوس بس علي رقم 2

و هو هيعمل سكان و هيشيل اي فيروس من عندك
مع العلم انه هيعمل delete لأي Exe file عليه فيروس و غالبا ما هيشيل كله لكثرة الفيروسات فيهم

و بكدة يبقي انتا نظفت جهازك و يستحسن انك تنزل نسخة ويندوز جديدة لان السكان هيكون شال ملفات مفيرسة من الملفات الاساسية في تشغيل الويندوز فا بالتالي هيكون اداءه ضعيف

و بكدة انتا اتخلصت من الفيروسات و العب كونكر زي منتا عايز يا عم:)

نهرالحب
10-19-2010, 04:33 PM
لو سمحت انا عندى مشكله فى الجهاز عارف انت برناج دون لود مانجر ال30يوم بتوعه خلصوا ومش عارف اعمل حاجه فيه ولما اشيله من على الcمش بيتمسح فايريت لو تعرف حل لممشكله دى تقولى عليها

Dark^^Light
10-19-2010, 07:34 PM
اي برنامج بيتسطب لازم بتشال
انا هقولك علي الطريقة

انتا ممكن تشيله عاديمن الكنترولبانال و بعدين تخش في البرامج
Control Panal > Add or remove programs

بعد كدة شيل البرنامج
بعد كدة روح المسار دة:
C:/program files/internet download manager
و امسح الفولدر بنفسك و رستر الجهاز
و ان شاء الله يتشال

انس ابراهيم فتحى
10-20-2010, 01:55 PM
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
اسمى انس سيرفر مرجانه لفل 122
الميلاد الاو ل ترجوان والتانى رامى
لا اله الا الله محمد رسول الله

محمد البرنس
10-20-2010, 10:15 PM
هى المشكلة دى معناها إن برنامج NetFrameWork
عايز يتسطب

Dark^^Light
10-21-2010, 01:37 AM
واضح انه تراينر و هو بيحتاج برامج زي الـ Direct X
و الـ visual C+ 2008
و الـ net frame work

شفهم و لو مشتغلش يبقي التراينر دة بايظ
و كنصيحة مني التراينرات دي بتبقي 90% متفيرسة

اللهم بلغت اللهم فاشهد

محمد البرنس
10-21-2010, 04:12 PM
واضح انه تراينر و هو بيحتاج برامج زي الـ direct x
و الـ visual c+ 2008
و الـ net frame work

شفهم و لو مشتغلش يبقي التراينر دة بايظ
و كنصيحة مني التراينرات دي بتبقي 90% متفيرسة

اللهم بلغت اللهم فاشهد

شكرا جدا على المعلوة

لا متخفش مش بايظ انا مجربو قبل كده و ميه ميه هو ممكن بس البرامج دى هسطبها و هشوف

ALBERNS
10-21-2010, 06:02 PM
و الله واحشنى يا جماعة , بس واحد عمل ايه بقى , ظروف الدراسة

على العموم انا جيت افتح المنتدى + الفيسبوك (على سبيل المثال) لقيت صورة المنتدى كده هو :

http://img246.imageshack.us/img246/3597/bug1h.jpg (http://img246.imageshack.us/my.php?image=bug1h.jpg)

و الفيسبوك . علشان افتح صفحاته او اللعب ال فيه او المواضيع إلخ... بتحتاج صور كتير فالمفروض ان الكمبيوتر لوحدوا يعملها save على الجهاز فى ال cookies , بس ما بيعملش , يعنى انا لما بفتحه فى اليوم الواحد تقريباً بتتفتحلى اكتر من 600 صورة , بس اول ما بطفى الجهاز بيبقى ولا كأنى عملت حاجة , و طبعاً ده بياخد فترة كبيرة علشان يتحملوا تانى + تبطيئ سرعة النت

أرجو المساعدة قبل ما اتشل

YAKO
10-21-2010, 06:17 PM
و الله واحشنى يا جماعة , بس واحد عمل ايه بقى , ظروف الدراسة

على العموم انا جيت افتح المنتدى + الفيسبوك (على سبيل المثال) لقيت صورة المنتدى كده هو :

http://img246.imageshack.us/img246/3597/bug1h.jpg (http://img246.imageshack.us/my.php?image=bug1h.jpg)

و الفيسبوك . علشان افتح صفحاته او اللعب ال فيه او المواضيع إلخ... بتحتاج صور كتير فالمفروض ان الكمبيوتر لوحدوا يعملها save على الجهاز فى ال cookies , بس ما بيعملش , يعنى انا لما بفتحه فى اليوم الواحد تقريباً بتتفتحلى اكتر من 600 صورة , بس اول ما بطفى الجهاز بيبقى ولا كأنى عملت حاجة , و طبعاً ده بياخد فترة كبيرة علشان يتحملوا تانى + تبطيئ سرعة النت

أرجو المساعدة قبل ما اتشل

بص المشكلة من اعدادات الانترنت اكسبلورر
بص
دوس
Tools من فوق
وبعدين
internet option
هيفتحلك صفحة فيها السنة روح لاخر لسان اسمو advanced
هيظهرلك زي كلام تحت بعضو كده وجمب الكلام في مربعات محطوط عليا صح
سيبها وانزل تحت هتلاقي حاجه اسمها
Restore advanced setting
ودوس بعد كده ok لو مظبطتشي الحكاية نزل فير موكس لانو احسن بصراحة
وده الرابط المباشر بتاعو
من هنا (http://download.mozilla.org/?product=firefox-3.6.11&os=win&lang=ar)

ALBERNS
10-22-2010, 12:14 AM
بص المشكلة من اعدادات الانترنت اكسبلورر
بص
دوس
Tools من فوق
وبعدين
internet option
هيفتحلك صفحة فيها السنة روح لاخر لسان اسمو advanced
هيظهرلك زي كلام تحت بعضو كده وجمب الكلام في مربعات محطوط عليا صح
سيبها وانزل تحت هتلاقي حاجه اسمها
Restore advanced setting
ودوس بعد كده ok لو مظبطتشي الحكاية نزل فير موكس لانو احسن بصراحة
وده الرابط المباشر بتاعو
من هنا (http://download.mozilla.org/?product=firefox-3.6.11&os=win&lang=ar)

عملت ال قلتلى عليه بالتفصيل . و كل حاجة زى ما هي

و دى حصلت معايا قبل كده و اتحلت بس مش فاكر ازاى , و كمان حتت ان الصور متظهرش و يطلع مكنها مربع عليه x بتحصل مع المنتدى ده بس , بس مشكلة الصور دى مع كل المواقع

فياريت حل , و كون للانترنت اكسبلورر لانى متعود عليه و صعب استخدم غيره

Dark^^Light
10-22-2010, 12:40 AM
اولا احب افهمك ان ستايل المنتدي الاصلي اللي انتا شغال عليه فيها مشاكل و دة عند كل الناس و جاري تصليحها

ثانيا مشكلة الانترنت اكسبلورر ممكن تتحل بالتحديث و لكن مش اكيد

ALBERNS
10-22-2010, 08:51 PM
شكراً على المساعدة , كده اتحلت مشكلة المنتدى

دلوقتى مشكلة ان الصور مش بيتعملها save دى قولتلى ان الحل انى احدث الأنترنت اكسبلورر , بس انا عندى اخر نسخة Internet Explorer 8 , و بردوا انا عندى الفاير فوكس بس مش بيحفظ الصور بردوا , فايه الحل ؟

Dark^^Light
10-23-2010, 03:24 AM
يبقي الحل انك تعمل زي ما ياكو قالك في الكوكيز
غير كدة مظنش في حل تاني غير انك تنزل نسخة جديدة

ninja1417
10-29-2010, 12:24 AM
طب بص...المشكلة دى خارج تخصصنا و معرفتنا...خد اللاب توب لأى مركز صيانة كمبيوتر يكون محترم و بإذن الله المشكلة تتحل...او لو اللاب توب غالى عليك اوى وديه التوكيل بتـاعه و هما هيعرفوا يصلحوه...بما انه اللاب توب قعد معاك سنتين و نص فا هو كده فعلا بداية مشاكله الا اذا كان توشيبا لأن التوشيبا بيعيش
طبعا ضمانه كان سنة صح ؟

طيب اتأكد من ان الزراير شغالة
لو شغالة يبقي ممكن تغير الاضاءة من الويندوز نفسه

لو انتا ويندوز 7 يبقي اعمل الاتي:
اضغط علي سطح المكتب بزرا الماوس اليمين و اختار تخصيص او personalize
هتظهرلك شاشة اختار منها العرض او desplay
هتفتحلك شاشة تانية اختار منها ظبط الأضاءة او adjust brightness
بص تحت خالص فوق التاسك بار علي طول هتلاقي الضبط بتاعها
حرك المؤشر او ال pointer
و خليه علي ااخر او الوسط براحتك و الشاشة هتلاقي اضاءتها بتذيد او تقل علي حسب ما انتا عايز

مشكوورين على مجهوداتكم الجبارة معاي :)
جزآكم الله خير
.:. بالتوفيق .:.

beautynature88
10-29-2010, 12:33 AM
رائع الموضوع يسلمووو ايدك

http://www.vip70.com/smiles/data/aa4.gif (http://www.vip70.com/vb/)

alameeremad
10-29-2010, 12:38 AM
جهازى شغال وكل حاجه وكل حاجه 100%100 ومفيش زيه بس تيجى على كونكر وتشغل مش بيشتغل :d
شوفو الحل والرد السريع

بيبارس
10-31-2010, 07:52 AM
السلام عليكم
انا عاندي مشكله صغيره وارجو الافاده" اولا:- الفيرس القاتل
الي هوا اسمو اتوران اكيد كلكم تعرفوه!ما علاجو؟ انا عملت دليتت
لكل الهاردببرنامج >>{Avira }Antivirus}}ومسحت كل الفيرس وعملت اعادة تسطيب نسخه وندوز
طبعا اناعملت SCAN على جهاز
تاني المهم بأستمرارالبرنامج
يعلن رساله بتقول ان في فيرس اطوران في الدي {D}وانا مش عارف اعمل ايه تاني بصراحه فا لو عندك حل اكون متشكر جدا وارجو تقبل مروري http://abdullah000.jeeran.com/new/alshammery.jpg

بيبارس
10-31-2010, 09:53 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
اولا:- اود ان اشكر القائمين على المنتدى لتعاونهم الدائم لمساعدة الاعضاء
ثانيا:- شكر خاص لمشرف المنتدى{ Mr.EsLaM }لتعاونه الدائم
ثالثا:- انا مشكلتي فيرس Autorun انا عملت scan على الهرد
ومسحت الفريس واعدت تسطيب نسخة وندوز7 ومزال موجود
على برتيشن الD فما العمل مع العلم انا استخدم برنامجAvira Antivirus ارجو المساعده وشكرا

redtiger5000
10-31-2010, 12:26 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
اولا:- اود ان اشكر القائمين على المنتدى لتعاونهم الدائم لمساعدة الاعضاء
ثانيا:- شكر خاص لمشرف المنتدى{ Mr.EsLaM }لتعاونه الدائم
ثالثا:- انا مشكلتي فيرس Autorun انا عملت scan على الهرد
ومسحت الفريس واعدت تسطيب نسخة وندوز7 ومزال موجود
على برتيشن الD فما العمل مع العلم انا استخدم برنامجAvira Antivirus ارجو المساعده وشكرا

طب مفيش شكر للأخ اللى ماسك الموضوع من ساعة ما free مشى و سابه
انت قلت انك سطبت نسخة جديده و الكلام ده كان فى ال c مش الدى يعنى الفيروس هيفضل موجود
بص انت تنزل اداة اسمها auto run remover هتلاقيها فى كل مكان حملها و اعمل بيها سكان هتشيل الفيروس بإذن الله

redtiger5000
10-31-2010, 12:30 PM
جهازى شغال وكل حاجه وكل حاجه 100%100 ومفيش زيه بس تيجى على كونكر وتشغل مش بيشتغل :d
شوفو الحل والرد السريع
جرب رامات حد صاحبك و لو اللعبة اشتغلت يبقى العيب من الرامات جرب كده و كلمنى تانى
شكراً على المساعدة , كده اتحلت مشكلة المنتدى

دلوقتى مشكلة ان الصور مش بيتعملها save دى قولتلى ان الحل انى احدث الأنترنت اكسبلورر , بس انا عندى اخر نسخة Internet Explorer 8 , و بردوا انا عندى الفاير فوكس بس مش بيحفظ الصور بردوا , فايه الحل ؟

اقولك انا على حل من الاخر...حط اسطوانة الوندوز فى ال CD-Rom و هتلاقى كلمة repair من ضمن الاختيارات اللى قصادك دوس عليها و كمل خطواتها هتلاقى الوندوز رجع زى ما كان ...كلمنى تانى و قولى ايه اللى حصل

محمد البرنس
11-03-2010, 10:05 PM
الجهاز بـتـاع واحد صحبى النت فيه متعرف و كل حاجة تمام بس المشكلة إن الياهو بيفتح عادى إنما موزيلا او اى مستعرض تانى مبيرضاش يفتح ... حد عندو حل يا شباب .. و دى صور من المشكلة دى .. و يا ريت حد يقولى الرسالة دى بتاعة ايه..
علما بأنى : مسحت التعريف و عرفتو تانى و مسحت موزيلا و سطبتو جربت اكتر من برنامج و هم
Mozilla FirFox & Google Chrome & Interne Explorer
ولا واحد فيهم اشتغل

و دى الرسالة التانية

Dark^^Light
11-04-2010, 05:21 AM
يا باشا الرسالة بتقول انه مشترك بنفس الاسم
يعني في مستخدمين بنفس الاسم

خليه يشيل اي connection لاي شبكة و يدخل تاني فيها و يدخل مرة واحدة باسم مستخدم مختلف

محمد البرنس
11-06-2010, 11:54 AM

خليه يشيل اي connection لاي شبكة و يدخل تاني فيها و يدخل مرة واحدة باسم مستخدم مختلف

نعم.. والله مش فاهم حاجة :d

redtiger5000
11-06-2010, 08:13 PM

قصدك نفس ال ip
حد عمل ال ip بتــاعه نفس ال ip بتاعك و عشان كده الويندوز بيقولك انت متشابه فى ال ip مع واحد تانى و بيقولك تغيره...قول للناس اللى معاك فى الشبكة تبطل تلعب فى ال ip
ال ip ده اللى هو عنوان الكمبيوتر بتاعك على النت او البطاقه الشخصية بتاعته على النت

Dark^^Light
11-07-2010, 02:25 AM
نعم.. والله مش فاهم حاجة :d
ريد تايجر وضحلك قصدي

ممكن حد عندك في الشبكة حب يغير الاي بي عشان يقدر يعمل دونلود بدون انتظار مدة معينة مثلا و النتيجة انه خلاه برقم الاي بي بتاعك

حاول تشوف الموضوع دة و قلنا الاخبار

redtiger5000
11-07-2010, 02:58 AM
IP= internet protocol
يعنى نظام معين لازم يكون موجود عشان تدخل على النت
حتة فزلكة كده ههههه

Dark^^Light
11-07-2010, 03:26 AM
ههههههههههههههههههههه
يا جامد يا جامد

بس مش هسيبك الا لما اتفزلك انا كمان ولا ايه؟

Internet protocol : is the principal communications protocol used for relaying datagrams (packets) across an internetwork using the Internet Protocol Suite. Responsible for routing packets across network boundaries, it is the primary protocol that establishes the Internet.

طبعا في الانواع الاتية:
IP adress
IP (struct)
IP (complexity)
IP core

و طبعا IP code
للحماية او internet protocol protection

قلي لو عايز تفاصيل هههههههههههههههه
شايف الفزلكة؟؟

Flower Life
11-08-2010, 02:09 PM
طيب انا نفسي اتاكد من هل يوجد فايروس ولا لا بالجهاز عندك فكرة كيف ؟

Dark^^Light
11-13-2010, 06:46 PM
ممكن تنزلي برنامج انتي فيرس و تعملي منه سكان

في برامج زي:
Avast
Node32
Kaspersky

و غيرهم

elsfah555
11-13-2010, 07:09 PM
طيب انا نفسي اتاكد من هل يوجد فايروس ولا لا بالجهاز عندك فكرة كيف ؟

يوجد بعد المواقع تعمل اسكان اونلاين وده المواقع
http://www.eset.com/online-scanner.
http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html
http://www.kaspersky.com/virusscanner

ao0oa
11-13-2010, 08:52 PM
انحذف كرت الصوت من عندي

جهازي من شركه zai

وتعريفه الي موجود على الجهاز وخلفه

zi 449

ارجو الحل جيبولي كرت صوت يشتتتتتتتتغل :(

rahomi2000
11-14-2010, 01:52 AM
انا عندي مشكله في كرت الصوت سماعات الجهاز ماتشتغل ام السماعات حقت الراس تشتغل شنو الحل اخواني

Flower Life
11-14-2010, 03:01 PM
يوجد بعد المواقع تعمل اسكان اونلاين وده المواقع
http://www.eset.com/online-scanner.
http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html
http://www.kaspersky.com/virusscanner

مشكوووووووووووووووووور

Dark^^Light
11-14-2010, 03:02 PM
اتاكد ان الوصلات بتاعت السماعات العادية متوصلة صح

rahomi2000
11-14-2010, 08:34 PM
اتاكد ان الوصلات بتاعت السماعات العادية متوصلة صح
افهميني اللحين انا عندي لاب توب سماعات نفس الاب توب ماتشتغل ام السماعات الخارجيه اللي اشتريه بي 35 ريال تشتغل

Dark^^Light
11-15-2010, 02:56 PM
بص كلامك معناه ان سوكيت السماعة شغال و السماعات الاصلية مش شغالة

يبقي في احتمالين:
الاول ان الويندوز يكون بايظ و مش بيشغلك السماعات الاصلية

الثاني انه يكون عيب هاردوير و دة توديه الضمان او توكيل لتصليحه

و انصحك تنزل نسخة ويندوز جديدة قبل ما توديه التوكيل

mr.ghost
11-15-2010, 07:03 PM
السلام عليكم
انا دحين الجهاز حقي اول ما يفتح يجيني الشاشة الاولى مدري اشسمها بعدين تجيني شاشة البوت بعدين شاشة الوندز ما تجي ولا حتى يعيد التشغيل يجي عند شاشة البوت ويجيب شاشة سودةة فياريت تعلموني هذي مشكلة من ايش عشان اعرف ايش اشتري معالج ولا بور واذا نزلت عند الرجال يقول 100 ريال عشان الكشف عن المشكلة بس يعني 150 جنبيه طبعا هذا غير الجهاز الجهاز يعني اذا كان معالج يكلف 500 ريال لأسوء جهاز واحسن جهاز ب2500 ياريت تساعدوني

rahomi2000
11-16-2010, 12:38 AM
بص كلامك معناه ان سوكيت السماعة شغال و السماعات الاصلية مش شغالة

يبقي في احتمالين:
الاول ان الويندوز يكون بايظ و مش بيشغلك السماعات الاصلية

الثاني انه يكون عيب هاردوير و دة توديه الضمان او توكيل لتصليحه

و انصحك تنزل نسخة ويندوز جديدة قبل ما توديه التوكيل
:(ايوه الوندوز بــــتـــاع الجهاز مزيف وندوز 7 ضحك عليه المهندس

mr.ghost
11-16-2010, 03:38 AM
السلام عليكم
انا دحين الجهاز حقي اول ما يفتح يجيني الشاشة الاولى مدري اشسمها بعدين تجيني شاشة البوت بعدين شاشة الوندز ما تجي ولا حتى يعيد التشغيل يجي عند شاشة البوت ويجيب شاشة سودةة فياريت تعلموني هذي مشكلة من ايش عشان اعرف ايش اشتري معالج ولا بور واذا نزلت عند الرجال يقول 100 ريال عشان الكشف عن المشكلة بس يعني 150 جنبيه طبعا هذا غير الجهاز الجهاز يعني اذا كان معالج يكلف 500 ريال لأسوء جهاز واحسن جهاز ب2500 ياريت تساعدوني

خلاص يعني اتعقدتوا من مشكلتي والله تعبت ابغى جوابببببببببببببببببببببببببب

Dark^^Light
11-18-2010, 12:26 AM
ممكن توضح اكتر؟؟

loda68
11-21-2010, 11:33 PM
انا مشكلتى انا ونا كنت بسطب نسخه ضغطت حرف d لعد ما النسخه اتسطبت ملقتش اى ايقونه فى mycomputer سوا ايقونة c ارجوك شفلى الحل بسرعه

loda68
11-21-2010, 11:54 PM
الجهاز ***** وانا كنت بعمل نسخه جالى خيارات بدل ما اضغط enterضغطت حرفd النشخه اتعملت وبشوف my computer ملقتشى اى ايقونات سوا ايقونة c ممكن بعد ازنك تشوفلى حل

loda68
11-21-2010, 11:55 PM
الجهاز ***** وانا كنت بعمل نسخه جالى خيارات بدل ما اضغط enterضغطت حرفd النشخه اتعملت وبشوف my computer ملقتشى اى ايقونات سوا ايقونة c ممكن بعد ازنك تشوفلى حل

redtiger5000
11-22-2010, 03:44 PM

ايوا... حضرتك مسحت درايف ال d من الهارد...روح لأى حد بتـاع صيانة كمبيوتر خليه يقسم لك الهارد من جديد بس متخافش الداتا اللى عليه مش هتروح

loda68
11-22-2010, 11:56 PM
عملتلى ايه

loda68
11-22-2010, 11:57 PM
ايوا... حضرتك مسحت درايف ال d من الهارد...روح لأى حد بتـاع صيانة كمبيوتر خليه يقسم لك الهارد من جديد بس متخافش الداتا اللى عليه مش هتروح

الف شكر يا باشا

redtiger5000
11-23-2010, 02:39 AM
الف شكر يا باشا

العفو اى خدمة

~shiko~
11-27-2010, 11:21 AM
انا عندى مشكلة فى الياهو
ان انا اكتب وماشوفش الكلام والى قدامى يشوف الكلام
ويكتب وانا مشوفش كلاموا برضة
وشيلت الياهو وسطبتوا تانى ونفس المشكلة:(:(

redtiger5000
11-27-2010, 05:15 PM
انا عندى مشكلة فى الياهو
ان انا اكتب وماشوفش الكلام والى قدامى يشوف الكلام
ويكتب وانا مشوفش كلاموا برضة
وشيلت الياهو وسطبتوا تانى ونفس المشكلة:(:(

ايوا حصلت معايا...دى مشكلة فى الخط بتـاع الويندوز.. باظ عندك
يا اما تسطب ويندوز جديد و ده الاحسن و يا اما تحط فونت او خط جديد فى فولدر الويندوز من جديد

~shiko~
11-27-2010, 05:17 PM
ايوا حصلت معايا...دى مشكلة فى الخط بتـاع الويندوز.. باظ عندك
يا اما تسطب ويندوز جديد و ده الاحسن و يا اما تحط فونت او خط جديد فى فولدر الويندوز من جديد

طب باولك احط فونت جديد ازاى
وشكرا يا حبى على الافادة

Dark^^Light
11-28-2010, 01:30 AM
نزل الفونت اللي انتا عايزه من النت
و خده كوبي و اعمل باست في المسار دة:
Control Panal > Font

~shiko~
11-28-2010, 02:31 AM
نزل الفونت اللي انتا عايزه من النت
و خده كوبي و اعمل باست في المسار دة:
Control Panal > Font

ماشى يا حبى انزل انهى فونت؟؟
ومنين ممكن رابط:o

Dark^^Light
11-28-2010, 03:15 AM
اكتب في الجوجل خطوط للتحميل

nasro02
12-04-2010, 07:32 PM
السلام عليكم
يبدوا بان درجة حرارة البروسيسار ترتفع حملت برنامج يقياس درجة حرارة الحاسوب ووجدتوا عندما ادخل اي لعبة ترتفع درجة الحرارة لتصل الى اكثر من70 درجة

لوول
12-04-2010, 07:41 PM
السلام عليكم ورحمة الله

...وبعد

انا عندي مشكله فرمت جهازي اكثر من مره بس المشكله مايدخل الا دنيازاد ارجو حل المشكله {ارسلي بالخاص}

تحياتي .لوول

Dark^^Light
12-04-2010, 09:17 PM
يبدوا بان درجة حرارة البروسيسار ترتفع حملت برنامج يقياس درجة حرارة الحاسوب ووجدتوا عندما ادخل اي لعبة ترتفع درجة الحرارة لتصل الى اكثر من70 درجة
بص مبدأيا حاول تنظف جهازك
و خرج البروسيسور و نضفه بفرشة سنان هو و الرامات

لو متحلتش اعمل ويندوز
لو مفيش فايدة اكشف علي جهازك هارد وير

زمن المصالح
01-05-2011, 08:19 PM
مشكور على الموضوع الرآئع ..

انا عندي مشكلة .. وهي

عدم وجود صوت في الجهاز مع العلم اني معرف كارت الصوت ...
ومجرب التعريف الي عندي .. من قبل وكان شغال لاكن ما ادري وش المشكلة

مع العلم .. ان المشكلة مش من الويندوز .. لأني مسحته ونزلت أكثر من مرة ...

وانا عندي ويندوز xp >>> ,والسماعات شغالة طبعًا ...

اتمنى تساعدوني ... ولكم جزيل الشكر ..~

!

Dark^^Light
01-06-2011, 01:28 AM
تأكد من البلاير الي انتا مشغله

زمن المصالح
01-06-2011, 09:36 AM
تأكد من البلاير الي انتا مشغله

انا مجرب كثير ... وقلتلك .. إني فرمت الجهاز عشان أتأكد من ل شيئ ...

!

mohamedh1997
01-07-2011, 09:33 PM
انا عندى سوال بسيط هل افاست قوى ولا انا كان عندى افيرا السوال التانى انا كان عندى كاسبر سكاى بس مش عجبنى ليه علشان مش بشغل كونكرالعربية وكونكر تهيس وبطي جدا انا الان عندى افاست ارجوا المساعده:confused::confused::confused:

Dark^^Light
01-08-2011, 01:41 AM
انا مجرب كثير ... وقلتلك .. إني فرمت الجهاز عشان أتأكد من ل شيئ ...

!
يبقي مفيش غير حاجتين ليك
الاولي ان البرنامج من اسطوانة التعريف باظ و لو عايز تتأكد ممكن تحمله من موقع شركة المزر بورد بتاعتك بالموديل و السيريال نمبر

اما التانية ان يكون كارت الصوت عندك باظ
و روح شوفه في اي محل

Dark^^Light
01-08-2011, 01:43 AM
انا عندى سوال بسيط هل افاست قوى ولا انا كان عندى افيرا السوال التانى انا كان عندى كاسبر سكاى بس مش عجبنى ليه علشان مش بشغل كونكرالعربية وكونكر تهيس وبطي جدا انا الان عندى افاست ارجوا المساعده:confused::confused::confused:
ممنوع الكلام في سيرفر التهييس حسب تعليمات المنتدي
اما مشكلتك بالنسبة للكاسبر و التهييس هو ان التهييس بطبيعتها مفيرسا و دة رد فعل طبيعي للبرنامج

بالنسبة لي افل الافاست في السكان الشامل من البوتينج
و ال نود 32 في الحماية

زمن المصالح
01-08-2011, 12:41 PM
يبقي مفيش غير حاجتين ليك
الاولي ان البرنامج من اسطوانة التعريف باظ و لو عايز تتأكد ممكن تحمله من موقع شركة المزر بورد بتاعتك بالموديل و السيريال نمبر

اما التانية ان يكون كارت الصوت عندك باظ
و روح شوفه في اي محل

مشور يالغآلي .. بشوف إن شاء الله

!

mohamedh1997
01-08-2011, 07:31 PM
ممنوع الكلام في سيرفر التهييس حسب تعليمات المنتدي
اما مشكلتك بالنسبة للكاسبر و التهييس هو ان التهييس بطبيعتها مفيرسا و دة رد فعل طبيعي للبرنامج

بالنسبة لي افل الافاست في السكان الشامل من البوتينج
و ال نود 32 في الحماية

شكرا دارك ليت:):)

arsanyp25
01-08-2011, 07:37 PM
انا مش عندى مشكلة بالضبط لكن انا عندى سؤال انا عندى منتدى و عايز انشره فى الجوجل و اخليه مشهور لو الشرح طويل ممكن تعطينى رابط عليه الشرح

Dark^^Light
01-09-2011, 02:15 AM
لازم تعمل تبادل اعلاني مع الجوجل
الطريقة مش فاكرها انما انتا بتعمل تبادل اعلاني معاه و بتعمل مواضيع الاول كتير عن كل اللي الناس ممكن تطلبه
بعد كدة اعمل التبادل و هتلاقي المنتدي بتاعك بيظهر بعد 3 اشهر

محمد البرنس
01-09-2011, 06:36 PM
السلام عليكم

ليكم وحشة جدا ً جدا ً يا رجالة

والله انا مش عارف اقول ايه من كتر وحشتي ليكو :):)

خورى وبس
01-19-2011, 03:39 PM
ياجماعه بدى منك مساعده اريد كيفية استخدام برنامج بارتشين ماجك وبالاخص مرحله زياده ونقصان فى البارتشين المراد انا عندى مساحه فاضيه 4 جيجا وعاوز انقلهم للسى علاشان مفهوش مساحه اعمل ايه لانه مش راضى يزود فى حجم البارتشين ارجو الحل

وعندى مشكله كمان انا عاوز كتت منزل ويندوز والويندوز كان موجود عليه العلامه الصفرا جمب لاساعه اتضحلى انها بتاعت تحديث الجهااااز فحدثت الجهاز عادى وافتكرت انو مش هياخد مساحه كبيره اوى كده فالمهم روحت يمين وشما لفى المنتديات ولقيت حل الغاااااء المشكله دى وحلتها بس المشكله مش فى كده المشكله فى ان موجود مساحه كانت على السى وبعد التحديث لقيت السى مكبوس على اخره واعاوز احذف التحديث ده من الجهاز بالاخص السى

#tone#
01-19-2011, 10:18 PM
انا عندى مشكلة فى تشغيل الجهاز كل ما افتحة
يوصل بور وكلو تمام بس لحظة وقبل ما يبدا حتى بظهور الكلام على الشاشة يقوم المروحة قافلة
وكل ما اشغلة يحصل كدا وشيلت البور سبلاى وحطيتو تانى ومش عارف اعمل اية والله ياريت الرد
دي مشكلة اية بظبط وشكرا ....:rolleyes::rolleyes:

K1S1A
02-03-2011, 12:17 AM
انا ابي برنامج إكس 11 لتشغيل كونكر
ارجو انك ترسل البرنامج البريد الألكتروني atatar3@hotmail.com

youssefgaber
02-03-2011, 09:11 AM
اهلا بيك دايما
اختار كله
بتمسح بس الملفات اللى مش ضرورية
ومتخافش دى ملفات مش مهمة فى الويندوز

اتغفتفففففففففففففف

youssefgaber
02-03-2011, 09:18 AM
::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad :

youssefgaber
02-03-2011, 09:24 AM
الهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههغخعسسثبلشلاثق2ةشهمزؤخة (http://%D8%BA%D8%AE%D8%B9%D8%B3%D8%B3%D8%AB%D8%A8%D9%84%D 8%B4%D9%84%D8%A7%D8%AB%D9%822%D8%A9%D8%B4%D9%87%D9 %85%D8%B2%D8%A4%D8%AE%D8%A9)[/B]

mb_o33
02-03-2011, 10:14 AM
يوصل بور وكلو تمام بس لحظة وقبل ما يبدا حتى بظهور الكلام على الشاشة يقوم المروحة قافلة
وكل ما اشغلة يحصل كدا وشيلت البور سبلاى وحطيتو تانى ومش عارف اعمل اية والله ياريت الرد

غير المروحة
او البور سبلاي كامل

انا ابي برنامج إكس 11 لتشغيل كونكر
ارجو انك ترسل البرنامج البريد الألكتروني atatar3@hotmail.com

تلاقيه بتوقيعي

redtiger5000
02-03-2011, 10:38 PM

لو الجهاز ده جديد يبقى هو من النوع انه لو الجهاز بارد المروحة تقف و لو من النوع العادى يبقى كده العيب من الباور سبلاى مش بتوصل كهرباء كويس للمروحة...خد الباور سبلاى و روح لحد بتـاع صيانة و هتتحل المشكلة بإذن الله بسهولة لأن المشاكل اللى زى دى مينفعش انت تحلها بنفسك
و بالنسبة لك يا اخ خورى انا معرفش احل مشكلتك و ارجو من الاخوه المختصين الدخول لحل المشكلة

مهرأئيل
02-16-2011, 04:17 AM
مرحبا

عندي استفسار حول افضل برنامج انتي فايروس
لانو جهازي صرلو مره واخترق واتغير الباس تبع كونكر فمن ساعتها خايفه فبدي برنامج كتير حلو وقوي بيمنع هالشغلات

انا هلئ بستعمل برنامج افاست نسخه انترنت سيكورتي فشو رأيك منيحه او بطاله

SheToSs
02-16-2011, 07:26 AM
مرحبا

لانو جهازي صرلو مره واخترق واتغير الباس تبع كونكر فمن ساعتها خايفه فبدي برنامج كتير حلو وقوي بيمنع هالشغلات

برنامج Avira

جميل جدا جدا

انا عن نفسي بستخدمه و بحبه

و كان في هنا موضوع للمشرف العام مستر اسلام
عن هذا البرنامج بجد برنامج رائع

redtiger5000
02-16-2011, 06:39 PM
مرحبا

افست او افير او كاسبر سكاى قمة فى الحماية و التكنولوجيا اى واحد منهم جيد جدا
لكن ليا تعليق بسيط على كاسبر سكاى...هو مزعج شوية يعنى كل اما يلاقى فيروس يصدر صوت مزعج

picaso1912
02-16-2011, 06:57 PM
يا شباب الله يخليكون اسمعوني هي اللعبة والله مضيعة للوقت والمال والله والله انت بس فكر شوي وامعن التفكير وقاوم نفسك بالرغبة باللعب والله العظيم انا انضريت ولا اسمح باللعبة من عند المجوس والهندوس اني العب فيها يا شباب فكروا معي الله و نبيه صلى الله عليه وسلم حذر من الرهبان و كمان اللي بشركة كونكر الكلاب من دسائسهم انه حطو شخصية الراهب باللعبة عشان نتقبل في انفسنا شوي شوي ونحب الراهب ويصير في نوع من الإعجاب ارجوك تمعن قليلا فتجد الحل

MR.mnyr
02-17-2011, 04:54 AM
آخي آلغآليـ فري..

آتمنى أنك للحين تتابع الموضوع من 2009 :( خخخ

المهم

اخوي العزيز فري

آنا لما العب كونكر << اللعبه الوحديه في جهازي. .

بعض الآحيان بنط

بعدين يعلق الجهاز كلو واحرك الماوس

اضغط كلك يسار ع الماوس واحركه يعلق

يصير كلو معلق

وينتظر 20 ثانيه او اكثر

ويطلع لي شاشه زرقاء

ومكتوب فيها مثلآ ارقام الي زي كذا

0x00089

مو هذا المهم مثله بس ارقام غريبه وحروف اكس ومدري ايش

لو تعرف الحل
سآعدني المشكله صار لها سنه وشوي

لدرجة إن لما يعلق

آخبط آآوم الجهآأآز من العصبيه *_* ):

آتمنى ترد وتحل هذي المشكله الي معقدتني فالجهاز

هع هع هع
02-17-2011, 09:02 PM
السلام عليكم ..

عندي مشكلة ... هي انك لو تدخل اي مجلد من المجلدات ... تلاقي ملفين زايدين ... >>> لازم ماادري ليه .. ولما تضغطهم يجيبلك نفس المجلد بس في صفحة ثانية (( ان حسن التعبير ))

اخليكم مع الصور مع الامثلة

http://im.gulfup.com/2011-02-17/1297965684961.jpg (http://www.gulfup.com/)

صورة ثانية لمجلد ثاني

http://im.gulfup.com/2011-02-17/1297965684252.jpg (http://www.gulfup.com/)

وعلى فكرة احب اقول لكم بالتفاصيل اكثر ان معي ccleaner
حق التنظيف ..

ياليت الحل شبآآآب ... وشكرا

redtiger5000
02-18-2011, 05:12 AM
السلام عليكم ..

عندي مشكلة ... هي انك لو تدخل اي مجلد من المجلدات ... تلاقي ملفين زايدين ... >>> لازم ماادري ليه .. ولما تضغطهم يجيبلك نفس المجلد بس في صفحة ثانية (( ان حسن التعبير ))

اخليكم مع الصور مع الامثلة

http://im.gulfup.com/2011-02-17/1297965684961.jpg (http://www.gulfup.com/)

صورة ثانية لمجلد ثاني

http://im.gulfup.com/2011-02-17/1297965684252.jpg (http://www.gulfup.com/)

وعلى فكرة احب اقول لكم بالتفاصيل اكثر ان معي ccleaner
حق التنظيف ..

ياليت الحل شبآآآب ... وشكرا

ده فيروس ...شيله

redtiger5000
02-18-2011, 05:12 AM
آخي آلغآليـ فري..

آتمنى أنك للحين تتابع الموضوع من 2009 :( خخخ

المهم

اخوي العزيز فري

آنا لما العب كونكر << اللعبه الوحديه في جهازي. .

بعض الآحيان بنط

بعدين يعلق الجهاز كلو واحرك الماوس

اضغط كلك يسار ع الماوس واحركه يعلق

يصير كلو معلق

وينتظر 20 ثانيه او اكثر

ويطلع لي شاشه زرقاء

ومكتوب فيها مثلآ ارقام الي زي كذا

0x00089

مو هذا المهم مثله بس ارقام غريبه وحروف اكس ومدري ايش

لو تعرف الحل
سآعدني المشكله صار لها سنه وشوي

لدرجة إن لما يعلق

آخبط آآوم الجهآأآز من العصبيه *_* ):

آتمنى ترد وتحل هذي المشكله الي معقدتني فالجهاز

مجرد نسخة ويندوز...غير نسخة الويندوز

هع هع هع
02-18-2011, 11:29 AM
ده فيروس ...شيله

كيف اشيله اخوي ؟؟

MINIME
02-22-2011, 08:56 PM
صراحه فكره روعه
انا عندي مشكله
انا عندي ويندوز 7 و بعلق كتير و عندي المتصفحات بضلها تعلق
يا ريت الحل :rolleyes:

redtiger5000
02-23-2011, 02:41 AM
كيف اشيله اخوي ؟؟

بالانتى فيروس

redtiger5000
02-23-2011, 02:42 AM
صراحه فكره روعه
انا عندي مشكله
انا عندي ويندوز 7 و بعلق كتير و عندي المتصفحات بضلها تعلق
يا ريت الحل :rolleyes:

العيب من نسخة الويندوز غيرها

rem511
03-01-2011, 04:32 PM
هذي اول مشاركة ليا واتمنى اجد حل لمشكلتي

انا كنت ادخل الاسم والباس واختار شخصية
شوية يعلق عليا العداد وهوا يسوي الخرايط

وبعدين قفلت اللعبة ونسيت الاسم
كيف اجيب الاسم اقين

وشكرا لكم على الموضوع المميز

redtiger5000
03-02-2011, 01:51 AM
هذي اول مشاركة ليا واتمنى اجد حل لمشكلتي

انا كنت ادخل الاسم والباس واختار شخصية
شوية يعلق عليا العداد وهوا يسوي الخرايط

وبعدين قفلت اللعبة ونسيت الاسم
كيف اجيب الاسم اقين

وشكرا لكم على الموضوع المميز

هو موضوع اخونا free لكنه اعتزل المنتدى
و انا و بعض الاخوة المتخصصين بنقوم عليه
بالنسبة لمشكلتك لأ مينفعش تجيب الاسم لأن دى الحاجة الوحيده اللى المفروض انك حافظها اما استرجاع الباس ورد فا ممكن
و اهلا و مرحبا بك وسط اخواتك

mohamedh1997
03-04-2011, 09:01 PM
يا جماعة انا لما اجى ادخل اللعبة يقول ثبت فلاش او 6,0 ارجو المساعده

redtiger5000
03-05-2011, 05:54 AM
يا جماعة انا لما اجى ادخل اللعبة يقول ثبت فلاش او 6,0 ارجو المساعده

بسيطة..اكتب فى جوجل flash player 10 و حمله و سطبه بس لازم تكون قافل اى متصفح و انت بتسطبه و بعدين افتح اللعبة هتفتح معاك عادى بإذن الله

arsanyp25
03-05-2011, 11:23 PM
هلا بكم
أنا مش عندى مشكلة بس سؤال اتمنى ان حد يساعدنلا لأن هو ده الموضوع الوحيد اللى فيه أشيا متعلقة بالكمبيوتر .
انا عندى كونكر خربانة و اوقات بلاقى عتادى مخلوع زى البرج و انا مستوى قليل ( سكند ) يعنى مش هينفع البسه تانى فأنا سألت ناس قالولى اعمل اسكان فيروس فأنا مش عارف الفيروسات المحذوفة بتبقى موجودة فين علشان اعرف انا خرجت كام فيروس من الجهاز :confused:
مع أطيب تحياتى

Dark^^Light
03-06-2011, 03:17 AM
]Detection: 4

دة اللي تم العثور عليه 4 فيروسات

K_A_K_A
03-06-2011, 04:37 AM
شباب عندي صفحه تسجيل اللعبه وتسجيل اميل في الياهو مش شغالين هم فقط ايه السبب؟

arsanyp25
03-06-2011, 06:40 AM
]Detection: 4

دة اللي تم العثور عليه 4 فيروسات
شكراااااااااا :)

!*ZeRoO*!
03-07-2011, 05:18 AM
السلام عليكم

انا عندي مشكله في النت

المشكله هي الcut

يعني شغال وسريع وميه ميه

بس فيه cut بسيط جدا بس رخم جداااا

تقريبا كل 10 ثواني يحصل قطع ثانيه او ثانيتين وده بياثر جدا في كونكر

البينج 150 ولا يزيد عن 300 بس كل شويه اللعبه تقف واجي انط الاقي اللعبه فاضيه اكيد فاهمين قصدي ايه

بس النت بيبقي شغال يعني مش بيطفي وينور لا شغال

لان القطع مش بيستمر غير ثواني وبيرجع تاني

عاوز اعرف ايه السبب

هل الاسلاك علما باني جربت 4 او 5 اسلاك

هل الاسبليتر رغم اني وصلت الراوتر بالخط مباشره من غير سبيلتر

هل الراوتر عملا بانو لسا مكملشي سنه

هل من الشركه؟

ولا من الفيشه اللي في الحيطه وديه اللي انا شاكك فيها

لان الفيشه التاينه اللي في البيت كانت بتعلق كدا لغايه ما باظت خالص

ولا من السنترال وده اللي انا خايف منو

ولا من الشركه ؟

:( ياريت تقولولي حل يا رجاله وتقولولي لو اتصلت بخدمه العملاء اقلهم ايه بالظبط

الاسم العلمي للمشكله يعني:D

لان حرام النت سريع بس القطع ده رخم جدااااااااااااااااااااااا

في كونكر وفي التحميل وفي التصفح حتي:(

redtiger5000
03-07-2011, 06:14 AM
السلام عليكم

انا عندي مشكله في النت

المشكله هي الcut

يعني شغال وسريع وميه ميه

بس فيه cut بسيط جدا بس رخم جداااا

تقريبا كل 10 ثواني يحصل قطع ثانيه او ثانيتين وده بياثر جدا في كونكر

البينج 150 ولا يزيد عن 300 بس كل شويه اللعبه تقف واجي انط الاقي اللعبه فاضيه اكيد فاهمين قصدي ايه

بس النت بيبقي شغال يعني مش بيطفي وينور لا شغال

لان القطع مش بيستمر غير ثواني وبيرجع تاني

عاوز اعرف ايه السبب

هل الاسلاك علما باني جربت 4 او 5 اسلاك

هل الاسبليتر رغم اني وصلت الراوتر بالخط مباشره من غير سبيلتر

هل الراوتر عملا بانو لسا مكملشي سنه

هل من الشركه؟

ولا من الفيشه اللي في الحيطه وديه اللي انا شاكك فيها

لان الفيشه التاينه اللي في البيت كانت بتعلق كدا لغايه ما باظت خالص

ولا من السنترال وده اللي انا خايف منو

ولا من الشركه ؟

:( ياريت تقولولي حل يا رجاله وتقولولي لو اتصلت بخدمه العملاء اقلهم ايه بالظبط

الاسم العلمي للمشكله يعني:d

لان حرام النت سريع بس القطع ده رخم جدااااااااااااااااااااااا

في كونكر وفي التحميل وفي التصفح حتي:(

لو المسألة دى بتحصل معاك برضه و انت بتتصفح النت يبقى المشكلة من النت انما من اللى انت قولته كده...يبقى المشكلة فى الجهاز مش النت...يا اما الرامات يا اما تبريد البروسيسور مش كويس يا اما عيب فى الهارد لأن طالما بيقطع كده يبقى هيحصل باد سيكتور قريب...خد بالك ...و شوف كده السبب من ايه لأنه مش من النت
شوف كده مروحة البروسيسور شغالة تمام ولا ايه و الرامات نضف مكانها كويس يعنى شيلها و نضف مكانها
و نضف الجهاز ببلاور اللى هو بيطلع هواء قوى ده...و بإذن الله كله يبقى تمام

K_A_K_A
03-07-2011, 05:36 PM
وانا ممكن اي بني ادم يرد صفحه تسجيل الياهو ولا تسجيل اللعبه شغالين ممكن السبب

marwan2
03-07-2011, 05:45 PM
اللعبة مش رضية تشتغل بسبب برنامج dircetx لانه اصدار قديم ومش رضي يتحدث

K_A_K_A
03-07-2011, 06:48 PM
صفحه تسجيل الياهو وكونكر مش شغالين في جميع المتصفحات ليه

!*ZeRoO*!
03-08-2011, 12:22 AM
لو المسألة دى بتحصل معاك برضه و انت بتتصفح النت يبقى المشكلة من النت انما من اللى انت قولته كده...يبقى المشكلة فى الجهاز مش النت...يا اما الرامات يا اما تبريد البروسيسور مش كويس يا اما عيب فى الهارد لأن طالما بيقطع كده يبقى هيحصل باد سيكتور قريب...خد بالك ...و شوف كده السبب من ايه لأنه مش من النت
شوف كده مروحة البروسيسور شغالة تمام ولا ايه و الرامات نضف مكانها كويس يعنى شيلها و نضف مكانها
و نضف الجهاز ببلاور اللى هو بيطلع هواء قوى ده...و بإذن الله كله يبقى تمام
بص يا باشا هو فعلا الجهاز مفتوح وطالع عينه وجواه تراب كتير

بس المشكله موجوده برضو علي اللاب توب

يعني انا جربت علي اللاب توب نفس المشكله؟!:confused:

alsamawixp
03-08-2011, 12:30 AM
يعنى عندك مشكله او فيرس او اى حاجة اتفضل وان شاء الله نقدر مع بعض نحلها
ويا ريت المشكلة تكون بالتفصيل ووحده وحده ويا سلام لو مدعمه بالصور[/color]
[/font][/b][/size]

السلام عليكم اخي انا عايز برنامج يطهر البرامج المصابه بالفيروس مش يمسح الفيروس وبرنامج:):):):):)

redtiger5000
03-08-2011, 04:38 PM
بص يا باشا هو فعلا الجهاز مفتوح وطالع عينه وجواه تراب كتير

بس المشكله موجوده برضو علي اللاب توب

يعني انا جربت علي اللاب توب نفس المشكله؟!:confused:

خلاص يبقى كده العيب من اللعبة...شيلها و سطبها من جديد

redtiger5000
03-08-2011, 04:39 PM
السلام عليكم اخي انا عايز برنامج يطهر البرامج المصابه بالفيروس مش يمسح الفيروس وبرنامج:):):):):)

مفيش برامج كده...الا هو واحد بس و اشك انه يعمل كده...Bit defender بس هو برنامج تقيل محتاج رامات 2 جيجا او جيجا و نص و لكنه من اقوى الانتى فيروسات فى العالم و أسأل اى حد

!*ZeRoO*!
03-09-2011, 03:14 AM
خلاص يبقى كده العيب من اللعبة...شيلها و سطبها من جديد

يا باشا التقطيع مش في اللعبه بس

ده في التحميل والتصفح واي حاجه تقطيع بسيط اوي

انا متاكد ان العيب حاجه ليها علاقه بالنت

بس عاوز اعرف هل من الاسلاك ولا ممكن يكون من الروتر ولا من الفيشه اللي في الحيطه ولا ايه بالظبط يا باشا ؟

معلش تعبتك:o

redtiger5000
03-09-2011, 03:28 AM
يا باشا التقطيع مش في اللعبه بس

ده في التحميل والتصفح واي حاجه تقطيع بسيط اوي

انا متاكد ان العيب حاجه ليها علاقه بالنت

بس عاوز اعرف هل من الاسلاك ولا ممكن يكون من الروتر ولا من الفيشه اللي في الحيطه ولا ايه بالظبط يا باشا ؟

معلش تعبتك:o

لأ مفيش تعب ولا حاجة...طب اولا كده اعمل سكان
ثانيا التقطيع البسيط ده ممكن يكون من الهارد ...جرب تشتغل على هارد حد صاحبك او اى هارد تانى و شوف بس اولا اعمل سكان

!*ZeRoO*!
03-09-2011, 05:38 AM
لأ مفيش تعب ولا حاجة...طب اولا كده اعمل سكان
ثانيا التقطيع البسيط ده ممكن يكون من الهارد ...جرب تشتغل على هارد حد صاحبك او اى هارد تانى و شوف بس اولا اعمل سكان

طيب اوك انا هعمل سكان واقلك النتيجه

بس انا استبعد انو من الهارد لان علي اللاب توب نفس الحكايه

هو فعلا ممكن يكون فايرس علي الجهازين :confused:

هعمله واجيلك تاني

تسلم يا باش مهندش تايجر:cool:

redtiger5000
03-10-2011, 02:11 AM
طيب اوك انا هعمل سكان واقلك النتيجه

بس انا استبعد انو من الهارد لان علي اللاب توب نفس الحكايه

هو فعلا ممكن يكون فايرس علي الجهازين :confused:

هعمله واجيلك تاني

تسلم يا باش مهندش تايجر:cool:

ههههه
ماشى مستنى النتيجة

صهريج
03-10-2011, 02:30 AM
انا معي مشكله في اللاب توب
الشاشه تهتز تروح فوق وتنزل تحت بشكل سريع ولا توقف مكانها
ايش السبب ؟

redtiger5000
03-10-2011, 03:51 PM
انا معي مشكله في اللاب توب
الشاشه تهتز تروح فوق وتنزل تحت بشكل سريع ولا توقف مكانها
ايش السبب ؟

لأ انا معرفش فى اللاب توب
روح لمركز صيانه و صلح الشاشه

Dark^^Light
03-11-2011, 11:48 AM
أكيد مشكلة في تعريف كارت الشاشة

kaka258
03-24-2011, 10:55 PM
انا بفتح العبه بعد عشر دقايق بالضبط او ربع ساعه بالكتير العبه تعلق افتح حلبه يعلق ....
اعمل ايه حاجه يعلق ....

يريت ترد بسرعه يابرنس

kaka258
03-24-2011, 10:56 PM
انا بفتح العبه بعد عشر دقايق بالضبط او ربع ساعه بالكتير العبه تعلق افتح حلبه يعلق ....
اعمل ايه حاجه يعلق ....

يريت ترد بسرعه يابرنس

مستنى ردك .....

redtiger5000
03-25-2011, 01:58 AM
اعمل ايه حاجه يعلق ....

يريت ترد بسرعه يابرنس

مستنى ردك .....

اول حاجة هتعملها هتنضف الجهاز بالبلاور...البلاور ده جهاز كده بيطلع هواء قوى جدا بينضف الجهاز و يرجعه كحالة الجديد
تانى حاجة هتعمل سكان على الجهاز بأنتى فيروس قوى و متحدث...زى الافيرا مثلا او النود او الكاسبر لو كامل و متحدث

تالت حاجة هتعملها...بعد اما تعمل الاسكان و تشيل اى فيروسات هتشغل اللعبة و تشوف و لو لسه المشكلة مستمرة..يبقى هتشيل الرامات و تنضفها كويس و تنضف مكانها كويس و تحطها تانى و تشوف...و لو لسه برضه يبقى كده هنبص بأه للبروسيسور..شوف درجة حرارة البروسيسور بأى برنامج و بص كده على المروحة بتـاعة البروسيسور و شوفها شغالة كويس ولا لأ عشان ساعات الحرارة الزايدة بتـاعة البروسيسور بتتسبب فى بطىء الجهاز...
مشاكل بطىء الجهاز عموما بيبقى ليها كذا سبب عشان كده قلت لك تعمل ايه بالظبط و بالترتيب..
كمان ممكن تكون المشكلة من الهارد...هل التعليق ده فى كل حاجة ولا اللعبة بس ؟ لو اللعبة بس يبقى تعمل اللى قلت لك عليه ده و لو كل حاجة بتعلق يبقى الهارد بيودع و شوية و هتلاقى نسخة الويندوز بتقع بسرعه و بعدها باد سيكتور و كلام كبير

عذرا على التأخير لأنشغالى بمسابقة القلم الذهبى و انشغالاتى الاخره

kaka258
03-25-2011, 05:36 PM
انا نزلت البرنامج لو تعرف الافيرا

وبعدين لو سمحت

شكرا مستنى ردك

redtiger5000
03-26-2011, 02:32 AM
انا نزلت البرنامج لو تعرف الافيرا

وبعدين لو سمحت

شكرا مستنى ردك

اعمله تحديث و بعدين اعمل سكان
الافيرا قوى جدا و جامد جدا

الماندو
04-10-2011, 08:32 AM
:mad::mad::mad::mad:كرت الصوت هيموتني :mad::mad::mad::mad::mad:

مش راضي يتعرف دي بورده شلل

redtiger5000
04-10-2011, 04:16 PM
:mad::mad::mad::mad:كرت الصوت هيموتني :mad::mad::mad::mad::mad:

مش راضي يتعرف دي بورده شلل

دوس عليها كليك يمين و بعدين properties و بعدين Update drive و خليه هو اللى يختار من الاسطوانه بنفسه و إن شاء الله هتتعرف

&القناص&
04-13-2011, 04:12 AM
ماشاء اللله لك وقت طوييييل وانت شغال اجابات على الناس هه والله مجهود كبير وانا فعلا اهنئك على النجاح الباهر ذا ... اخوك القناص

redtiger5000
04-13-2011, 04:42 AM
ماشاء اللله لك وقت طوييييل وانت شغال اجابات على الناس هه والله مجهود كبير وانا فعلا اهنئك على النجاح الباهر ذا ... اخوك القناص

شكرا يا غالى شرفت الموضوع اهلا و سهلا
بس هو الحقيقة الفكرة مش فكرتى هى فكرة عضو سابنا من زمان اسمه free و انا و الناس الخبره فى المجال اللى بنجاوب على اسئلة اخواتنا

__kingstar__
04-16-2011, 02:37 PM
دلوقتي يا باشا انا لما باجي احمل اي حاجة من النت التحميل بيكون بطيئ اوي اوي اوي شلل فا انا عايز برنامج يسرعه زي داونلود مانيجر
بس جربته بس الرقم التسلسلي مش موجود اعمل ايه

redtiger5000
04-16-2011, 05:34 PM
دلوقتي يا باشا انا لما باجي احمل اي حاجة من النت التحميل بيكون بطيئ اوي اوي اوي شلل فا انا عايز برنامج يسرعه زي داونلود مانيجر
بس جربته بس الرقم التسلسلي مش موجود اعمل ايه

اولا انت سرعة النت عندك كام ؟
ثانيا..لما بتعمل تحميل بتعمله امتى ؟؟

لو كانت سرعة النت كويسة و التحميل بطىء فا ده بيرجع لكذا سبب منها انك تكون قاعد فى وقت الذروة اللى هو الوقت اللى الناس كلها بتبقى قاعده فيه على النت او ان يكون معاك حد على الشبكة بيشوف فيديوهات على النت

عموما اكتب IDM6 full فى جوجل و هتلاقى مواقع كتير تحمل منها البرنامج بالكراك بتـاعه

لوفى3
04-16-2011, 07:23 PM
بص يا كبير دلوقتى مشكلتى مشكله النت انا داخل شركة فى النت مع 2 كمان و الحمد لله ناس كويسين جدا و مش بيستخدمو برنامج النت كت و السرعة جيجا ومش بيقعدو علية الا بليل خالص ::rolleyes: دلوقتى النت بطئ جدا و مش بيقعد ربع ساعة و يضعف حالص و بعدها بوقت طويل يرجع تانى و بردو ربع ساعة و يفصل ممكن تقولى اعمل اية:confused::confused:

__kingstar__
04-17-2011, 12:42 AM
طيب انا دلوقتي مشكلتي اني عايز البرنامج بالسريال *****
البرنامج اسمه داون لود مانيجر

redtiger5000
04-17-2011, 02:39 AM
بص يا كبير دلوقتى مشكلتى مشكله النت انا داخل شركة فى النت مع 2 كمان و الحمد لله ناس كويسين جدا و مش بيستخدمو برنامج النت كت و السرعة جيجا ومش بيقعدو علية الا بليل خالص ::rolleyes: دلوقتى النت بطئ جدا و مش بيقعد ربع ساعة و يضعف حالص و بعدها بوقت طويل يرجع تانى و بردو ربع ساعة و يفصل ممكن تقولى اعمل اية:confused::confused:
لأ ده كده العيب مش من عندك...العيب فى حاجتين...يا اما الراوتر يا اما الشركة...انت كلم الشركة و هو هيقولك كده واحده واحده ازاى تحل المشكلة
طيب انا دلوقتي مشكلتي اني عايز البرنامج بالسريال *****
البرنامج اسمه داون لود مانيجر

بص...خش على اى منتدى مشهور و هتلاقى البرنامج فيه

aLjwHaRa
04-17-2011, 03:04 AM
كومسإأميدأإ ..~

redtiger5000
04-17-2011, 05:10 AM
كومسإأميدأإ ..~

فرنساوى ده ؟؟

__kingstar__
04-17-2011, 05:58 PM
دخلت كلللللل مواقع العالم كله ومش لاقي الربرنامج معاه السريال الصح
رجاء هاته

redtiger5000
04-18-2011, 11:28 PM
دخلت كلللللل مواقع العالم كله ومش لاقي الربرنامج معاه السريال الصح
رجاء هاته

اهو يا عم...ده فى كل حتة
http://mazika2day.roomforum.com/t91-topic
و البرنامج ده بيشتغل بالكراك مش بالسيريال...محدش بيحط سيريال...بنستخدم كراك مش سيريال

جولونار
04-20-2011, 09:10 PM
انا عندي مشكله بجهازي
السمن عندي
يرسل من نفسو رابط فايروس بس ما اعرف كيف امسحه
ممكن اححد يفيدني
انتضر ردروودكم

#tone#
05-01-2011, 03:31 PM
انا عندي مشكله بجهازي
السمن عندي
ممكن اححد يفيدني
انتضر ردروودكم

يب يب حصلت عندى من قبل وصطبت نسخة وعملت سكان وحليت المشكلة بس لو تبي تعملى اعملى السكان قبل النسخة:):)ولو حد عندو حل اسهل يقولو

BEKO92
05-01-2011, 03:44 PM
انا عندى مشكله ملف الregedit
بايز كل ما اشغله مش يرضى وفى العاب وباتشات لازم يكون شغال لازم انزل ويندوز من جديد ولا فى طريقه تانيه

redtiger5000
05-01-2011, 07:50 PM
انا عندى مشكله ملف الregedit
بايز كل ما اشغله مش يرضى وفى العاب وباتشات لازم يكون شغال لازم انزل ويندوز من جديد ولا فى طريقه تانيه
ممكن تسطب برنامج
Tun utilities
و لو محلش المشكلة برضه يبقى لازم تسطب ويندوز لأن المشكلة دى معناها ان ملفات التسجيل بتـاعة الويندوز جزء منها باظ
انا عندي مشكله بجهازي
السمن عندي
ممكن اححد يفيدني
انتضر ردروودكم

بتتكتب الاس ام ان مش السمن...انا فضلت خمس دقايق مبحلق فى الكلمة عشان اترجمها
المهم....
ايوا زى ما قال الاخ tone هتعملى سكان ببرنامج يكون متحدث اخر تحديث و بإذن الله تتحل المشكلة

redtiger5000
05-02-2011, 11:24 PM
Thanks for sharing.

u welcome...

BEKO92
05-02-2011, 11:27 PM
u welcome...

اوك شكرا ليك

~جميرا~
05-08-2011, 10:08 AM
فكره جديده

redtiger5000
05-08-2011, 04:24 PM
فكره جديده

مش كده برضه :)
بس هى بصراحة مش فكرتى...دى فكرة واحد حبيبنا اسمه free عمل الموضوع ده و مشى بعدها بشوية و انا و الاخوه اللى بتفهم فى الصيانه اللى قائمين على الموضوع
نورتى

عاشق العشق
05-08-2011, 06:15 PM
السلآم عليكم

موضوع متعب واقدر جهودكـ

اذا لاتمانع عندي سوال بس واحد

عندي مشكلة بالصوت انا بجهازي يكون الصوت منخفض جدآأإآأإ مع اني معرف كرت الصوت ومزبط الصوت اعلى شي لكن منخفض الصوت

^^ ياليت لو في اي حل تعلمني

ومشكور على جهدك حبيبي

redtiger5000
05-08-2011, 07:17 PM
السلآم عليكم

موضوع متعب واقدر جهودكـ

اذا لاتمانع عندي سوال بس واحد

عندي مشكلة بالصوت انا بجهازي يكون الصوت منخفض جدآأإآأإ مع اني معرف كرت الصوت ومزبط الصوت اعلى شي لكن منخفض الصوت

^^ ياليت لو في اي حل تعلمني

ومشكور على جهدك حبيبي

شوف كده الجاك بتـاع الصوت واصل لحد الاخر ولا لأ

عبدالله201
05-13-2011, 08:17 PM
طيب يـآ حــبي عندي مشــكله مقــلقتـــي ..

اذا بغيت اثبت اللعبــــــه يقول : فشل التحميــــــل ( مع العلم انا حملتها بعدين حذفتهــــآ )

مشكور علــى الموضوع الاكثر من رائع ..

و مواصفات الجهاز حقي عــآليه يعني اقدر احمل اللعبــه

redtiger5000
05-14-2011, 02:47 AM
طيب يـآ حــبي عندي مشــكله مقــلقتـــي ..

اذا بغيت اثبت اللعبــــــه يقول : فشل التحميــــــل ( مع العلم انا حملتها بعدين حذفتهــــآ )

مشكور علــى الموضوع الاكثر من رائع ..

و مواصفات الجهاز حقي عــآليه يعني اقدر احمل اللعبــه

جرب تحمل من سرفر تانى...و حمل بالداون لود مانجر
اه معلش انا فهمت غلط...كده المشكلة ممكن تكون من الويندوز بس انا مش متأكد
هو الويندوز اللى عندك ايه ؟ و بقاله اد ايه متسطب ؟

محمود.
05-14-2011, 12:15 PM
انا بقى مشكلتى غريبه جدا
كل يوم لازم انزل ويندوز
ولما انزل الويندوز بيشتغل تمام بفتح فى اليوم الى بعده بيطول فى الفتح يعنى ممكن يقعد 10 دقائق او 5 دقائق يفتح وبلاقيه بقى بطئ جدا مع انه بيكون حلو جدا لما انزله بس مش عارف بيبطا ليه لما افتح فى اليوم الى بعده

redtiger5000
05-14-2011, 10:21 PM
انا بقى مشكلتى غريبه جدا
كل يوم لازم انزل ويندوز
ولما انزل الويندوز بيشتغل تمام بفتح فى اليوم الى بعده بيطول فى الفتح يعنى ممكن يقعد 10 دقائق او 5 دقائق يفتح وبلاقيه بقى بطئ جدا مع انه بيكون حلو جدا لما انزله بس مش عارف بيبطا ليه لما افتح فى اليوم الى بعده

احتمال يكون فيه باد سيكتور فى الهارد..و ممكن برضه تكون من الرامات
مش هتعرف تعمل اللى هقولك عليه...فا انت وديه لحد متخصص فى الصيانه و يكون واحد محترف مش اى حد و السلام...و قوله على المشكلة دى و هو هيحلهالك بسهولة بإذن الله

|BaD^BoY|
05-16-2011, 09:36 PM
لو سمحتوا انا عندي مشكله لما نزلت نسخه سفن اللعبه بقت بطيئه وبتهنج كتير عندي حد يعرف ايه الحل

redtiger5000
05-17-2011, 06:43 AM
لو سمحتوا انا عندي مشكله لما نزلت نسخه سفن اللعبه بقت بطيئه وبتهنج كتير عندي حد يعرف ايه الحل
اظاهر ان الرامات قليله...هى راماتك كام و نوعها ايه بالظبط بالظبط
و كمان ايه الالعاب اللى بتلعبها

|BaD^BoY|
05-17-2011, 11:18 AM
اظاهر ان الرامات قليله...هى راماتك كام و نوعها ايه بالظبط بالظبط
و كمان ايه الالعاب اللى بتلعبها

الرامه 1 جيجا ومش بشغل غير كونكر

redtiger5000
05-17-2011, 12:16 PM
الرامه 1 جيجا ومش بشغل غير كونكر

عشان كده يا برنس..السفن اقل حاجة عشان يشتغل تمام رامات 2 جيجا

hossamnono
05-19-2011, 03:50 PM
بص يا باشا انا بقا مشكلتى بيجيلى فى الجهازى انقطاع كل نصف ساعه اة 31 دقيقه على طول كدا مش عارف العب اعمل اى يا برنس ارجوك قلى الحل خلاص مش عارف اخد اى بطولات انقطاع فى كل البطولات ارجوك حاول تجبلى الحل السريع والف شكر يا برنس

redtiger5000
05-19-2011, 08:06 PM
بص يا باشا انا بقا مشكلتى بيجيلى فى الجهازى انقطاع كل نصف ساعه اة 31 دقيقه على طول كدا مش عارف العب اعمل اى يا برنس ارجوك قلى الحل خلاص مش عارف اخد اى بطولات انقطاع فى كل البطولات ارجوك حاول تجبلى الحل السريع والف شكر يا برنس

انقطاع يعنى ايه ؟؟
بيرستر ولا بيقفل لوحده ؟؟

redtiger5000
05-19-2011, 08:12 PM
اصل لو بيرستر لوحده يبقى عيب فى الباور سبلاى و لو بيقفل خالص يبقى العيب حاجة من الاتنين يا اما الباور سبلاى برضه يا اما الجهاز بيسخن جامد جدا و المراوح مش بتبرد كويس يبقى تجيب مراوح جديده...مروحة للباور سبلاى لو بتعرف تركبها و مروحة للبروسيسور و كمان فيه سبب تالت...الرامات بتخللى الجهاز يرستر لو الرامات مش كويسة

هو الجهاز عندك بقاله اد ايه ؟؟

اصل لازم يكون الجهاز قصادى عشان اقولك بالظبط...
فا انت جاوبنى على اسئلتى عشان اقولك العيب منين بالظبط

hossamnono
05-21-2011, 02:26 AM
لألألأ انا قصدى انقطاع فى سيرفر كونكر كل 31 دقيقه فى اللعبه كل 31 دقيقه يروح جى انقطاع فى السيرفر ممكن حل ارجوك يا باشا

hossamnono
05-21-2011, 02:28 AM
ويعنى بص 31 دقيقه بالظبت غيرت الوندوز مسحت اللعبه وحملتها مش عارف فى اى وجزاك كامل تقديرى واحترامى

hossamnono
05-21-2011, 02:33 AM
انا فاتح سيبر وعندى 5 اجهزه كل الاجهزه بيكونه شغلين كونكر والحساب بيفضل شغال لحد 31 دقيقه بالظبت ويروح جيلى انقطاه
(خطا انقطع الاتصال بسيرفر اللعبه.يرجه اعادة التسجيل لسيرفر اللعبه)

redtiger5000
05-22-2011, 02:40 PM
انا فاتح سيبر وعندى 5 اجهزه كل الاجهزه بيكونه شغلين كونكر والحساب بيفضل شغال لحد 31 دقيقه بالظبت ويروح جيلى انقطاه
(خطا انقطع الاتصال بسيرفر اللعبه.يرجه اعادة التسجيل لسيرفر اللعبه)

بص...انت اعمل اللى عليك و سطب نسخة كونكر نضيفة من تانى على جهاز و شيرها لباقى الاجهزة...
و لو حصل كده تانى يبقى العيب من السرفر بتـاعك...اقصد من السرفر اللى انت عليه
لأن كونكر شغالة عندى زى الفل

hossamnono
05-22-2011, 04:09 PM
يا برنس انا صطبت ويندوز وحملت اللعبه من على النت نفس الحكابا واحنا المنطقه بتعتنا بتلعب كلها فى سيندباد وجمبينا سيبر تانى شغاله هناك زى الفل وحملتها من عنده نفس الحكايا وفى ناس قالتلى من الاى بى وناس قالتلى فى برنامج بيغيرلك الاى بى ويعملها ممكن لو تسمح تشوفلى حل علشان انا خلاص زهقت من الحجايا دى والف الف الف شكر

hossamnono
05-22-2011, 04:17 PM
صطبتها من جديد وحملتها من جديد مش عارف اعمل اى

redtiger5000
05-22-2011, 11:20 PM
صطبتها من جديد وحملتها من جديد مش عارف اعمل اى

بص...ولا اى حاجة من دى...
اخر حل...اعمل سكان على الهاردات...
و مش بأى انتى فيروس...
سطب النود
Nod32
و حدثه و اعمل سكان